• gutegirl

Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

Överallt på forumet läser man, så fort en tjej är under tjugo och gravid, att hon är alldeles för ung, det kommer inte att bli stabilt för barnet, hon har ju ingen utbildning, jobb osv osv och man är helt enkelt inte mogen för barn.
    Ni som har fått barn unga (Jag menar inte er som var 21 när ni fick barn utan folk under tjugo), hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?
  • Nathaliiiie

Vilken jävla fråga !! Min dotter är det bästa som hänt mig..
    och jag tror inte någon människa här inne kan önska sitt barn ogjort !!

• Sabine1989

Nej absolut inte! Fick mitt första barn vid 16 och nu andra när jag var 18år. :)

• fain

Jag som idag är en dryga 40-taggare kan konstatera:
    Jag hade _inte_ varit lyckligare om jag gjorde abort den där gången för 20+ år sedan.
    Livet hade blivit annorlunda, men lyckligare hade jag inte blivit.

Det finns stora fördelar att vara en ung förälder: Man orkar mer, minns bättre själv hur det var. Hur orkar förresten människor börja om vid 40? Som om jag skulle ha en bäbis nu? *ryser*

Jag tror att man får en ödmjukare attityd till andra människor. Åtminstonde jag mötte enormt mycket fördömmande pga min ålder. Som äldre och förhoppningsvis klokare tror jag att en fd ung förälder, nu gammal inser att vi alla är olika.

• gutegirl
    fain skrev 2008-10-17 21:11:08 följande:
    Jag som idag är en dryga 40-taggare kan konstatera:Jag hade _inte_ varit lyckligare om jag gjorde abort den där gången för 20+ år sedan. Livet hade blivit annorlunda, men lyckligare hade jag inte blivit.Det finns stora fördelar att vara en ung förälder: Man orkar mer, minns bättre själv hur det var. Hur orkar förresten människor börja om vid 40? Som om jag skulle ha en bäbis nu? *ryser*Jag tror att man får en ödmjukare attityd till andra människor. Åtminstonde jag mötte enormt mycket fördömmande pga min ålder. Som äldre och förhoppningsvis klokare tror jag att en fd ung förälder, nu gammal inser att vi alla är olika.
    Jag som är 31 med en 13årig dotter håller med dig.
    Nathaliiiie skrev 2008-10-16 22:56:06 följande:
    Vilken jävla fråga !! Min dotter är det bästa som hänt mig.. och jag tror inte någon människa här inne kan önska sitt barn ogjort !!
    VAddå "Vilken jävla fråga"? LÄser du inte vad det skrivs om unga föräldrar här?
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • miss bee

Nä jag skulle må jättedåligt om jag gjort abort! Skulle kännas som att jag mördat ett barn! Det skulle däremot vara en annan sak om det varit ett missfall. Vist skulle jag vara ledsen men skulle ändå tänka att då var det meningen att det skulle bli så!

• MarieHJ

Jag kan helt ärligt säga att jag fick kalla fötter efter ca halva grav. Tror det var för all kritik och annat man fått inamat för man var ung. Men det kan ju vara vanligt hos äldre med..
    Men nu när jag har min flicka så får jag ryysningar bara jag tänker tanken att jag kunde gjort abort! Min inställning till abort har verkligen inte blivit positiv efter jag fick min dotter.. Tvärtom!

• MarieHJ

Sen tycker faktiskt jag med det var en ganska konstig fråga.. jag tror nog 99,9% av dom unga mammorna här inne INTE ångrar sig.. Det är ju äns eget barn!! Det är som jag skulle önska bort en del utav mig själv, något man älskar mer än sig själv och någon annan!

• PernillaMacfie

Aldrig i livet! Min dotter är det bästa som hänt mig!

• mammatillmiranda

nej, jag hade inte varit lyckligare om jag gjort abort. Skulle mått piss.
    Däremot kanske jag skulle varit lika lycklig om jag inte blivit gravid med fösta dottern alls.
    Livet skulle ju sett helt annorlunda ut...

Men jag är glad och nöjd med mitt liv som det är idag. Skulle inte vilja gå tillbaka och ändra något.

23 år och mamma till 2. var 19 med 1a och 22 med 2a.

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?