• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • Nenne 71

Snopp och mus.

Jag tycker inte om ordet Snippa, men får nog lära mig det iallafall. Snippa börjar ju användas mer och mer. Och det är ju bra på det sättet att även tjejer kan få ett allmänt ord.

Något jag ALDRIG kommer att säga är framstjärt. För mig har vi bara en stjärt och den sitter inte fram.

• Cecese

Snippa!

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Mcmajjsan

Jag kan för allt i världen inte säga snippa. Det låter så fel i mina öron att jag vet inte vars jag ska ta vägen. Men sen så finns det ändå inget bra ord att ta till...

flicksnopp? =D

• Gladhannapanna
    Mcmajjsan skrev 2008-08-13 13:12:51 följande:
    Jag kan för allt i världen inte säga snippa. Det låter så fel i mina öron att jag vet inte vars jag ska ta vägen. Men sen så finns det ändå inget bra ord att ta till...flicksnopp? =D
    Man vänjer sig faktiskt!

När jag och maken pratar om mig så säger vi inte snippa, det skulle kännas urlöjligt!!!
  • Reyngirl
    Gladhannapanna skrev 2008-08-13 13:13:56 följande:
    Man vänjer sig faktiskt!
    Håller med att man vänjer sig Tyckte också det lät konstigt innan jag började använda det.
    Snopp och snippa, två lika odramatiska ord. Flickor förtjänar väl ett eget ord för sitt könsorgan också. Inte behöva dela med djur eller ha en massa hittepå ord!
  • kidA

snippa.

kötta? herregud. det var på skoj va?

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??