• gutegirl

Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

Överallt på forumet läser man, så fort en tjej är under tjugo och gravid, att hon är alldeles för ung, det kommer inte att bli stabilt för barnet, hon har ju ingen utbildning, jobb osv osv och man är helt enkelt inte mogen för barn.
    Ni som har fått barn unga (Jag menar inte er som var 21 när ni fick barn utan folk under tjugo), hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?
  • mammamadeleine

Inte en chans! Fick min tös som ensamstående nåra dagar innan jag fyllde 20 och hon är utan tvekan det bästa och finaste som finns! Ångrar mej inte en sekund! Vaddå inte kunna göra saker o ha taskig ekonomi? Det finns ju hur mycket som helst att göra och det är såå mycket roligare att få uppleva världen med sin egen familj! Ekonomin kanske har sugit ibland men va gör det? Blir man lyckligare av att ha massa pengar då?  Nä, ja e hellre fattig och lycklig med mina barn!

• LillaVargen
    Svar på #26
    Det är nog olika beroende på vilket liv man haft innan.
  • SomeOone

Nej Ínte en chans att jag varit lyckligare om jag gjort abort.
    Tyckte verkligen att det var bättre att jag fick barn tidigt
    så som jag levde innan. Älskar mitt barn och skulle nog inte ångra en sekund att jag behöll han .

• MsRahkonen

Min dotter var min räddning. Utan henne skulle ja nog fortfarande vara rätt nere och ha sömnproblem.

• Leon 060404

Jag fick min son när jag var 19år.. ångrar dt inte en sekund!!

• FlipFlop

Jag är 19 år och nybliven mamma, ångrar inte det för en sekund, barn ger så mycket, man bara älskar dem så otroligt. Jag skulle aldrig göra abort, tänk, isåfall får man aldrig träffa den som växer innuti en.

• Nazeeya

Absolut inte.
    Jag har allt jag vill ha nu. Barn, villa, jobb, utbildning.

• Yiyah 08

Fick min första dotter när jag var nyss fyllda 17. DÅ hittade jag meningen med livet och kände mig riktigt, riktigt lycklig för första gången.

• Nazeeya

Dessutom tycker jag att det är lite lustigt att man antar att en person under 20 har ett rörigt och instabilt liv.
    Jag hade jobb, utbildning, stabil ekonomi och hus när min son föddes. Och då var jag 18.

• Wicke
    Fast frågan är väl inte om man "ångrar" barnet idag utan om man varit lyckligare om man gjort abort?

Jag fick barn när jag var knappt 18. Mitt liv hade sett väldigt annorlunda ut om jag hade gjort abort och ja, helt rakt kan jag säga att jag ibland tror att jag hade varit på ett sätt lika lycklig om jag gjort det. På ett helt annat plan.
    Idag är jag lycklig dels på grund av att jag har mina barn. Hade jag valt att inte ha dem hade jag varit lycklig på ett helt annat.
    Såra mej hellre med sanningen än gör mej lycklig med en lögn
Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?