Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Tillbaka från hysteroskopi. Allting var så bekant,... sängen, kläder, personal, tom att sjuksköterskor inte lyckades sätta in nålen. Tjuvtittade i papper som sköterskan lämnade på sängen. "Graviditets rester?", stod i beställningen. Varför sa dr J inte det i tisdags utan jag fick gissa mig fram till allt möjligt? grrrr Iaf det gick fort, så sött man drömde. Varmt och skönt...
Båda läkare kom och pratade med mig efteråt. Det är troligen så att det var rester kvar. Hm mins ni som jag hade befarat det då jag valde med. abort! Men det är inte det som var värst utan att jag skulle ha fått 2 st cytotec på eftermiddagen men dr G (samma som opererade mig idag) sa att det inte behövdes. När hon skickade mig hem tyckte hon inte heller att jag behövede komma på kontroll-VUL. Jga blödde inte alls mycket. Kontroll-VUL gjordes av en ung underläkare, jag misstänkte att hon inte hade erfarenhet- och det hade hon bevisligen inte. Så dr G sa idag att det var inflammation i livmoder, som tur ingen infektion dock. Grav. rester hade vuxit ihop med livmoderslemhinna så hon fick skrapa det mekanisk och bränna av blodkärl. Så kan det gå till :(- undrar hur det skulle gå om jag inte blev undersökt i tisdags- den undersökningen fick jag, typ, på köpet. Inga andra avvikelse hittades. Jag fick påminna (kanske var jag ett steg före!) att jag brukar få immunglobulin D efter skrapningar (jag är Rh-).
Men dr J gjorde mig besviken-igen. "Hur ska vi gå vidare frågade jag". "Inget", inte ens för min LUPUS 1,57 vilket hon ser som ett gränsvärde som inte behövs behandla. Efter mina men, om, sa hon att jag kan ta trombyl från pluset igen, och sedan när jag plusar då kanske kan man se att byta. Ingen prog. Hon var helt ointresserad. Inga fler undersökningar heller. Hjälp!!!!! jag går under om dr B inte tar emot oss. Jag vågar inte gå in i ännu ett graviditet med RMC som vårdare.
Det känns som en mardröm, om jag hatar något så är det ovisshet.
Så vad gör jag nu- självmedicinerar????