• LindaBerg

föräldragrupp för oss med prematurer?

Hej

Är det några fler Stockholmare med prematurbarn födda i år som skulle vilja starta föräldra grupp?

Jag tänkte att vi kunde träffas på fika i parken eller så.

Själv har jag Norton som föddes i vecka 30 den 25 mars 08.

• Svar på tråden föräldragrupp för oss med prematurer?
  • jurist 05

Hej! Jag har inte riktigt koll på hur gamla barnen kan vara på barnvagnsbio. Min dotter är 9 månader och hon sover i princip aldrig på dagarna så jag vet inte om det blir så bra för just vår del...J Jag tror inte att hon kommer att tycka att det är så kul med bio.....tyvärr....Jag tycker att det låter bra med fika men det finns väl inget som hindrar att man gör båda - de som vill/kan går på bio och sedan fikar vi eller tvärtom. Vad sägs?

• AsaLu

Bio låter kul men jag vet inte heller hur kul det kommer att vara med en stökbäbis som helst vill ligga i babygymet... Om bion är 11 skulle ni vara klara att fika ca 13 eller vad tror ni?
    Varannan vecka blir bra för oss oxå, man kanske ska bestämma lite mer regelbundet nu när vi hittat ett bra ställe att vara på Kulturhuset??

• LindaBerg

Jag vet inte heller om Norton är redo för bio ännu ;)
    Men fika är jag alltid på :)

• Hayabusa

Hej!
    Jag hinner inte till söder på någon bio. Men fika kl 13 blir kanon på kulturhuset. Då har en del lunch gäster gått. Vi kan väl bestämma var och när vi ska träffas nästa gång när vi är på kulturhuset på onsdag. Så vet alla i god tid och att vi kan bli många som kan träffas.
    Vi ses på onsdag.

• AsaLu

Kan vi säga att fika på onsdag kl 13 Kulturhuset är spikat???

• ISSEN

Hallå där tjejer!! Ojoj vad tiden rullar på, har tänkt skriva här många gånger men det har runnit ur sanden!) Simon har vart lite förkyld de senaste veckorna och igår hade han feber så jag gick till läkaren som i sin tur skickade oss till akuten på en gång för sänkan visade ett värde på 107 och det ska ligga runt 10 så hon misstänkte snabbt lunginflamation, men nu är febern som bortblåst och han är som vanligt och läkarena kunde inte hitta nåt konstigt alls på en pigg skrattandes bebis! Idag va värderna på 60 så det går åt rätt håll! Nu till saken... Vet inte om jag riktigt vågar röra mig så mkt bland folk nu när alla förkylnibgar satt igång, fick en liten utskällning av läkarna på akuten för att jag åker buss och T-bana, men vad gör man när man ej har bil?! Tror jag hoppar fikorna på kulturhuset, men hänger gärna här i tråden och om ni vill har jag jättegärna fika hemma hos mig ibland!! Så glöm inte bort  mig Räcka ut tungan
    För övrigt rekomenderar jag barnvagnsbion väldigt mkt!! Jag va ofta på det med Liam när han va bebis och då satt vi längst fram och hade med oss filtar o leksaker så fick de ligga/sitta/krypa eller gå omkring där, det är inte så tyst där och så finns micro och skötbor där. När jag va där så fick man alltid presenter från typ Nestlé eller pampers i form av ex matburkar skedar eller tvättlappar och hakklappar! Lite kul och en rolig grej tycker jag!
    Ha det bra! OJ va mkt jag skrev! Flört

• Hayabusa

Hej!

Vad kul att höra från dig Pamela. Trodde nästan att vi skrämt bort dig. Självklart så glömmer vi inte dig. Du få ta fika på stan med oss när Simon är redo. Och jag kommer gärna hem och fika hos dig. Det kan ju vara lite lugnare att fika hemma hos varandra också som variation från kulturhuset. Jag vet att jag pratade med någon om det här som bodde i vasastan. Vi kan även vara hemma hos mig någon dag om man orkar ta sig till brommaplan.
    Vi ses på onsdag kl 13 på kulturhuset. Vilka fler kan?

• jurist 05

Hej på Er!

Precis som alla andra överallt är vi fortfarande förkylda men helt klart på bättringsvägen så om vi inte blir sämre dyker vi också upp på kulturhuset på onsdag kl. 13. Är det fiket som ligger allra högst upp där?? Hoppas vi hittar Er!

• liten elsa

Hej hej!

Det var jag som pratade om hemmafika!

Apropå förkylningar - min lilla snorunge här hemma var frisk i en vecka sedan satte det igång igen, men inte alls lika illa som sist. Än. Får se vart det bär hän. En läkare sa till mig att det var andra barnets lott att alltid bli förkyld. Det var lite skönt att höra för då beror det inte bara på att han prematurbarn och mer infektionskänslig. Nu är storebror hemma pga av förkylning så jag avvaktar onsdagsfikan.

Svar på tråden föräldragrupp för oss med prematurer?