Stargirl skrev 2008-08-22 09:25:02 följande:
Ja alltså allt från mellangården upp tills blygdläpparna sluter sig.Rumpan är för sig. Allt som sitter innuti använder jag inga medicinska termer som urinröret för en 1,5 åring. Jag säger att det är hålet där kisset kommer.Snoppen är snoppen och testiklarna är testiklar för mina pojkar. Rumpan är för sig såklart.Ska det vara så svårt?' Eller tycker du att det är roligt att göra det extra komplicerat?
Tycker det är mer komplicerat att hitta på ett nytt ord istället för att använda det som finns.. Det är blygdläpparna man ser så då är det väl bara att säga det.. Sen om barnet frågar om specifika saker som vars barn kommer ifrån eller vars kisset kommer ifrån så är det väl bara att säga slidan och urinröret.. Är ju lika bra att säga som det är från början för det dröjer inte många år innan dom kommer att höra orden slida och blygläppar å då måste du ju förklara vad snippan egentligen är.. Onödigt tycker jag..
Vem skulle hålla på å förklara för nån att datorn har en hjärna istället för processor och minne istället för hårddisk?
Ni får fortsätta att vara obekväma med det kvinnliga könsorganet om ni vill men jag är då stolt över mina vackra blygdläppar och min fina slida som fött fram mitt barn! Sen så har jag en riktigt bra klitoris oxå! =)