Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
MW: ja, fast min är bortrest då så det får bli nästa fredag i stället.
MW: ja, fast min är bortrest då så det får bli nästa fredag i stället.
Jag har en känslig fråga. Efter hemsk ont i vänstra äggstocken under ca 1 dygn var just på toa och det kom ut ett geléaktigt, tjockt, gummilikt, ljusgult genomsynligt slem som inte luktar illa. Vad kan det vara? Det känns som att ont och uppblåsthet har släppt nu?
Snozie: hur var det med dig, öppererades din livmoder? Hur mår du gumman? Äter du trombyl, progesteron?
Finesssan: jag letade efter något lab som analyserar TNF-alfa, iom att ingen, just ingen vill göra det på mig, vare sig gyn- eller distriktsläkare, endokrinolog eller immunolog. Så hittade jag lab Andro Vitae www.androvitae.se/. Professor E är androlog och har forskat och skrivit mycket om män och fertilitetsproblem.
Jag funderar mycket om det där med skiljeväggar, eller uterus septum. Hur upptäcker man sådant? Kan man se, misstänka det vid t.ex. skrapning, hydrosonografi (spolning med kontrastmedel), eller vid vanlig VUL. Jag vet att några här har opererat den, hur upptäcktes det?
Snozie: ha en varm, varm kram. Jag beundrar din mod och styrka, med tanke att själv är jag slutkörd nu efter 3 mf kan tänka mig hur det kan kännas för dig. Ändå någon gång ska det gå! Håller tummarna för dig.
Det verkar inte va´ en bra vecka för någon av oss... :(
Eh, då har jag missat chansen för en rejäl befruktning, manen är bortrest och vi hade inte sex innan han åkte. Skämt åsido vågar inte satsa innan åtminstone kromosomanalys är färdig. Tar inte trombyl heller. Tänkte börja men bestämde att vänta nästa mens och sedan ta halva Albyl. O då är det att hoppa på en bra ÄL!
Uash stakars Poppy. Bra att det finns läkare iaf. Lycka till med svampen. För säkert 10-tals år sedan hade jag period med svampinfektioner. Läkare som är min läkare på RMC nu (hm då var hon inte forskare-läs var bättre som läkare då) sa att
1-jag inte ska gå i tajta jeans, efter jobbet fick jag gå hemma i kjol utan underkläder;
2-inte ska tvätta mih jämt och ständigt och framförallt inte med tvål;
3-ska hålla mig varm om rumpan;
4-sova utan trosor;
Hon sa det på rent franska: "DU SKA LUFTA HENNE".
Och vet du, jag har inte fått svampinfektion sedan dess.
JA håller med Snozie, svamp klarar sig
JA håller med Snozie, svamp klarar sig i mindre än 60 C. Egentligen bör man tvätta även strumpor i 60 C - om man har fotsvamp ju. Hm är det fint att äta lite hos svärföräldrar? Som för i tid alltså, sitta rak i ryggen, äta som en fågel och inte gå i solen...:)
Vilken hemsk historia, det där om katten. Hur kan folk göra så, det är grymt nog att sterilisera djur men hur kan man slå ihjäl dem. Jag skulle anmäla honom till djuraktivister.
Hurra för Magis... hoppas det smittar oss alla.