• gutegirl

Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

Överallt på forumet läser man, så fort en tjej är under tjugo och gravid, att hon är alldeles för ung, det kommer inte att bli stabilt för barnet, hon har ju ingen utbildning, jobb osv osv och man är helt enkelt inte mogen för barn.
    Ni som har fått barn unga (Jag menar inte er som var 21 när ni fick barn utan folk under tjugo), hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?
  • MsRahkonen

Absolut inte. Då skulle ja inte sitta här med BF om 2 veckor med nummer 2.

• softness

om jag ska svara helt ärligt på din fråga så vet jag inte, jag känner så här.
    om jag hade kunnat ångra att jag blivit gravid från början, elelr fått chansen att skjuta upp den några år så hade jag gjort det.
    men när jag väl var gravid så var abort aldrig ett alternativ.
    jag älskar min son och man måste försöka att aldrig ångra nåt man gjort, bara titta framåt.

• Dana27

Jag är 38 år,fick min dotter när jag va 17.Mina söner när jag va 20 och 21 år.Dom ungarna är det bästa som har hänt mig.Ungarna är 21,18 och 17.Självgående med andra ord.Jag känner mig fortfarande ung...har utbilning och jobb jag trivs med.Så att få barn tidigt är inte alltid negativt.Ungarna har vuxit upp till fina människor och jag tror att dom är stolta över sin unga mamma.Eller..jag vet att dom är det...hihii.

• Mush

Här smyger jag in. Min son har utan tvekan räddat mitt liv och gjort mig lycklig. Innan jag bestämde mig för att bli gravid var jag lite ute och cyklade och höll på med droger, drack alldeles för mycket och mådde allmänt dåligt. Dagen han kom började mitt liv på riktigt. Jag är idag fullt lycklig, jag älskar mitt liv, jag älskar min son. Har inte ens tänkt tanken på en abort, han var planerad och han har gjort mitt liv fyllt av glädje, skratt och lycka. Jag är världens lyckligaste med honom, jag har funnit mitt kall i livet, jag tar ansvar, jag tar framförallt inga droger, festar väldigt sällan och har hittat harmoni. Jag behöver inte "leva min ungdom" som folk så fint kallar det, jag lever min ungdom nu som ansvarsfull ung mamma istället och jag stormtrivs. Förstår inte vad folk menar när de säger att man ska leva först, jag har levt, alldeles för mycket. Jag har testat olika saker, alldeles för mycket. Jag har gått igenom min rebellisk tonåring-fas, alldeles för mycket. Det är förns nu som mamma till världens underbaraste jag insett vad livet egentligen går ut på. Jag har lärt mig njuta av livet, bli optimistisk, lärt mig ta ansvar.

Så kort och gott. Min son är det bästa som någonsin hänt mig. Skulle DEFINITIVT inte varit lyckligare om jag hade gjort en abort. Jag hade förmodligen gått över till tyngre droger och levt på soc.

• QueenSignita

nnnnnnooo waaaaaaaayyyyyyyyyyy!

• Liten en

Absolut inte! tycker det är underbart att vara mamma =) är 18 och har en dotter på 2 månader.

• Spartacus

det är ju en konstig fråga att ställa!

eftersom man såklart aldrig ångrar ett barn!
    men det innebär ju inte alltid att det var rätt mot barnet
    och det kan ju ignen veta förrän efteråt!

däremot har inte åldern så stor betydelse,
    sålänge inte föräldern är pubertal och omogen

• Carinamamma84
    Aldrig fast min dotter INTE var planerad så älskar jag henne så otroligt mycket jag var 19år och han 34år

Idag är jag 23år och lycklig Tvåbarnsmamma
    Imorgon fyller jag 24år

Fast jag bokade 3 barorts tider så kunde jag inte döda mitt barn.
  • Proletariatet

Verkligen inte. Livet hade sett väldigt annorlunda ut, men absolut inte lyckligare, för lyckligare än såhär går det inte att bli
    /Nanna 19 år och tvåbarnsmamma

• lillafisken

jag var 19 när jag blev mamma. idag är jag 27 och sonen är 8 ( o har en lillebror på 5)

man kan ju fundra på vad som skulle vara annulonda i mitt liv om jag väntat några år.. inte så mycket troligtvis. hade kanske haft småbarn då nu istället..

saken är ju att man anpassar sig efter livet man leker. vad är det man skulle missa när man får barn? det enda är vell i så fall som jag missat är att bo i en lägenhet själv utan barn o man. men det är något jag kan leva med.

läste dock en undersökning som sa att sk unga föräldrar ser mer möjligheter än hinder när det gäller barn o vad man kan göra osv. Kanse stämmer det, kankse inte. men troligvis på några.

Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?