Inlägg från: Gunzan |Visa alla inlägg
  • Gunzan

pojkar har snopp vad har flickor??

Snopp och snippa. Dagis använder det och det känns för mig riktigt bra att säga, har inte haft några problem och barnen pratar om snoppen och snipan som om det pratar om sina armar eller ben alltså helt naturligt.

Fram med SNIPPAN. Vi har äntligen fått ett namn som är likvärdigt snoppen.

• Gunzan
    buffybus skrev 2008-08-15 08:49:30 följande:
    snippa låter konstigt tycker jag... jag ska nog se till så jag aldrig har anledning och säga det ordet bara... inget man precis drar upp över frukostbordet... 
    så har jag en pojke så jag slipper kanske
    Ja du har en liten men de blir också större. Det går fortare än man tror...
    Jämställdhet börjar hemifrån. Det är inget konstigt med snippan. Vi har en väldigt öppen attityd hemma och barnen är inte blyga för att prata om sina eller andras kroppsdelar. För det är ju faktiskt det det är för att barn. Det har INGET att göra med sex utan det är just bara en kroppsdel. Visst är det lite konstigt att se att tjejen tycker om att "pilla på sig själv" men vi har satt gränsen att inte när vi äter och inte när det är en massa folk omkring. Men inget förbud utan hon skall känna att det är lika naturligt som när grabben leker med snoppen.

Barnen känner om man tycker att det är jobbigt att prata om snippan och det blir genast laddat. Bättre att göra det så enkelt och normalt som möjligt...
    Det tycker jag iallafall, men jag har en tjej på 6 år och en kille på 4 samt en på väg.

/Gunzan
  • Gunzan
    Stargirl skrev 2008-08-22 08:18:23 följande:
    Jo det är det ju visst. Snopp är hela paketet. Snippa innefattar inte kvinnornas äggstockar som motsvarar pojkarnas testiklar. Så testiklar är för sig och äggstockar är för sig. Snoppen är snoppen och snippan är snippan. Punkt
    Precis!

Min 6 åring frågade vad den där lilla knoppen mitt i snippan hete. Jag förklarade precis som du sa. Känns onödigt att ha mer deffinerade namn nu. Tids nog kommer det...
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??