• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • TipTop86

Ganska konstigt att folk tyckte att det fanns ett behov av att börja säga snippa.. Det är tydligen fortfarande så fult att prata om kvinnors underliv så då måste det hittas på ett namn som låter "fint och gulligt".. Varför inte bara förklara att kvinnors underliv består utav slida och blygdläppar medan mäns underliv är penis och pung?

Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • adijen

snopp och pyttan hette det när jag var liten.

(min släkting sa såhär till sin mamma,)
    pappa har snopp,
    storebror har snopp,
    mamma har höna(snippa)
    och mormor har trosor!!!!

• Mcmajjsan

Jag gillar dig =)

TipTop86 skrev 2008-08-16 23:48:22 följande:
    Ganska konstigt att folk tyckte att det fanns ett behov av att börja säga snippa.. Det är tydligen fortfarande så fult att prata om kvinnors underliv så då måste det hittas på ett namn som låter "fint och gulligt".. Varför inte bara förklara att kvinnors underliv består utav slida och blygdläppar medan mäns underliv är penis och pung?
  • jogg

sippa , dagis avvänder det också tycker det är toppen!

• Smaka Smaskens

Haha hörde på radion i ons på mix megapol att de pratade om ordet F ordet, där ibland kom framstjärt in, lite roligt tyckte med tanke på mina barn säger så. 

Så ordet var inte så ovanligt trots allt.

(¯`'?.¸.?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.. Jonatan 010206 & Jesper 030418 ..?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.¸.?'´´¯)
  • IdaEng

Jag kallade det för "vagina" när sonen var i den åldern att det var intressant, "snippa" hade jag aldrig hört och jag tyckte att "slida" kändes lite jobbigare av någon anledning. Fast vi gick igenom alla tänkbara namn eftersom han var väldigt intresserad av snoppar och snippor
    Nu säger vi snippa, det är ju det som står i ordboken som sagt.

Det konstigaste jag har fått höra är "pullan", jag börjar alltid skratta när jag hör mina kollegor (jobbar på dagis) säga så

• TipTop86

Snippa har endast stått med i Svenska Akademins ordlista i 2 år nu! Slida, vagina och blygläppar har faktiskt stått med mycket längre men ändå är inte dom okej att använda? Till och med fitta står med i SAOL..

Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • Stargirl
    TipTop86 skrev 2008-08-21 15:52:52 följande:
    Snippa har endast stått med i Svenska Akademins ordlista i 2 år nu! Slida, vagina och blygläppar har faktiskt stått med mycket längre men ändå är inte dom okej att använda? Till och med fitta står med i SAOL..
    Men slida, vagina och blygdläppar är ju delar av den kvinnliga anatomin. Inte hela paketet lixom. Det har ju saknats ett bra namn för flickornas kön som det finns för pojkar. Snopp är ju motsatsen till Snippa. Klart man kan säga, ollon, förhud, urinrör eller testikel ist för pojkarnas snopp om man vill. Men vem gör det allvarligt talat? Har du ört ngt som säger till sin son. Att de har en penis eller ett ollon som de kissar med?
    Det är som att kalla ögat för pupill eller handen för finger
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??