• gutegirl

Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

Överallt på forumet läser man, så fort en tjej är under tjugo och gravid, att hon är alldeles för ung, det kommer inte att bli stabilt för barnet, hon har ju ingen utbildning, jobb osv osv och man är helt enkelt inte mogen för barn.
    Ni som har fått barn unga (Jag menar inte er som var 21 när ni fick barn utan folk under tjugo), hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?
  • Im Fabulous

NEJ! Jag var 19 när vi fick dottern och jag kan aldrig ångra henne! Vi har det mycket bättre sen vi fick barn. Vi har mognat otroligt mycket på väldigt kort tid och livet har verkligen fått en helt ny innebörd.

Jag hade inte varit lyckligare. Vad kan gå upp mot ett barn!? Det finns inget större!

• mammatalman

mmm jag kanske är för gammal för att svara. men det struntar jag i. hehehe. jag fyllde 20 ca tre månader innna jag fick mitt första barn. och jag skulle inte ha varit lyckligare utan barn. nu har jag två barn och är 25 studerar på högskolan och bor i hus och har det toppen. skulle inte byta mina små gulliga trottsiga gosungar mot erfarenheter i form av jobb eller uteliv eller resor eller nått annat

• Im Fabulous

Vi gick på socialbidrag och gjorde verkligen ingenting. På helgerna sprang man på krogen (och innan 18 sprang man på stan eller på fester).

När vi fick reda på att vi skulle få barn slutade vi röka och dricka. Vi skaffade jobb båda två, började spara pengar, flyttade till en finare och bättre lägenhet.

Hon "tvingade" oss att bli bättre. Vi mår mycket bättre nu, när vi är ekonomiskt oberoende och klarar oss själva. Vi kan ge vår dotter allt hon behöver och lite till, trots att vi idag bara är 20 och 21.

Hade vi inte blivit med barn så hade vi garanterat gått på soc fortfarande, rökt som skorstenar och sprungit ute hela helgerna. Vilket liv.

SJÄLVKLART har vi ambitioner! Min sambo har utvecklats väldigt snabbt på sitt jobb och fått ökat ansvar på väldigt kort tid. Hans dröm är att äga ett eget Franchisehus en dag.
    Jag vill plugga vidare och utbilda mig, antingen inom journalistik eller naturvetenskap.

Vi kommer inte sitta som två WT om 10 år i varsin jeansjacka i något mångkulturellt bostadsområde och röka och dricka öl.

• Im Fabulous

Tillägger att jag besökt över 40 länder (eftersom att ett återkommande argument i diskussioner som denna är att man SKA resa innan man skaffar barn. Vilket de flesta i och för sig inte gör, eftersom att det kostar pengar).

• wordplay

NEJ, jag var 15 när min dotter föddes och idag är jag 20. Kunde inte ha varit lyckligare!

• galgbacke

Jag fick tvillingar 2 månader efter att jag fyllt 15 år. Skittidigt alltså! Det var nära abort ett tag där och jag är 100% säker på att jag inte hade varit lyckligare om jag gjort den.
    Det har snart gått 8 år och det har gått superbra alla dom åren! :)

i love me
  • hannahlilla

Det vet jag inte men det tror jag knappast.
    Min dotter förändrade mitt liv till det bättre och jag är otroligt lycklig för att jag inte gjorde abort.

• Ninni76

Jag fick min förste när jag var 18½ och jag har ALDRIG ångrat det....

• vestermark

Var nästan 19 när min dotter föddes. Och visst, jag har många gånger tänkt på hur livet skulle ha varit utan barn. Och kan ibland känna att jag skulle vilja ha den friheten som mina kompisar har, bara för en dag.
    MEN, jag ångrar inte mitt val att föda min dotter. Och jag vet att jag inte på något sätt hade varit lycklligare utan henne! Barn är den största lyckan, så är det iallafall för mej. Nu slipper jag jaga runt och leta "kickar" på olika mindre hälsosamma sätt. För jag får dom här hemma varje dag
    Jag har dessutom lärt mej otroligt mycket om mej själv de senaste åren, och jag tror inte att jag hade kunnat komma så långt i personlig utveckling om jag inte hade gjort de val jag har gjort.

• hannahlilla
    vestermark skrev 2008-09-20 21:22:11 följande:
    Var nästan 19 när min dotter föddes. Och visst, jag har många gånger tänkt på hur livet skulle ha varit utan barn. Och kan ibland känna att jag skulle vilja ha den friheten som mina kompisar har, bara för en dag. MEN, jag ångrar inte mitt val att föda min dotter. Och jag vet att jag inte på något sätt hade varit lycklligare utan henne! Barn är den största lyckan, så är det iallafall för mej. Nu slipper jag jaga runt och leta "kickar" på olika mindre hälsosamma sätt. För jag får dom här hemma varje dag Jag har dessutom lärt mej otroligt mycket om mej själv de senaste åren, och jag tror inte att jag hade kunnat komma så långt i personlig utveckling om jag inte hade gjort de val jag har gjort.
    Alla känner väl så ibland, att de önskade att de kunde gå ut lite oftare eller bara lägga sig och sova eller se på nån bra film utan att behöva tänka på barnet... Har nog inte så mycket med åldern att göra :)
Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?