• LindaBerg

föräldragrupp för oss med prematurer?

Hej

Är det några fler Stockholmare med prematurbarn födda i år som skulle vilja starta föräldra grupp?

Jag tänkte att vi kunde träffas på fika i parken eller så.

Själv har jag Norton som föddes i vecka 30 den 25 mars 08.

• Svar på tråden föräldragrupp för oss med prematurer?
  • prinsessan 13 april

Nu äntligen ska jag väl kunna komma....

• liten elsa

Hoppas också på att vi ska kunna den här gången.

• prinsessan 13 april

Så var på Frejgatan?

• jurist 05

Hej på Er allihop!

Tack för senast!

Vi bestämde att ses igen onsdagen den 22 oktober!

Jag tror Nica sa att det var på Frejgatan 43 och att vi skulle ses utanför kl.12. Det fanns en buss som stannar i närheten, om jag minns rätt var det buss nr 59.

Ha en trevlig helg allihopa!

Hälsningar Cecilia och Ottilia

• LindaBerg

I går fick Norton sin första tand!! Någon annan på G? Han har fått jätte svårt att somna sen den ploppa upp. Kanske är den andra på väg? Jag kommer inte att komma den 22 men tar gärna en promenad någon annan dag. Någon som vill promenera en långis i höstvädret nästa vecka?

Kram

• AsaLu

Oskar har fått en tand och jag tror att den andra snart är på väg. Han har varit lite gnällig men har samtidigt varit förkyld så jag vet inte vad det är som har påverkat mest. Han har sovit i eget rum två nätter nu, känns jätteskönt trots att det bara är 5 meter från oss, man kan ligga o kolla på tv på kvällarna utan att störa honom!

• liten elsa

Jepp! Två stycken i underkäken som kom för ungefär två veckor sedan. Det har varit väldigt mycket bitande och dreglande tiden innan och när de kom. Och de är vassa!

• ISSEN

Jag hänger gärna med på promenad! Hej förresten! Hoppas ni minns mig? Flört Här ha vi vart lite småförkylda ett tag men nu är vi friska igen Skrattande Simon blir 6 månader den 27:e och inga tänder på g än iaf! Hoppas allt är bra med er annars?

• Anemia

Hej!
    Jag är en "nybliven" neomamma! Våran Thelma föddes i vecka 30+6 den 25 september då jag fick HELLP och var riktigt risig. Vi låg på HS, kom hem i lördags efter drygt tre veckor där.
    Jag träffar gärna andra neomammor, tror det är bra med en egen föräldragrupp.
    Än så länge går vi inte ut så mkt bland folk, tjejen väger bara 1,6 kg än, men jag hoppas få följa med er längre fram i tiden!

• liten elsa

Grattis till Thelma!
    Välkomna att haka på när ni är redo!

• oktober3
    Svar på #119
    Hej! Även jag är rätt så nybliven mamma till en liten skrutt. Vår Arvid föddes 30 augusti, i vecka 31+5 efter att jag legat inlagd i 16 dagar pga för tidig vattenavgång. Tråååkiga veckor kan jag säga, så tiden på neo blev fantastiskt rolig och händelserik i jämförelse! :) Vi hänger också gärna på eventuella fikor framöver! Arvid passerar snart 3-kilosgränsen... :)
  • Hayabusa

Hej !
    Jag och Emil har varit i småland en vecka hos mormor och morfar. Vi kommer till frejgatan imorgon kl tolv. Trevligt att träffas igen. Inga tänder på gång men han är på väg att sitta lite själv, men inte så att man kan lämna honom själv. Vi ses imorgon.

• prinsessan 13 april

å så var vi förkylda....mest jag å jag vill inte smitta ner er..
    Vi får stanna hemma imorgon...SÅ SYND hade sett fram emot att träffa er igen

• ISSEN

Jag har gått och blivit förkyld så jag hoppar promenad imorgon! Hade vart så kul men jag följer gärna med någon annan gång! Ha det så trevligt och hoppas det blir bra väder!

• jurist 05

Hej alla tjejer och barn!

Igår var jag på babysång med lilla Ottilia. Jag glömde tydligen att hon nu faktiskt väger över 8 kilo så jag lyfte henne tydligen på ett tokigt sätt så idag har jag fruktansvärt ont i ryggen. Det är väl typiskt. Har precis ringt till sambon och sagt att han måste komma hem idag för det enda stället jag har lyckats få Ottilia till från sängen är hennes vagn. Med andra ord - det känns som att där vill hon nog inte vara en hel dag och inte heller med en blöt blöja....Så tänk verkligen på att vara försiktiga med era ryggar när ni lyfter barnen - de växer fortare än vad man tror....

Jag hade verkligen sett fram emot besöket på "soppköket" och att få träffa "min trevliga mammagrupp" igen!

Skriv gärna in i tråden så fort ni har möjlighet vad som har bestämts till nästa träff - jag vill ju hinna träffa Er innan vi åker till Teneriffa! Det är dock inte förrän den 18 november så det kanske blir en träff igen på onsdag om två veckor!

Ottilia mår för övrigt bra - men inga tänder än i sikte!

Ha det bra allihopa!

Kram Cecilia och Ottilia

• AsaLu

Hej alla! Tack för trevlig träff idag. God soppa till fyndpris! Vi bestämde onsdag om två veckor (5/11) kl 12 på samma ställe, Frejgatan 43. Hoppas alla sjuklingar o onda ryggar har piggnat på sig till dess

• LindaBerg

Heje
    Idag var vi på återbesök på neo. Det blev ett omtumlande chockartat besök som vi inte alls var beredda på. Norton har förstorade håligheter i hjärnan som påverkar motorikcenter och kanske oxå synen. Hans rörelser var onormala och spända tyckte de tre experterna. Nu blir det sjukgymnastik och en massa annat för att Norton ska lära sig saker motoriskt överhuvudtaget. Jag känner mig otroligt låg just nu. Jag får berätta mer när vi ses.

Kram Linda

Svar på tråden föräldragrupp för oss med prematurer?