Inlägg från: lärjunge |Visa alla inlägg
  • lärjunge

LCHF tråden 3

Dame72 skrev 2008-09-09 23:55:50 följande:
    Gillar den och räcker gott. Men jag vill ha mer objektiv.
    Ja det är en underbar kamera... sålde den med kitobjektiven och en zoomobjektiv. Jag är nöjd med kitobjektivet med D60'n som är 18-55mm VR och sen har jag en 50mm/f2ai objektiv från 1977. Maken har en massa objektiv om jag behöver låna för zoom (Tamron 70-300mm) men just nu räcker det för mig för objektiv Vill ha några filters.
  • lärjunge

Haha Kaiza, låter bra - grattis! Jag vet hur det kändes när jag gick plats i stlk 46!

• lärjunge

Kul att tråden är så aktivt

Vill bara säga grattis till alla som har gått ner denna vecka. Jag har fuskat lite under dessa dagar men idag ska jag skärpa mig. Så jag vågar inte ställa mig på vågen ännu för det visar säkert plus

• lärjunge

Oh vad jag älskar kokboken: "Smörstekt"... den är toppen

Imorron blir det en tidigt morgon, med motionsim mellan 6:30-8:00

• lärjunge

Boken är helt fantastiskt! Ska laga Gullevis Kycklinggryta ikväll som finns på sida 71

• lärjunge
    JewelGirl skrev 2008-09-12 17:09:12 följande:
    lärjunge: recension senare tack
    Vi alla tyckte det var GOTT!
  • lärjunge
    Kattmor skrev 2008-09-13 02:10:07 följande:
    Nu är "smörstekt" beställd!Ska bli spännande med lite nya recept!  Jag försökte beställa den för 2 dagar sen men då var den slut.... kollade även på andra bäcker om LCHF & det var flera av dem som var slut så jag misstänker att det är många som fått upp ögonen för denna kost.
    Jag verkligen tycker om kokboken (jag är som min mor, hon älskade att samla kokböcker)
  • lärjunge

Nu har jag ätit kycklingbitar som jag tinade i mikron och sen stekte i MKT smör och curry krydda! SÅ GOTT det var!

Tittar samtidigt på kanal 3...

• lärjunge

Du ska kanske äta en banan dom gånger du får kramper i benen. Det är pga "potassium" brist....

• lärjunge
    Hägris skrev 2008-09-15 10:33:05 följande:
    Svar på #2042Visst äter du lchf? då kan man inte äta bananer... köp magnesioum i hälsokosten ist, 80% av svenska folket har brist på det pga kalciumöverskott.
    Jo 1 frukt per vecka står det på Dr Annikas lista... Har gått ner 8 kg och haft 1 banan per vecka sedan 1:a aug..
  • lärjunge

Hej -

Jag har inte varit perfekt sedan i helgen. Men jag skärper mig idag. Vill ej gå upp! Ska få mens snart, så det kanske är därför. Men iaf ska jag kämpa på o hoppas att vikten stannar stilla o inte går upp igen pga några dagars dåligt ätandet.

Kram!

• lärjunge

Ibland önskar jag att jag kunde bara äta "normalt". Oh vad jag saknar bröd. Den bröd recept i Smörstekt såg bra ut men samtidigt, lite svårt kanske att köra i brödmaskinen.

Svar på tråden LCHF tråden 3