• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • Kössen

snopp och kiss :) sa alltid vi när vi var små
    min mans döttrar säger fia, men det gillar inte jag..:/

• Gunzan

Snopp och snippa. Dagis använder det och det känns för mig riktigt bra att säga, har inte haft några problem och barnen pratar om snoppen och snipan som om det pratar om sina armar eller ben alltså helt naturligt.

Fram med SNIPPAN. Vi har äntligen fått ett namn som är likvärdigt snoppen.

• sophialicious

när jag var liten fick jag lära mig att det heter snoppen och kissen. men nu tycker jag att kissen känns väldigt konstigt att säga vaddå kiss? kissen? nä asså jag är inte bekväm med ett endaste ord på fittan...tycker inte det finns nåt bra ord...vet inte vad jag ska säga när min flicka undrar vad den heter??? nån hjälp kanske? en snopp och en kiss...hur många fick lära sig att det hette så när de var små?..

• sophialicious

många här säger snippa men har sj aldrig hört det förrens jag läst det här på familjeliv....jag har kommit på mig sj med att jag säger inget namn på "den" jag säger typ "aj jag fick ont mellan benen..det kliar mellan benen...jag är våt mellan benen...asså jag säger " mellan benen" men killarna säger ju snopp och kuk...om de slår sig osv...

• Buttelina

min dotter 2 år har dock löst namn "problemet" själv för hon har döpt sin till "kicki"

• ludenben

snippa är sånt fjantigt ord så det har dom inte. Tycker de har mus eller nåt men absolut inte snippa.

• elinelversson

haha! jag säger kötta. men jag skulle nog inte säga det till min dotter.. än så länge så förstår hon ingenting ändå

kidA skrev 2008-08-13 13:18:56 följande:
    snippa.kötta? herregud. det var på skoj va?
  • Tésan

haha snippa säger vi när vi "gör narr" av puppa

Sänk inte andra för att höja dej själv
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??