• citte

gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla

hej någon som är gravid i dessa områden som vill följas åt? vore kul :) att få veta hur det går för er?

• Svar på tråden gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla
  • tebe

gick in i vecka 28 idag. känns som jag har varit gravid i en evighet nu. men iallafall 12 veckor kvar.

kvilleshopp, hur gick det på föräldragruppen idag?? vad gör man på första träffen??

• KvillesHopp
    tebe skrev 2008-10-16 22:06:19 följande:
    gick in i vecka 28 idag. känns som jag har varit gravid i en evighet nu. men iallafall 12 veckor kvar. kvilleshopp, hur gick det på föräldragruppen idag?? vad gör man på första träffen??
    hej  jo det gick bra vi satt och lyssna på bm som berätta om tiden innan förlossningen startar.  så var man inte rädd innan blev man det då ;)  nej då så farligt var det inte men det är nog nyttigt att gå man får en del info som man inte vet eller ens har tänkt på.

vad tror ni att ni får nu då? tjej eller kille?
    ***5 dec kommer Vår Bebis***
  • goa81

Lägger till mig på listan.

Trollhättan:
    Catrin 24 år väntar mitt andra barn BF 21 Oktober
    Elisabeth 30 år väntar vårt andra barn BF 15 mars
    Miis1 (Maria) 28 år, väntar vårt första barn, BF 30 november

Vänersborg:
    KayScarpetta (Frida) 27 år, väntar första barnet, BF 5 maj

Uddevalla:
    Nora 21 år, väntar första barnet BF 15 december
    Therese, 26 år väntar första bebben, BF 27 februari
    Min son å ja, Väntar mitt andra barn. BF 8:e November
    kvilleshopp(christine 22år )väntar första barnet. BF 5 december
    Till, 24 år väntar första barnet. BF 27 maj
    Mysfiabus, 37 år väntar tredje barnet. BF 14 feb.
    Anni 77, 31år, väntar första barnet, BF 16 dec.
    Lisa 24 år, väntar tredje barnet, BF 10 November
    Theres 25år väntar mitt första barn, BF 14 Januari
    Goa81 27 år och väntar mitt första barn BF 11 juni

Vargön:
    Koocachoo, 30 år, väntar mitt andra barn, BF 1 December
    Esa (Therese) 29 år, väntar första barnet, BF 25 Februari
    Fry(Tanja) 28 år, väntar 3:e barnet,BF 31 Januari

• mysfiabus
    KvillesHopp skrev 2008-10-17 16:56:03 följande:
    hej  jo det gick bra vi satt och lyssna på bm som berätta om tiden innan förlossningen startar.  så var man inte rädd innan blev man det då ;)  nej då så farligt var det inte men det är nog nyttigt att gå man får en del info som man inte vet eller ens har tänkt på.vad tror ni att ni får nu då? tjej eller kille?
    Det är sååå svårt med min bäbis i magen, först var jag säker på att det var en pojke, men nu är jag lika säker på att det är en flicka. hihihi. Vad tror ni andra? och vad tror du själv KvillesHopp?
  • Miis1
    KvillesHopp skrev 2008-10-11 23:09:27 följande:
    tillbaka från ullared nu phuuu vad dyrt det blev. men såå mycket som det fanns. tyvär inte så mycket baby kläder som jag hade önskat men lite fanns det. fick köpt några byxor och en body.
    Hihi ja Ullared är ju alltid roligt! Och massor hittar man.. Håller med om kläderna - inte mycket man kan handla, speciellt inte om man inte vet om det är en kille eller tjej där inne.. Men men, kul är det iaf!

Är det nån här inne som går på mmmavattengympan i Vbg på tisdagar? *nyfiken* Jag började i tisdags, tänkte om det var någon mer.
  • tebe
    KvillesHopp skrev 2008-10-17 16:56:03 följande:
    hej  jo det gick bra vi satt och lyssna på bm som berätta om tiden innan förlossningen startar.  så var man inte rädd innan blev man det då ;)  nej då så farligt var det inte men det är nog nyttigt att gå man får en del info som man inte vet eller ens har tänkt på.vad tror ni att ni får nu då? tjej eller kille?
    har en svag känsla av att det blir en pojk. men har bara kommit på tjej namn. det står helt stilla när det gäller pojknamn. men så länge det blir ett frisk barn så spelar det ingen roll.

