• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • Stargirl
    TipTop86 skrev 2008-08-22 08:46:47 följande:
    Så när du säger snopp så menar du penisen eller? Vad menar du då när du säger snippa? Vad ingår i det paketet?

Ja alltså allt från mellangården upp tills blygdläpparna sluter sig.
    Rumpan är för sig.  Allt som sitter innuti använder jag inga medicinska termer som urinröret för en 1,5 åring. Jag säger att det är hålet där kisset kommer.

Snoppen är snoppen och testiklarna är testiklar för mina pojkar. Rumpan är för sig såklart.

Ska det vara så svårt?' Eller tycker du att det är roligt att göra det extra komplicerat?

*~Bugaboo RULES~*
  • AnneSophie
    Snippa såklart.

I början, ska jag medge, kändes det lite skumt att använda ordet snippa MEN det handlade mest om att det var ett nytt ord. Men nu känns det naturligt och när man hör barnen använda snopp och snippa helt naturligt i sitt språk så inser man ju att problemet ligger hos oss vuxna. Det är vi som är stelbenta och komplicerar saker onödigt mycket.
    «The road to hell is paved with good intentions.»
  • momster

här sejer vi snopp o snippa snippa har det blivit då det kommer från dagis der de sejer så och varför d´å krångla till det her hemma.

• TipTop86
    Stargirl skrev 2008-08-22 09:25:02 följande:
    Ja alltså allt från mellangården upp tills blygdläpparna sluter sig.Rumpan är för sig.  Allt som sitter innuti använder jag inga medicinska termer som urinröret för en 1,5 åring. Jag säger att det är hålet där kisset kommer.Snoppen är snoppen och testiklarna är testiklar för mina pojkar. Rumpan är för sig såklart.Ska det vara så svårt?' Eller tycker du att det är roligt att göra det extra komplicerat?
    Tycker det är mer komplicerat att hitta på ett nytt ord istället för att använda det som finns.. Det är blygdläpparna man ser så då är det väl bara att säga det.. Sen om barnet frågar om specifika saker som vars barn kommer ifrån eller vars kisset kommer ifrån så är det väl bara att säga slidan och urinröret.. Är ju lika bra att säga som det är från början för det dröjer inte många år innan dom kommer att höra orden slida och blygläppar å då måste du ju förklara vad snippan egentligen är.. Onödigt tycker jag..

Vem skulle hålla på å förklara för nån att datorn har en hjärna istället för processor och minne istället för hårddisk?

Ni får fortsätta att vara obekväma med det kvinnliga könsorganet om ni vill men jag är då stolt över mina vackra blygdläppar och min fina slida som fött fram mitt barn! Sen så har jag en riktigt bra klitoris oxå! =)
    Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • Mcmajjsan

*pompoms* och hejjaramsa

TipTop86 skrev 2008-08-22 10:09:54 följande:
    Tycker det är mer komplicerat att hitta på ett nytt ord istället för att använda det som finns.. Det är blygdläpparna man ser så då är det väl bara att säga det.. Sen om barnet frågar om specifika saker som vars barn kommer ifrån eller vars kisset kommer ifrån så är det väl bara att säga slidan och urinröret.. Är ju lika bra att säga som det är från början för det dröjer inte många år innan dom kommer att höra orden slida och blygläppar å då måste du ju förklara vad snippan egentligen är.. Onödigt tycker jag..Vem skulle hålla på å förklara för nån att datorn har en hjärna istället för processor och minne istället för hårddisk?Ni får fortsätta att vara obekväma med det kvinnliga könsorganet om ni vill men jag är då stolt över mina vackra blygdläppar och min fina slida som fött fram mitt barn! Sen så har jag en riktigt bra klitoris oxå! =)
  • Ellasario

Vi kallar det faktiskt för en Pulla så länge hon är liten...det grova verbet kommer hon ändå inte komma i kontakt med på ett tag...kallar alla andra det för snippa så blir det väl det senare

• la79

våran dotter kom fram till ett eget ord som vi använder oss av: snissa

• gbgumman

Sonen har en snopp och dottern har en snippa KLART
    ORDET SNIPPA ÄR NUMER TAGET. Våra döttrar har äntligen fått ett ord som är gångbart överlag. Låt oss jubla istället för att muttra!!!

• IsDimma

Jag är uppväxt med underliv.
    Säger idag snippa på jobbet när vi pratar om vad pojkar och flickor har och att det är olika. Jag jobbar på en förskola och har ett och tvååringar så vi pratar bitvis väldigt ofta om det
    Snippa är ett toppenord!

• Dixie
    gbgumman skrev 2015-10-12 18:20:03 följande:

Sonen har en snopp och dottern har en snippa KLART
    ORDET SNIPPA ÄR NUMER TAGET. Våra döttrar har äntligen fått ett ord som är gångbart överlag. Låt oss jubla istället för att muttra!!!

håller helt med dig! 

denna tråden är från 2008 - så förhoppningsvis slipper vi se dessa frågor på FL mer - det borde ju vara ett självklart ordval!
  • 180823
    Fru Indosaurie skrev 2008-08-13 11:58:28 följande:

snippa heter det ju

Joo samma här pojkar har snopp och flickor har snippa
  • BULLET93

Varför är det så stort dehär snippa ordet åt tjejer vissa tycker det låter konstigt, äckligt, larvigt. Varför, skulle snippan borde ha ett finare namn för flickornas är "renare" och "finare" typ kunglihetens öppning eller nåt? Pojkars är snopp enkelt, flickornas snippan enkelt. Och så slut diskuterat skullenjag säga :)

Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??