• gutegirl

Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

Överallt på forumet läser man, så fort en tjej är under tjugo och gravid, att hon är alldeles för ung, det kommer inte att bli stabilt för barnet, hon har ju ingen utbildning, jobb osv osv och man är helt enkelt inte mogen för barn.
    Ni som har fått barn unga (Jag menar inte er som var 21 när ni fick barn utan folk under tjugo), hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?
  • lillafisken

haha det var meningen att jag skulle föklara varför inte livet skulle se så mycket annolunda ut.. om man jämnför med mina jämnåriga som börjat skaffa sig små nu. jag gjorde bara mitt i "fel ordning" jag skaffade barn först, jobbade, läser (är klar nästa jul) o gifte mig..

• hanna1988

jag blev gravid som 19-åring fyllde jugo innan dottern kom, och hon och hennes pappa är det underbaraste som finns, jag ångrar inget och vi börjar redan fundera på tvåan´. vi vill ha två barn och vill ha dem tätt så småbarnsåren kommer direkt!

jag ÅNGRAR ABSOLUTE INGENTING!

• Joana o Neo

jävligt dum fråga.
    jag fick sonen 2 dagar efter jag fyllt 20. visst har det vart tufft från och till framförallt ekonomiskt, men om jag vart lyckligare om jag gjort abort??
    skulle inte tro så, då hade jag ju inte  haft min fina lilla son (och min dotter som är 20 månader)
    OM jag gjort abort hade jag såklart inte vetat vad jag missat.
    men att jag skulle föredragit en abort, nej nej!

*¤*nEo O TeSs*¤*
  • Ablan

Det vet jag inte, jag ångrar inte min son alls, men jag vet ju inte hur mitt liv hade sett ut om jag inte hade fått honom, så det är en svår fråga.

• smultronochrabarber

Hmm.. Miss förstå mig inte nu men jag kan ju inte skriva "absolut inte" eftersom att jag valde att ha kvar min underbara son som jag älskar mer än allt annat på denna jord!

För jag vet faktiskt inte. men jag kan ju säga att jag tror inte att jag hade varit lyckligare. Med tanke på hur mitt liv såg ut då.

Jag bodde fortfarande hemma hos min mamma och vi bråkade jämt och stämdigt. Ibland kunde det bli så allvarligt så vi slogs. Jag var mer som en mamma till min mamma under den tiden.

Det enda liv jag hade var min sambo, mina hundar och min häst som jag flydde till och var hos den mesta delen av dagarna.

så nej, jag tror inte att mitt liv hade varit något bättre, och jag tror inte heller att jag hade varit något lyckligare heller.

För jag va långt ifrån lycklig då. och idag är jag lycklig! Jag kan inte få det bättre än det jag har idag, för det jag har idag är det allra bästa för mig! :)

Jag hoppas att ni som läser detta inte miss förstår mig.

• gutegirl
    Joana o Neo skrev 2008-12-02 22:40:39 följande:
    jävligt dum fråga.jag fick sonen 2 dagar efter jag fyllt 20. visst har det vart tufft från och till framförallt ekonomiskt, men om jag vart lyckligare om jag gjort abort??skulle inte tro så, då hade jag ju inte  haft min fina lilla son (och min dotter som är 20 månader)OM jag gjort abort hade jag såklart inte vetat vad jag missat.men att jag skulle föredragit en abort, nej nej!
    Jävligt dumt att säga att det är en dum fråga.
    Läser du inte alla trådar om hur oansvarigt och dåligt det är att skaffa barn innan man är 37 typ?
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • Joana o Neo
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-03 09:13:26 följande:
    Jävligt dumt att säga att det är en dum fråga. Läser du inte alla trådar om hur oansvarigt och dåligt det är att skaffa barn innan man är 37 typ?
    jo jag vet. men jag ignorerar det fullständigt.
    åldern gör inte dig till en bra mamma.
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Yariija

Fick dottern förra året då jag var 20 och hon är det bästa som hänt mig och jag skulle inte vilja ångra henne för allt i livet.

• NickysMamma

Känner man sig mogen för att ha ett barn så är man mogen för att ha ett barn... Visst det kan vara jobbigt vissa dagar. men att ha ett barn är det bästa man kan få... Ens liv tar ju inte slut för att man får barn, man får bara anpassa sig lite :)

• mamman64

nää..fick barn när jag var 17 och hon är idag en vuxen kvinna med bra jobb o ha ett bra liv
    har gått jättebra
    jag älskade att vara hemma med henne när hon var liten och ville verkloigen ha henne

Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?