Inlägg från: lärjunge |Visa alla inlägg
  • lärjunge

LCHF tråden 3

ric69 skrev 2008-09-01 20:54:20 följande:
    För snabb viktnedgång i alla sorter fall, kan göra att skinnet på kroppen inte hänger med alls. Detta blir då löst hängade utan du har chans att reparera. En viktnedgång på ca 5 kilo på en månad är okey. Men jag har mycket svårt att tänka mig att vissa kan påstå att deras vikt ska rasa lika mycket per månad ett tag framåt. Det blir olika varje månad och då fortsätter du bara att äta. Skulle du gå hela 5-7 veckor utan viktnedgång alls, är det dags för att se över ditt kostintag igen!Rickard
    jag vet men man kan ju drömma 5 kg per månad skulle jag blir glad över
  • lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-09-02 09:47:30 följande:
    Tycker det låter mer bra annars förlorar du ju bara muskler. Jag var smal som en sticka på den tiden. Vägde 52 kg
    Ja men jag fuskade mkt då ;)

Iaf kör jag 45-60 minuter nu i början men vill öka det till 120 minuter i framtiden.

Vill ner 20 kg till Jul/Nyårs. Då är jag 100 kg och ska ner bara till 75...
  • lärjunge
    ric69 skrev 2008-09-02 09:53:34 följande:
    Det är jättebra att ni går ner. Era pass ska vara mellan60-90 min. Orsaken är att kroppen behöver mer energitillgång och då kan ni äta en banan och drick små mängder vatten.Ni som kör med eneridryck - sluta med detta för dom innehållerför mycket socker.
    Hej! Ja jag brukar ta en banan eller något annat protein efteråt... vatten aerobics är 60 min mån-tis-ons o sen motionsimmar jag tors-fred 45-60 min. Jag nyss började förra månad med motionsimning.
  • lärjunge
    Cactuz skrev 2008-09-02 13:38:47 följande:
    Tänkte höra med er om ägglossningen/cykeln kan ändras om man läggre om kosten till lchf? Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?
    Min menscykel blev helt normalt efter att det var totalt oregelbundet från åldern 9-27.
  • lärjunge
    Cactuz skrev 2008-09-02 15:50:15 följande:
    Det låter ju bra! Min är lite oregelbunden. 31-38 ca, hade ju vart käckt om den blev regelbunden o gärna kortare..
    Ja min är c:a 4 dagar långa... skönt när jag går i abstinens av sex eller vattengympa haha
  • lärjunge

Fjällräven - Det tog inte långt alls. Alltså, jag aldrig hade normala menscykel från då jag fick den tills då jag fyllde 27 och började LC kosten (Atkinsmodellen)...

• lärjunge

Igår kväll gjorde jag 1h vattengympa... samma sak för ikväll

• lärjunge

Hur menar du Bobbenn - att dom har för många på vattengympa där du skulle simma? Eller för mkt att göra med familjen?

Jag hoppas du hittar en bra motionsform som belastar inte alltförmkt. Jag tycker som sagt hela tiden, att simning är helt perfekt... vatten ger stöd och inte belastar alls...

KRAM!

• lärjunge

Ikväll så körde Magnus mig till Maserhallen, och han och Alex åkte till Kupolen köpcentrum under tiden jag simmade. Jag simmade från 18-19:00 och sen satt i bubbelpoolen för 10-15 min (SÅ JÄKLA SKÖNT!!). Såg några jag kände igen i "motionsim" gänget som brukar vara där på kvällen. Kul att se dom!

Svar på tråden LCHF tråden 3