• gutegirl

Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

Överallt på forumet läser man, så fort en tjej är under tjugo och gravid, att hon är alldeles för ung, det kommer inte att bli stabilt för barnet, hon har ju ingen utbildning, jobb osv osv och man är helt enkelt inte mogen för barn.
    Ni som har fått barn unga (Jag menar inte er som var 21 när ni fick barn utan folk under tjugo), hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?
  • Jo  anna

LillaVargen: Varför skulle man inte kunna resa och göra saker bara för att man har barn?

• Lia85

Knappast!
    Tänker då o då på vilken tur jag har haft

• Lia85

Dessutom är jag glad att jag fick honom när jag var 15. En erfarenhet som gjort mig till den jag är och som kommer att hjälpa mig i livet.

• Mama Heidi

Var 17 när jag fick mitt första barn, och 20 när jag fick mitt andra! ångrar inte en dag! och så har vi det väldigt gott ställt! mycket bättre en dom flesta som kanske är 30+. så bara för man är ung så betyder det inte att man inte skulle ha råd!

• LillaVargen
    Svar på #21
    Nej man kan aldrig mera resa och göra grejer;)
    Du läste nog inte ordentligt.
    Finns många platser man inte bör åka till med barn (tro mig) och saker man bör avstå ifrån då man blivit mamma. Att säga man kan leva precis som innan har jag aldrig förstått. Hur kan man det? Livet ändras ju radikalt?
  • gutegirl
    LillaVargen skrev 2008-10-06 17:01:02 följande:
    Svar på #21Nej man kan aldrig mera resa och göra grejer;)Du läste nog inte ordentligt. Finns många platser man inte bör åka till med barn (tro mig) och saker man bör avstå ifrån då man blivit mamma. Att säga man kan leva precis som innan har jag aldrig förstått. Hur kan man det? Livet ändras ju radikalt?
    Fast det gör inte det, faktiskt. Det fortsätter som innan, men man får planera lite mer.
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • SoFo89

Nej jag hade verkligen inte varit lyckligare, snarare tvärtom. Älskar min dotter över allt annat och mår mycket bättre, trivs bättre med mig själv, tycker att skolan är roligare osv osv

• Jo  anna
    LillaVargen skrev 2008-10-06 17:01:02 följande:
    Svar på #21Nej man kan aldrig mera resa och göra grejer;)Du läste nog inte ordentligt. Finns många platser man inte bör åka till med barn (tro mig) och saker man bör avstå ifrån då man blivit mamma. Att säga man kan leva precis som innan har jag aldrig förstått. Hur kan man det? Livet ändras ju radikalt?
    Man kanske får skjuta på det några år, men det spelar väl ingen roll.
  • ungmamma90

Jag var 16 när min dotter föddes och jag ångrar inte en sekund! Jag kan inte tänka mig ett liv utan henne. Jag går skola nu och jobbar extra, så allt löser ju sig på något sätt!

• IsabellesMamma

Absolut inte! Är lyckligare än någonsin övar att ha blivit mamma, Och det finns inget som skulle kunna stoppa mig nu :D gör allt för min lilla dotter, Kan ibland tänka hur mycket lättare allt blivit om jag var äldre, men det betyder inte att det är svårt nu. Kan Aldrig tänka mig NU hur det varit om jag inte hade min flicka.

Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?