• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • Elli47

När jag talar med barn så är det snippa och inget annat. Skulle aldrig säga något annat ord!

• Stargirl
    Mcmajjsan skrev 2008-08-14 13:03:22 följande:
    Det låter för mig fel... ungefär som att säga musen eller pullan... Ett lika påhittat ord =)
    Men snopp är ju oxå påhittat ord ingen medicinsk term direkt? Hur känner du inför det ordet?
    *~Bugaboo RULES~*
  • TaBz

Snippa, självklart. Varför motarbeta en så fantastiskt bra grej som att vi äntligen fått ett vedertaget och allmänt ord? Även om man inte gillade själva ordet till en början så tycker jag att man borde använda det. Jag tycker det är viktigt att flickor också får ett riktigt ord på sitt kön, ett ord som inte bara gäller i den egna familjen.

Sen kan man väl ibland kalla könsorganen för pelle och lotta eller vad man vill, men snippa och snopp är standard för oss. Absolut inte stjärt i alla fall!! Stjärt=rumpa för mig.

• Mcmajjsan

DEt är vad jag växt upp med... det är itne så att jag motarbetar ordet medvetet men jag kan inte säga ngt som jag inte trivs med.

:D

Stargirl skrev 2008-08-14 14:30:29 följande:
    Men snopp är ju oxå påhittat ord ingen medicinsk term direkt? Hur känner du inför det ordet?
  • mikalala

snippan, skit i hur det låter det viktiga är väl att våra döttrar får ett gemensamt ord som de kan kalla sitt kön! I vår famij har vi alltid sagt kissimurran vilket jag fick lida för senare när alla tyckte att det lät helt knäppt.

Nä ta och sträva framåt istället för bakåt och börja säga snippa så har vi ett vedertaget ord snabbare!

• Tjofsen

Flickor har slida (latin: vagina)......varför ändra på det?

Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??