• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • Topdog

SNIPPA.
    Ett utmärkt ord. Enkelt, eget och som en feminin variant av snopp. Snippan och snoppen. Funkar perfekt. Alla hemma kan använda det utan missförstånd.

• trebarnsmammis

Snippa har jag aldrig ens hört!!! Iallafall vi säger sjärten är fram och rumpan bak!!!
    Har inte läst alla inlägg alls.
    Sen är det snoppen för sonen somjust nu är (pottträning) besatt!!!! Eller snorren!!!
    Det tycker de är roligt!!!! :)

• LindaJohansson81
    Stargirl skrev 2008-08-14 09:10:28 följande:
    Men det spelar väl ingen roll. Vad säger du till dina pojkar att du har? Jag har två pojkat och en flicka och innan flickan kom så kallade vi mina och andra flickors könsdelar för Snippa. Det måste ju finnas ett namn för dina pojkar så de vet vad det heter. eller?
    Jag säger mitt underliv?. Snippa skulle jag ALDRIG kalla det för.
  • trebarnsmammis

Måste bara säga att " kötta" var ju verkligen det äckligaste jag kunde kalla någonting tror jag!!!! :P
    Tur att vi är olika!!!!!

• Topdog

Jag undrar lite över er som äger att ni ALDRIG skulle kalla flickors underliv för snippa. VARFÖR inte?

• lavendeln

En gullig sak som en farbror på jobbet sa (jobbar på servicehus)
    Det heter ju penis för män, men vad ska man kalla kvinnornas? Penissa!! Man säger ju prins och prinsessa.
    Han är så söt

• Mcmajjsan

Det låter för mig fel... ungefär som att säga musen eller pullan... Ett lika påhittat ord =)

Topdog skrev 2008-08-14 10:35:00 följande:
    Jag undrar lite över er som äger att ni ALDRIG skulle kalla flickors underliv för snippa. VARFÖR inte?
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??