• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Lycka ...kram

lillaD. Då har vi båda mens, min var önskad den gången dock, jag beklagar din. Vi har ju hoppet kvar, eller hur?

• EMND

Lycka, Innohep och Fragmin är typ som Panodil och Alvedon dvs kommersiella namn. Heparin är den aktiva substansen i I resp H. Varför använder man olika?..., väl av gamla vana, prisskillnad, konstiga avtal med läkemedelsföretag... jag köper ju alltid panodil - av gamla vanan :).

• EMND

Just det Fragmin tillverkas att Pfizer, och Innohep av LeoPharma om jag minns rätt. Att det skiljer mellan mängderna beror på medelmolekylvikt av den isolerade kemiska föreningen som empiriskt heter heparin - depolymeriserat sådant. Ämnet isoleras säkerligen på olika sätt och därmed olika kolhydrat varianterna på den. Egentligen är heparin inte ett enda struktur utan en familj.

• EMND

Kajolajo jag vet inte var du bor men om du måste välja: välj privat. Jag ångrar att jag inte har gjort det tidigare. Annars jobba på båda plan så länge det går. Visa undersökningar måste ändå göras på sjukhuset.

• EMND

Fredag 13, ush vilket namn!? Välkommen in. Det känns tråkigt att välkomna någon hit, men när man är var man är så är det varmt och familjärt här.

• EMND

a80, kom igen så klart att du vågar, någon här skrev en citat förut:
    "Jag tar ut glädjen i förskott. På så sätt har jag varit glad en gång oavsett hur det går".

Jag försöker tänka på det så ofta jag lyckas komma ihåg. Funderar att printa texten och klistra på sovrumsdörr, hemdörr, jobbdörr, på spegeln på toan, på datorn..

Min kurator brukar ställa frågan: "Är det farligt att vara glad?"
    Nej, svarar jag tveksamt och så radar hon upp alla sjukdommar man kan få pga. oron.

Så var glad gumman, du är GRAVID och kommer att bli det ett halvt år till.

• EMND

Cia Jag var på Lucina igår. De har telefontider onsdagar och torsdagar 14:00-16:00.

• EMND

Idun försök att ta det lugnt. Det kan vara spökvecka.
    Jag tvingade min gyn på RMC att ta kromosomtest på oss. Dr B har inte tagit om den eller varit särskilt intresserad. Det är nog sällan det är fel på oss utan snarare felet är immunitet och koagulation. Jag läste någonstans att detta är orsak i nära 70 % av fallen. Men jag tänkte också: "Det är mindre än 1 % par som drabbas av upprepade missfall, av dessa 5 % beror på kromosomfel. Det är så klart att vi har drabbats av det onda oddsen.". :(

O jag vet hur det känns bland alla vänner som har blivit föräldrar. Hade jag inte hittat till FL skulle jag tro att vi är helt ensamma om det här.

Kram

• EMND

Hej, hej BP. Tack det går ju, sjäv då?... Jag har semester. Jippppiiii....

• EMND

BP ;) semester från jobbet, blir det. -hur ska man ta semester from bebistankar?! Se här: morgon startat med 2 T, folsyra, 8 st kinesiska små piller, manen trycker på med omega-3, hemofer för jag plocka bort, till lunch 8 kinesiska och dagen avslutas med Levaxin och 8 kinesiska till. Frågan är om man behöver äta alls med alla dessa piller. :)

• EMND

Idun, kinespillerna fick jag från min akupunktör. De ska höja min "KI" (energi, vitalitet) ställa allt till rätta :). Hm... lite hokus-pokus men vem vet...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7