• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

MW: hur menar du "det verkar som..." jag har också fått sådan uppfattning av min läkare att "man kan ge" (hennes ord), som att hon inte har tagit ställning till det än, men det är inte uteslutet. Du ska väl till dr B nästa vecka?

• EMND

a80, jag har saknat dig. Ah gumman, dess ovisshet och väntan. Men du MÅSTE ha hopp, för det har jag när det gäller dig (i synnerhet mig med). Vi är några här som har blivit besvikna på T så du är mitt hopp iaf. Fungerar heparin på dig så gör det nog på mig med... :)
    Annars jag är hemma efter en hysteroskopi i måndags. Mödde ganska OK i går men idag var helt kass. Vet inte om det är pga av skrapningen och narkös samt morfin eller om något är på tok. Hur som 6 veckor efter med. abort upptäcktes att det finns en liten förtjocknad i livmodern. Som "tur" blev jag remitterad till hysteroskopi och inte vanligt skrapning. Det var läskigt att inte veta vad det var men dr G som opererade mig sa att med störst sannolikhet det var grav. rester och dessa är borttagna med hysteroskopin nu. Jag fick dessutom höra att jag har fin och felfri livmodern- uf vilken lättnad.
    Jag blöder inte men det kommer lite brunt och rosa varefter. Jag är lite öm över livmodern och vet inte om det är pga att jag borde få mens i dagarna. Om jag minns rätt så gjordes även din hysteroskopi strax innan mensen? Fick du din mens efter hysteroskopin? Jag har en förnimmelse att du blev gravid direkt efter? Mins du hur det kändes efter din undersökning?
    Lycka till i morgon!

• EMND

ja. jag har också tänkt på surogat...

mw: men i lkp är gränsen 42 väl? eller du kanske bor inte i lkp?

• EMND

jag är också nyfiken HK. Berätta mer!
    a80, tänker på dig och håller tummarna.

• EMND

Grynet, jag förstår, jag fick höra min svågers debatt i går då han klagade att det är så dyrt med barnens fritidsintresse och det är krävande att skjutsa dem (3 ungar)dit och dat. UF, jag tänkte på Ally McBeal och dem roliga animationerna - tänker just på en tjur med ånga som kommer ur näsan medan huvudet övergår till eldröd färg.

• EMND

kilon, jah, jag har länge sedan lämnat min storlek 36. Vet inte alls vad jag vägde förut men var slang och snygg. Men nu efter tre mf så har jag minst 5 kg över och kommer knappt i storlek 38 längre. Ändå min BMI ligger på ca 25.

• EMND

Tack Finesssan, men NEJ TACK!

MW: jag tror att jag har hittat rätt akupunktör. Vid det första besöket man fyller i en frågeformulär som sedan akupunktören går igenom och ställer en massa frågor båda allmänna och intima, tittar på tunga, känner på pulsen och ställer en diagnos. Han förklarar mycket bägge utifrån västerländsk- och utifrån kinesisk medicin. Jag är nog tom på massa något,- det vet jag , men jag vet inte hur jag ska fylla på den tomheten, men det verkar han veta. En riktig alkemist.

Förresten jag går på antibiotika efter hysteroskopi. Man kunde inte påvisa infektion men eftersom jag mådde så kass, trodde en KK läkare (en äldre snäll farbror :)) att kroppen kämpar för att stötta bort en potentiell infektion (jag tror jag har jäkla stark immunitet!). Och redan efter 2 tabletter blev jag piggare. Men min mens värkar inte komma. Har ingen aning hur och om den kommer. Skitjobbigt. Dr G sa att kan komma iom att hon såg tjockare slämhinna, men den snälle farbrorn sa att det inte kommer då jag har blivit skrapat. Jobbigt med olika bud!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7