• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej, jag sitter och surfar på Budapest. Någon som har varit där?

• EMND

Hej!

sitter här på jobbet, trött. Borde göra något mer idag men sitter hellre och läser hur ni har det.

Gratulerar alla er duktiga nyblivna mammor (och pappor). Känns så ovärkligt att man själv blir detta en vacker dag.

Jag kämpar fortfarande mot tröga läkare som inte ville analysera min TNF och ANA och tycker att TSH (nu =3) är normall.
    Har fått info och AndroVitae Läkarmottagning. Någon som vet något om Dr E?

Nervös inför koromosom svaret.

Lite omotiverat att skriva men nöjer mig att läsa och finna mig i det ni skriver. Att ni finns gör mig stark och mindre ensam.

• EMND

Hemma, lite deppig. Blödningen har upphört, kör hört med Nutrilett. På 5 dagar knappt 1 kg borta. Min kropp lever sitt eget liv.

Manen är nog trött på mig, det skulle även jag kanske bli om jag var han.

Träffade en kompis på jobbet idag. Hon hade svårt att få sitt första, och ännu svårare sin andra. Inga mf dock. men andra jobbiga saker. Hon gav mig så mycket stöd förut. Hon var 2 månader före mig och idag var jag glad att se henne men sedan med andra kvinnor på jobbet började man snacka om barn, stora, små, och jag kände bara för att fly därifrån. Dagen blev förstörd. Kvällen med.
    På söndag är vi bjudna till vänner som har precis kommit över det magiska gränsen. Min man tar det så lätt men jag påverkas hårt av allt.

Ledsen att jag inte ger någon respons till er andra som också kämpar hört. När jag läser era inlägg kommer jag på bra ord som jag vill skriva men sedan ansamlas så mycket av egna smärtor, känslor, tankar. Medan jag skriver det här känner jag ångest för att blivit den person jag aldrig velat bli...

Det kanske år bara en dålig dag.

• EMND

Vi kom hem från vänner som vi inte har träffat på länge. Hon är i femte månaden och de visade bilder från UL. Trodde att jag skulle må sämre men det är faktiskt OK ändå. Försöker att inte tänka: "jag vill också ha en sådan mage, jag vill också ha bilder med levande friska foster från UL..." Min Man dämpar min ångest med att säga, "Snart är det vår tur!" Må den människa har rätt, ty det har han ju ofta!

HoppetKärlek, tack för uppmuntran, det är något bättre idag.

Hella73; Ooooo, så gott att åka till Gotland. Var någonstans är du/ni? Läste häromdan att Pappinens Gute-vin (Lukase) från Hablingbo har börjat säljas på Systembolaget. Vi smakade vinet för 3 år sedan (hm, bättre har man drkit) men undrar hur det smakar nu. Ett trevlig vandrarhem har han iaf- trevligast av dem jag har besökt. :)

a80: Uff känner igen mig bägge i den kvinna som du mötte och dig med. Det är det här med sommaren, alla förväntningar, och kring saker. Oftast är det inget personligt oavsett på vilken sida man är, så det var helt rätt du gjorde: gilla läget. Förresten skulle inte du ha en ÄL i juli med?

Min man och jag får väl akta oss ett tag framöver. Tråkigt....Jag har bestämt mig att vänta första mensen och börja med ASA (1/2 Albyl)efter att blödningen slutar. Eventuellt testar jag för ÄL först.

LillaD: jobbar du idag?...

Poppy, jag vet inte hur gammal är din dotter men Universeum är något för sådana här dagar.

• EMND

Poppy tack för dina ord, kände mig stark efter dem. Väl det var som a80 sa "gilla läget". Näst är det min tur!

• EMND

Cia, vila, samla kraft för den nye som kommer. Och tack för uppmuntrade ord.

Jag kunde tacka nej till besöket, men tvingade mig att göra det iaf. Alla våra vänner håller på och föder barn, visa även nr 2. Överallt är det gravida, barn, nyfödda, även på TV i morse Elisbeth Frorel, med magen i väder och sina 43 stolt och vackert pratar om mat för gravida, kläder för gravida... Man ser nyblivna mammor bara man tittar genom fönstret, träffar nyblivna föräldrar i trappuppgångar, utanför egen dörr, på väg till jobbet, på jobbet, på IKEA (speciellt på IKEA !!!!), på VC, i tidningar.... Det är tungt, ibland känns det som paranoia, man ser dem överallt. Men ju snarare jag accepterar och inser att så många gravida har det alltid funnits och att de är en del av naturen som himmel och träd desto snabbare förbiser jag dem och så blir jag en av dem. Som i den filmen "A Beautiful mind".

Sprit: JAg har barnalbyl hemma, ska se hur mycket ASA är i den.

• EMND

Stakars a80! Hoppas du får sova gott i natt. Kram.

Idag är det 2 veckor sedan mf. Jag testade med CB i morse och det visade PLUSS. Tänk att man inte blev glad. Så konstigt känsla....

Hur lång tid efter mf tar det att graviditets hormoner försvinner ur kroppen?

• EMND

Lilleskuttan, håller tummarna för dig. Vet hur du känner, och hoppas för din, min och allas skull att behandlingen hjälper. Felet var påvisat och ågärdat! Så enkelt :)
    Den är nog inte tur det ska handla om den gången. Jag var också sen när turen delades... Stod vi i samma kö? :)

• EMND

lillaD: håller med dig-ska var likadan, var likadan. Men Lilleskuttan ska visa oss att det faktiskt kan gå, eller hur? Och sedan ska vi tänka: "det har faktiskt gått för lillskuttan det kommer gå för oss också! :)"

Fundera själv att se efter det bakteriella vaginos-testet. Har man några symptom av den? Uf, varför går man till läkarna när man själv måste tänka på allt? SUR. Har en tid på RMC den 5/8 Läkare avvisar mig nog men orkar inte gå hos någon annan.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7