• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Tillbaka från hysteroskopi. Allting var så bekant,... sängen, kläder, personal, tom att sjuksköterskor inte lyckades sätta in nålen. Tjuvtittade i papper som sköterskan lämnade på sängen. "Graviditets rester?", stod i beställningen. Varför sa dr J inte det i tisdags utan jag fick gissa mig fram till allt möjligt? grrrr Iaf det gick fort, så sött man drömde. Varmt och skönt...
    Båda läkare kom och pratade med mig efteråt. Det är troligen så att det var rester kvar. Hm mins ni som jag hade befarat det då jag valde med. abort! Men det är inte det som var värst utan att jag skulle ha fått 2 st cytotec på eftermiddagen men dr G (samma som opererade mig idag) sa att det inte behövdes. När hon skickade mig hem tyckte hon inte heller att jag behövede komma på kontroll-VUL. Jga blödde inte alls mycket. Kontroll-VUL gjordes av en ung underläkare, jag misstänkte att hon inte hade erfarenhet- och det hade hon bevisligen inte. Så dr G sa idag att det var inflammation i livmoder, som tur ingen infektion dock. Grav. rester hade vuxit ihop med livmoderslemhinna så hon fick skrapa det mekanisk och bränna av blodkärl. Så kan det gå till :(- undrar hur det skulle gå om jag inte blev undersökt i tisdags- den undersökningen fick jag, typ, på köpet. Inga andra avvikelse hittades. Jag fick påminna (kanske var jag ett steg före!) att jag brukar få immunglobulin D efter skrapningar (jag är Rh-).
    Men dr J gjorde mig besviken-igen. "Hur ska vi gå vidare frågade jag". "Inget", inte ens för min LUPUS 1,57 vilket hon ser som ett gränsvärde som inte behövs behandla. Efter mina men, om, sa hon att jag kan ta trombyl från pluset igen, och sedan när jag plusar då kanske kan man se att byta. Ingen prog. Hon var helt ointresserad. Inga fler undersökningar heller. Hjälp!!!!! jag går under om dr B inte tar emot oss. Jag vågar inte gå in i ännu ett graviditet med RMC som vårdare.
    Det känns som en mardröm, om jag hatar något så är det ovisshet.
    Så vad gör jag nu- självmedicinerar????

• EMND

Det blev långt inlägg... men jag behövde skriva av mig..

Grattis Hella!

• EMND

BP: jag håller med krusbär, se hur det har gått för mig, vänta en mens och gör en undersökning innan. Vad gäller T, ah, jag vet inte det hjälpte inte mig heller. Jag hoppas mer på heparin. Dr j sa idag att det kommer att göras en studie där man ska jämföra heparin vs trombyl vid behandlingen av RSA. Jag ville ingå i studier med heparin men hon hade bråttom till mottagningen. Ändå jag kommer att ta T (funderar på 1/2 Albyl) fom ÄL näst vi försöker igen. Hoppas tills det vi lyckas få träffa dr B.

Krusbär: tyvärr där jag bor i Östergötland är det antingen RMC eller en privat klinik. Jag funderar på att ta kontakt med den privata men tror att de har samma riktlinje. Vi har pratat med dr C men han kräver en remiss. Väntetiden är då 5 månader. UGH :( Jag har frågat efter remiss hos en privat gyn, samt hos min distriktsläkare (fast inte på RMC) men fick den inte. Svaret var: man kan inte motivera när det finns motsvarande hjälp att få här. Moment 22. :( Dr B som sagt läger vi alla kort på.

• EMND

lillaD a80´s läkare är inte KK´s ordinarie läkare tror, jag har skrivit till dr M men fick aldrig svar. Min läkare är deras lärjunge men ändå säger hon inte till mig: "OK NÄSTA GÅNG GÖR DU SÅ HÄR:..." vilket jag förväntar att hon säger. Hon nämner Innohep men när, hur, om jag ska få det uttalar hon sig inte om utan pratar i tredje person om dessa... Om jag kräver det så skull hon kanske ge mig, men jag är trött på att "självmedicinera".

• EMND

Poppy så tråkigt. Hoppas din pappa blir bra snart. Kram gumman. (Jag är uppvuxen med en far som har drabbats av massa sjukdomar, men han och min mor är ett så stort stöd i detta vi går igenom nu. Jag är ständigt orolig att något kan hända dessa två underbara människor.)

• EMND

BP, ja jag var också besviken när trots T och progesteron, E-vitamin, folsyra och föregående akupunktur- det slutade med mf iaf. Jag hoppas få heparin nästa gång.
    Och jag tänker ta T eller Alby f.o.m. ÄL när vi är redo till nästa försök. Efter mf nr2 (innan vi kom till RMC) var jag hos en vis doktor Kules i Stockholm och han ordinerade 1/4 albyl bakomliggande, samt progesteron från +. Vi skulle åka bort direkt efter ÄL och jag trodde inte att det skulle ta sig på första försöket. Dessutom RMC´s läkarens ovilliga instruktion var att ta T fom +. Jag tänkte att det kan hända olyckor och det där med ASA och blödningar när man är utomlands på en annan kontinent kändes lite läskigt så jag började med T på BIM dagen.

• EMND

poppy: jag beklagar att du är så ledsen. Jag minns så hemskt var det de nätterna en röst från andra sidan sa: "om han överlever natten så finns det goda chanser" det är 20 år sedan och de orden dönar i mina öron fortfarande. Har man hört de än gång, glömmer man aldrig. Pappan överlevde, vi med men det förändrade oss alla på gott och ont. Jag hoppas din pappa återhämtar sig fort. Som att det inte är nog med egna bekymmer. :( :(

Odd: så härligt gratulerar, och du, smitta gärna ...

Mw: eller hur? jag som var så rädd för den skiten men bra att det inte är annat, nu vet jag iaf att jag har en fin, normal och snart frisk livmoder. Vad gäller inflammationen så fick jag inget för det, iom att ingen infektion kunde märkas. Hoppas det är slut på eländet nu. Jag ska till akupunktur på fredag om jag fortsätter må bra. Han kanske gör ingen behandling då utan ställer bara en diagnos och så gör vi upp en plan. Det känns bra! :) Önskar doktor J gör så. :( Hur är egentligen din dr D? Jag minns inte riktigt men kommer du att få heparin av henne nästa gång? Jag funderar nämligen att byta till henne.

• EMND

mamarazzi, ta tummen ur och ring privat! -för säkerhets skull. Landstinget är ju bara landstinget!!! :( :( :(

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7