är nog extra inne på att så länge det är frisk så är jag nöjd. trodde jag skulle få åka till förlossningen igår kväll. förvärkar som inte var av denna värld. alla trodde att det var dags igår även förlossningen. men efter 2timmars värk hadde jag lugnat mig och det försvann. men rädslan över att barnet kanske inte mår bra finns endå kvar. skall till min BM på måndag så skall berätta för henne. hoppas verkligen att det inte är något fel på lillen.

långt svar på en enkel fråga, lite typsikt mig *ler*
  • Miis1
    tebe skrev 2008-10-18 23:22:40 följande:
    har en svag känsla av att det blir en pojk. men har bara kommit på tjej namn. det står helt stilla när det gäller pojknamn. men så länge det blir ett frisk barn så spelar det ingen roll.är nog extra inne på att så länge det är frisk så är jag nöjd. trodde jag skulle få åka till förlossningen igår kväll. förvärkar som inte var av denna värld. alla trodde att det var dags igår även förlossningen. men efter 2timmars värk hadde jag lugnat mig och det försvann. men rädslan över att barnet kanske inte mår bra finns endå kvar. skall till min BM på måndag så skall berätta för henne. hoppas verkligen att det inte är något fel på lillen.långt svar på en enkel fråga, lite typsikt mig *ler*
    Oj, vilken tur att det lugnade sig! Vilken vecka är du i? Skönt att du ska till BM imorgon då, är ju alltid skönt att få prata av sig lite och få bekräftat att allt är ok.
  • KvillesHopp
    Miis1 skrev 2008-10-18 21:37:54 följande:
    Hihi ja Ullared är ju alltid roligt! Och massor hittar man.. Håller med om kläderna - inte mycket man kan handla, speciellt inte om man inte vet om det är en kille eller tjej där inne.. Men men, kul är det iaf!Är det nån här inne som går på mmmavattengympan i Vbg på tisdagar? *nyfiken* Jag började i tisdags, tänkte om det var någon mer.
    hej,

nej då är det spec svårt om man inte vet vad det blir. ja det är jätte kul :) 
    vattengympa kul. nej jag går inte är det kul?

vad förverkar jag har nu, börjar bli lite orolig att den lilla ska komma..
  • KvillesHopp
    tebe skrev 2008-10-18 23:22:40 följande:
    har en svag känsla av att det blir en pojk. men har bara kommit på tjej namn. det står helt stilla när det gäller pojknamn. men så länge det blir ett frisk barn så spelar det ingen roll.är nog extra inne på att så länge det är frisk så är jag nöjd. trodde jag skulle få åka till förlossningen igår kväll. förvärkar som inte var av denna värld. alla trodde att det var dags igår även förlossningen. men efter 2timmars värk hadde jag lugnat mig och det försvann. men rädslan över att barnet kanske inte mår bra finns endå kvar. skall till min BM på måndag så skall berätta för henne. hoppas verkligen att det inte är något fel på lillen.långt svar på en enkel fråga, lite typsikt mig *ler*
    jag hade ingen aning om vad det skulle bli ville tjej men trodde pojk bara för att. vad har ni för tjej namn ? tjej namn är mycket lättare än pojknamn. hade med svårt med pojknamn men nu fick ju turen att det blev en tjej. 

aj men nu är väl bara i  v,28 eller något va? har du haft några mer nu det senaste dage lleR?  vad sa dom hos bm? hoppas allt såg bra ut.

kram
  • Esa

Finns det alltså gravid vattengympa i vänersborg på tisdagar? Vart och vad kostar det?

Jag har fått nys om att det finns gravid vattengypa på hallevibadet i vargön på onsdagar 20.00 för 70 kr per gång. Man kan komma de gånger man vill verkar det som. Det var visst inte så många anmälda, tror bara vi är 3 st i gruppen så är det någon mer som känner för det så kom dit!

Svar på tråden gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla