Inlägg från: lärjunge |Visa alla inlägg
  • lärjunge

LCHF tråden 3

Nu hittade jag tråden...

Har stora funderingar att börja LCHF men vet ej vart jag ska börja, för att jag är en gamla Atkinsmetoden-tjej (2003-2004). Finns där stora skillnader?

• lärjunge

Hej igen,

Nu har jag tänkt börja LCHF den 1:a augusti (skrev mig in i vikttråden med). Jag måste läsa igenom den sista biten av Dr Dahlqvists Blogg bok, o skriva ner vad jag ska äta, i en anteckningsblock (för jag har bara lånat boken av en vän). Är Dr Dahlqvists senaste bok bra att läsa? Värd att köpa eller bättre att se om bibliotecket har en kopia?

• lärjunge
    Hägris skrev 2008-07-23 16:58:05 följande:
    nix det är väldigt likt atkins fas ett. men mindre mycket kött och mera fett.. läs genom tråden det finns massor med länkar..
    Tack Hägris!
  • lärjunge

Vilken god recept :D

Jag älskar min Omron stegräknare som jag vann på Tradera... har sett Anna Skipper rekommendera en på sitt program några gånger. Den funkar superbra också, aldrig har haft en så bra stegräknare än denna. Finns på stegraknare.se för ni som vill se. Den heter Omron Walking II tror jag. Min är röd.

• lärjunge

Sista dagen innan jag börjar LCHF! Nu ska jag plugga vad man får o inte får äta för säkerhetsskull, för jag är en gammal Atkins-bantare så jag kan detta, men jag vet det finns skillnader :D

• lärjunge
    devega skrev 2008-07-30 14:33:30 följande:
    måste höra med er andra LCHF:are ... går ni lika ofta på toa och gör tvåan sedan ni började på kosten? =)
    Dom första 1-1,5v på kosten sist, så hade jag renskita (ursäkta ordvalet)... men efter det rättade magen till.
  • lärjunge

Hej!

Det går bra här, dag 4 på LCHF! Jag var 128 kg 4 dagar sedan, nu är det nere till 124.

• lärjunge

1/8 var ja 128 kg
    idag är jag 124 kg!

Svar på tråden LCHF tråden 3