• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Hägris

jag minns vikttråden men har ingen våg!!Förvånad

Men SUUUUUUUG!
  • godisanna

OT. Jag va på Mamma Mia (filmen) idag. OJOJOJ vilken bra film.. så underbar med alla abba sånger.

Här börjar nya tag imorgon. fuskat i helgen *smäll på fingrarna*

• Lotta71

Hej! Hur går det eg när man har fuskat? Stannar det bara upp (hur länge iså fall) eller går man upp i vikt?
    Började med detta igår, o  det känns braGlad

Ut o njut av sommaren!
  • drömhus

Lotta, det där beror nog på hur länge man fuskar. Om du kommer ur ketos så ka du ju räkna med en viktuppgång då du binder vatten igen i kroppen pga kolisarna. Det försvinner ju fort igen sen. Men om du småfuskar så kan du ju stå stilla. Då får man bli forskare och forska på sig själv. Vad äter jag osv, är det något jag inte "tål" (många kan tex inte äta nötter eller mjölkprodukter för att det innehåller för mycket kolisar eller för att kroppen utsöndrar insulin när det äts)

Jag kan ju känna att jag "går igång" på vissa livsmedel och det borde ju innebära att min kropp tar grejerna för att vara sockerstinna och då utsöndras insulin som förhindrar fettförbränningen i kroppen. Grädde är tokgott enligt mig tex. Och en kaffe latte... Finns det något godare? Det är ju relativt tillåtet men om min kropp reagerar på det som godis så kommer jag ju itne gå ned i vikt...

• drömhus
    godisanna skrev 2008-08-03 22:14:06 följande:
    OT. Jag va på Mamma Mia (filmen) idag. OJOJOJ vilken bra film.. så underbar med alla abba sånger. Här börjar nya tag imorgon. fuskat i helgen *smäll på fingrarna*
    Jag vill också se mamma mia! Ska nog se den snart. Nya tag, heja på!
  • lärjunge

Hej!

Det går bra här, dag 4 på LCHF! Jag var 128 kg 4 dagar sedan, nu är det nere till 124.

• Fjällräven

Vägde mig imorse och har på fem veckor gått ner 3,6kg och tappat 5 cm runt midjan!
    Känns jättebra!
    Hoppas bara det fortsätter neråt, men ska nog försöka sluta väga mig hela tiden...blir bara jobbigt! Men är ju så roligt å se när det går ner..

• Callina
    Fjällräven skrev 2008-08-04 10:06:41 följande:
    Vägde mig imorse och har på fem veckor gått ner 3,6kg och tappat 5 cm runt midjan! Känns jättebra!Hoppas bara det fortsätter neråt, men ska nog försöka sluta väga mig hela tiden...blir bara jobbigt! Men är ju så roligt å se när det går ner..
    Vad roligt, grattis!! Hur har du ätit/druckit/vilken metod? Jag har kört GI rivstart i en vecka med en dags uppehåll (släktkalas typiskt nog) Efter tre dagar hade jag gått ned 1 kg, sen utan våg en vecka och nu när jag vägde mig är jag tillbaka på 0 Nu är det inget inplanerat så jag kan äta som jag vill
  • Callina

Hur många kolhydrater per dag kör Ni max med?

Svar på tråden LCHF tråden 3