Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

jummie: Låter alldelens utmärkt. En i våran smak med andra ord

Jag får på mig mina gamla jeans... Tydligen så har de där 4 kg gjort så att de inte sitter åt så mkt *fattar inget* Fick världens chock...

• Missboss

Srattmoster: Kl. 17.30 har vi sagt denna gång.

abby: härligt!!! Jag ska i em på mitt första besök så jag hoppas på att få höra hjärtljuden

Nu är det ju lite dålig snurr här inne ju *muttrar*

• Missboss

Fia: Nu är det ju jag som är där på vartannat inlägg *skrattar* Det är ju dagen höjdpunkt när jag kan ta mig tid och kika in här och kolla hur ni alla här det.. Hur känns det med huvudet nu för tiden då?

icaS: Än så länge har jag mitt i behåll *flinar* Men hur länge är en annan femma.

• Missboss

icaS: Jag lider ju redan av minnessvårigheter sedan jag hade min stressreaktion men det går att träna upp. Eller så finns det ju POST IT-lappar *skrattar* Ska jag ta med mig från jobbet åt dig??

jummie: Det gick fint, jag gillar henne skarpt. Fick förtroende direkt för hon så det känns mycket bra. Som du sa inga krusiduller.

Jag fick lyssan på hjärtljuden idag, bebisen slog tydligen massa volter och sparkade för fullt. Hjärtljuden låg på 159 slag så den blivande mormodern sa direkt nu blir det en tjej (hon går på skrönan)

Sofia: Det var verkligen superhäftigt att lyssna på hjärtljuden, blev alldelens rörd över att höra att det verkligen är något där inne. Jag är inte bara tjock Vi har vårt ul på fredag så det blir ju en kanonhärlig fredag för oss båda.

• Missboss

Men post-it är ju som en livförsäkring om man nu tar jummies råd i beaktande. Ni skulle se mitt skrivbord före sommaren. Väggen, datorn och skrivbordet var tapetserat av små gula lappar där det stod saker som jag skulle göra. Än så länge har jag inte en enda *ler stolt*

Jo, jag blev alldelens tårögd. Jag har verkligen något där inne som lever och jag hörde lilla hjärtat ticka som bara den. Jag bara ryser när jag tänker på det. Har fnyst å alla tjejer som köper de här sensorerna som man kan lyssa med själv men efter att ha hört det här skulle jag kunna ligga hemma hela dagen och bara lyssna på hjärtljuden. Jag har en BEBIS i magen!?!

Hoppas verkligen att vi får den nya maskinen *håller alla tummar som finns* Håkan vill veta könet men jag har sagt till honom att det får man inte veta här i stan.

• Missboss

Lisabettan: Häftigt med sparkar. Då får din make något att känna på när han kommer över. Oj, går tiden verkligen så fort.... *panik* Herregud, vi kommer att bli mammor snart om det fortsätter att gå så här fort.

Äntligen bebis: Såg man bra på det vanliga ul:et även om det inte var 3D? Är så nyfiken på ul:et, drömde i natt att vi gjorde ul och jag fick köra apparaten själv. Fick se en liten tjej där inne men sen så skulle jag även skriva ut bilderna själv och det blev jättestora bilder och jag förstörde skrivaren och bm blev galen på mig.

Fia: Men då är det hopp om livet för dig då med andra ord. Det måste ju vara en kanonförbättring om du bara är uppe i 2-3 citodon. Är så himla sugen på att shoppa bebiskläder nu ´ju men jag ska till Ullareds den 20 september så jag tänkte handla en del där nere. De säger ju att det är snorbilligt.

Jag ser verkligen fram emot fikat i kväll

• Missboss

Sofia: Jag ska försöka komma ihåg kameran. Början ju att få rutin på det här nu Jag får njuta så länge jag har minnet i behåll.

jummie: Vi ser ju. Annars blir det ju nytt fika snart igen.

Fia: Är ganska lur på att jag kommer att få jättemycket. Sen så har vi gigantiska shoppar utgifter som väntar nu. Ullareds och där lär det gå massor med pengar, sedan måste vi en sväng på IKEA och köpa förvaringsgrejor. Sen blir det ju grejor till bebisen osv.... Ser bara tusenlapparna flyga bort från mig.. Det är härligt att få känna sig lite fin ibland. Man vill ju inte se ut som en rugguggla bara för att man är tjock om magen

• Missboss

Fia: *skrattar* Jag ligger ju än så länge på - kilon från innan jag blev gravid. Så än så länge är jag bara tjock om magen (om man inte ska gnälla på tidigare komplex) Men det kan ju fort ändras.. Du har ju gått nästan 8 veckor längre än mig ju Vi kommer nog att få ta en hel del grejor av Håkans syskon. De har ju en ungskock de där (7st) så baskläder och dyl kan jag garanterat låna från dem. Sen tror jag nog den blivande mormodern, morfar och alla extra mammor och pappor lär ju bli som tokiga över första barnbarnet

valtrina: Välkommen till oss!!! Vi har en lista där vi har skrivit in när alla ska osv. Jag ska plocka fram listan åt dig så får du fylla i den. Iofs kommer listan i morgon hur som helst för vi ska ul och då lär jag få ändra datum. Fråga på om du undrar något.

• Missboss

Fia: Vad jag vet nu så går jag in i v 19 på lördag. Får se efter ul:et i morgon *längtar* Nä, men när man köper själv så får man ju vad man vill.

ana och elsa: Det går fler tåg!!!

• Missboss

Glömde säg att jag har packat ned digitalkameran.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?