Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

pojkar har snopp vad har flickor??

Snippa såklart. Jag visste inte att det fanns andra ord? Finns det andra ord för Snopp för barn?

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

Som smeknamn har vi snippi snippinen och det använder våra pojkar då de pratar om sin lillasysters snippa.  Men snippa är ordet vi använder alltså.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Tina och Fredrik skrev 2008-08-13 14:19:07 följande:
    vi säger slida
    Men Slida är ju en medicinsk term för en del av det kvinnliga könsorganet.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    kidA skrev 2008-08-13 14:21:53 följande:
    precis. är ju inte hela apparaten så att säga. dessutom låter det extremt kliniskt. penis o slida.
    Det är som att kalla ögat för pupillen eller foten för stortå *s*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    nänänä skrev 2008-08-13 22:42:36 följande:
    Vad sa era föräldrar ni när ni var små? Jag tycker att det heter det som det hette när vi var små. Varför byta namn på något som alltid hetat och varit en pulla för oss?Läste alla svar och hittade bara en till som säger pullan, kanske det är olika från vart i sverige vi kommer?Snippa kommer vi ALDRIG att kalla den.
    Pulla är något HELT annat för mig. Så det skulle kännas väldigt äckligt att kalla min dotters snippa för det *uäääk*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    LindaJohansson81 skrev 2008-08-14 09:01:56 följande:
    Tack gode gud för man har pojkar, hr inte en aning om vad jag skulle kalla det för...*s*
    Men det spelar väl ingen roll. Vad säger du till dina pojkar att du har? Jag har två pojkat och en flicka och innan flickan kom så kallade vi mina och andra flickors könsdelar för Snippa. Det måste ju finnas ett namn för dina pojkar så de vet vad det heter. eller?
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

I finland säger man Pimppi eller pimppa. Det är gulligt ord tycker jag om man nu inte gillar snippa.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Mcmajjsan skrev 2008-08-14 13:03:22 följande:
    Det låter för mig fel... ungefär som att säga musen eller pullan... Ett lika påhittat ord =)
    Men snopp är ju oxå påhittat ord ingen medicinsk term direkt? Hur känner du inför det ordet?
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Topdog skrev 2008-08-14 22:28:27 följande:
    Själv tycker jag att sulky är ett jätte fjantigt och fult ord. Jag bara VÄGRAR att använda det. Nej, i vår familj heter sulkyn "skatan".

Sulky? Skojar du? Finnsdet folk som säger sulky? Men skatan var ju lika illa *s*

Varför kan inte folk bara säga SNIPPA som är order i ordboken för flickornas känsorgan (den icke medicinska termen)

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    TipTop86 skrev 2008-08-21 15:52:52 följande:
    Snippa har endast stått med i Svenska Akademins ordlista i 2 år nu! Slida, vagina och blygläppar har faktiskt stått med mycket längre men ändå är inte dom okej att använda? Till och med fitta står med i SAOL..
    Men slida, vagina och blygdläppar är ju delar av den kvinnliga anatomin. Inte hela paketet lixom. Det har ju saknats ett bra namn för flickornas kön som det finns för pojkar. Snopp är ju motsatsen till Snippa. Klart man kan säga, ollon, förhud, urinrör eller testikel ist för pojkarnas snopp om man vill. Men vem gör det allvarligt talat? Har du ört ngt som säger till sin son. Att de har en penis eller ett ollon som de kissar med?
    Det är som att kalla ögat för pupill eller handen för finger
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    TipTop86 skrev 2008-08-21 17:45:46 följande:
    Snopp är väl inte heller hela paketet? Snoppen är ju penisen men killar har ju faktiskt en pung också! Så då måste vi väl hitta på ett nytt ord som innefattar hela paketet för killarna också..
    Jo det är det ju visst. Snopp är hela paketet. Snippa innefattar inte kvinnornas äggstockar som motsvarar pojkarnas testiklar. Så testiklar är för sig och äggstockar är för sig. Snoppen är snoppen och snippan är snippan. Punkt
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    TipTop86 skrev 2008-08-22 08:46:47 följande:
    Så när du säger snopp så menar du penisen eller? Vad menar du då när du säger snippa? Vad ingår i det paketet?

Ja alltså allt från mellangården upp tills blygdläpparna sluter sig.
    Rumpan är för sig.  Allt som sitter innuti använder jag inga medicinska termer som urinröret för en 1,5 åring. Jag säger att det är hålet där kisset kommer.

Snoppen är snoppen och testiklarna är testiklar för mina pojkar. Rumpan är för sig såklart.

Ska det vara så svårt?' Eller tycker du att det är roligt att göra det extra komplicerat?

*~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??