• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • Chewie

Jag har fått ge mig och säger snippa till sonen, men jag gillar det inte.

• TipTop86
    Stargirl skrev 2008-08-21 17:09:38 följande:
    Men slida, vagina och blygdläppar är ju delar av den kvinnliga anatomin. Inte hela paketet lixom. Det har ju saknats ett bra namn för flickornas kön som det finns för pojkar. Snopp är ju motsatsen till Snippa. Klart man kan säga, ollon, förhud, urinrör eller testikel ist för pojkarnas snopp om man vill. Men vem gör det allvarligt talat? Har du ört ngt som säger till sin son. Att de har en penis eller ett ollon som de kissar med?Det är som att kalla ögat för pupill eller handen för finger
    Snopp är väl inte heller hela paketet? Snoppen är ju penisen men killar har ju faktiskt en pung också! Så då måste vi väl hitta på ett nytt ord som innefattar hela paketet för killarna också..
    Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • P2007

När jag var liten kallade vi den för Pullan men ja....det förknippar man ju kanske med annat idag!!

Har inte bestämt mig än vad jag ska kalla den än...dottern är 1år...sambon sa precis att jag nog oftast sägger Muffen men har inte bestämt mig en.

• mammamoo

vi säjer mufflan eller kussimurran.. vet inte varför men d käns bra :)

• TipTop86

Hann inte riktigt avsluta mitt inlägg tidigare..

Stargirl skrev 2008-08-21 17:09:38 följande:
    Men slida, vagina och blygdläppar är ju delar av den kvinnliga anatomin. Inte hela paketet lixom. Det har ju saknats ett bra namn för flickornas kön som det finns för pojkar. Snopp är ju motsatsen till Snippa. Klart man kan säga, ollon, förhud, urinrör eller testikel ist för pojkarnas snopp om man vill. Men vem gör det allvarligt talat? Har du ört ngt som säger till sin son. Att de har en penis eller ett ollon som de kissar med?Det är som att kalla ögat för pupill eller handen för finger
    Snopp är väl inte heller hela paketet? Snoppen är ju penisen men killar har ju faktiskt en pung också! Så då måste vi väl hitta på ett nytt ord som innefattar hela paketet för killarna också.. Eller det bästa vore kanske att bara säga underliv eller kön/könsorgan? Blir ju väldigt jämställt då..

Om du tycker det är dumt att kalla ögat för pupill så är det väl ännu dummare att kalla ögat för ansiktet!?!?
  • marika o Oliver

muff vet jag vissa som säger, tycker att det låter ok

• malibos

pappa och wilmer har pillesnopp
    mamma har pillisnipp :-d

• Stargirl
    TipTop86 skrev 2008-08-21 17:45:46 följande:
    Snopp är väl inte heller hela paketet? Snoppen är ju penisen men killar har ju faktiskt en pung också! Så då måste vi väl hitta på ett nytt ord som innefattar hela paketet för killarna också..
    Jo det är det ju visst. Snopp är hela paketet. Snippa innefattar inte kvinnornas äggstockar som motsvarar pojkarnas testiklar. Så testiklar är för sig och äggstockar är för sig. Snoppen är snoppen och snippan är snippan. Punkt
    *~Bugaboo RULES~*
  • TipTop86
    Stargirl skrev 2008-08-22 08:18:23 följande:
    Jo det är det ju visst. Snopp är hela paketet. Snippa innefattar inte kvinnornas äggstockar som motsvarar pojkarnas testiklar. Så testiklar är för sig och äggstockar är för sig. Snoppen är snoppen och snippan är snippan. Punkt
    Så när du säger snopp så menar du penisen eller? Vad menar du då när du säger snippa? Vad ingår i det paketet?
  • Gunzan
    Stargirl skrev 2008-08-22 08:18:23 följande:
    Precis!

Min 6 åring frågade vad den där lilla knoppen mitt i snippan hete. Jag förklarade precis som du sa. Känns onödigt att ha mer deffinerade namn nu. Tids nog kommer det...
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??