• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • JewelGirl

Callina: För min del är det helst max 5% per dag. 75-80% fett och resten protein.

• Callina

JewelGirl: Tack för snabbt svar. Så lite? Jag blir lite förvirrad. När jag läser om GI rivstart så säger dom 20-40 kolhydrater per dag. Jag trodde att även GI rivstart tillhörde LCHF? Hur länge har du kört?

• JewelGirl

Callina: Ja 20-40 GRAM. Det kan mycket väl vara kring 5 PROCENT som jag räknar efter

Har kört i 6 hela veckor nu, är inne på 7:e veckan, första dagen idag.

Har gått ner 3,5kg och 6 cm kring midjan.

• JewelGirl

Har någon kläm på hur Fakir-kost är?
    Innebär det bara att utesluta mejeriprodukter (men att fortsätta äta smör) och sen äta kött och grönt?

• Callina

Aha 5%, jag läste för snabbt, tyckte det stod 5 gram Nu har jag hittat sojayougurt i butiken hos mig. Soygurt med blåbärssmak. Någon som vet om den är god?

• JewelGirl

Callina: Misstänkte att det var så
    Nej, jag har inte smakat den yoghurten. Fick för mig nu att soja inte är det bästa heller men det kanske någon annan vet bättre? Kolhydrater.ifokus.se är nere nu så jag kan inte kolla heller.

• danitra
    Callina skrev 2008-08-04 13:15:33 följande:
    Aha 5%, jag läste för snabbt, tyckte det stod 5 gram Nu har jag hittat sojayougurt i butiken hos mig. Soygurt med blåbärssmak. Någon som vet om den är god?
    Vad är det för märke?

Jag hittade Alpros soyayoghurt med blåbär och den här 10% kolhydrater.
  • Innerjoin
    JewelGirl skrev 2008-08-04 12:38:50 följande:
    Har någon kläm på hur Fakir-kost är?Innebär det bara att utesluta mejeriprodukter (men att fortsätta äta smör) och sen äta kött och grönt?
    Det är ju SSS "grej", han skriver ju om sina Bantarbiffar. Ja, bara kött och smör - inga mjölkprodukter och inget (eller yttepyttelite) grönt alls..... Du hittar det säkert om du söker på fakir, fakiren på KiF.
  • JewelGirl

Innerjoin: Bara KiF kommer igång igen De har lite uppdateringsbekymmer, annars hade jag sökt där.

Men frågan är ju om det är vad jag behöver?

• Innerjoin
    JewelGirl skrev 2008-08-04 14:08:22 följande:
    Innerjoin: Bara KiF kommer igång igen De har lite uppdateringsbekymmer, annars hade jag sökt där. Men frågan är ju om det är vad jag behöver?
    Fast nu är KiF igång igen. Hittade en intressant tråd:
    www.kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
Svar på tråden LCHF tråden 3