• EMND

Är det någon som ska prata/besöka dr Björn i morgon eller denna vecka? Har I ringt att avboka tiden? Jag ska försöka ringa i morgon. Har en känsla att de inte ska ta emot oss nu längre. Suck!

• EMND

Hejsan, ja, det stämmer mw, min TSH ligger på 3,1 nu, innan sista graviditeten var den 4,1 och sedan 04 har den läggat över som lägst 2,6. Mina läkare (både gyn och distriks och även en endokrynolog) säger att det var normallt. Sedan läste jag massa arbete om att den ska ligga under 2 om man har mf.
    Dessutom är min Lupus 1,71 nu (den var 1,51; 1,34; 1,57 inna) Den ska vara under 1,3. Vad ska man säga? Jag har funderar att anmälla min gun som är chefsläkare på RMC, men har inte ork för det. Fick hjäp av en bekant som jobbar med trombossjukdommar som i sin tur pratade med "min" gyn och nu vill hon prata med mig om behandlingen med heparin men jag tror jag är färdig med henne.

• EMND

Hej Annapanna2. Jag fick avbryta min graviditet i v.10 senast i juni månad. I början av augusti upptäcktes det en utväxt i livmodern. Läkare sa att det kunde vara polyp, grav.rest, myom, eller annat ?! Jag var jätte orolig, som du, men det visade sig vara graviditets rester. Vad annars kunde växa så fort, men så tänker man inte när man är mitt i det hela.

• EMND

Tack, snälla Idun att du tänker på mig. Ja, jag fick tid hos dr B nu på torsdag. Vågar inte tänka på den dagen, är rädd att något kommer i vägen.

Det var lite jobbig helg. Manen var bortrest och jag skulle ha umgåts med föräldrarna och stortvätta. Men stakars pappa blev jätte sjuk. Han hade hög feber hela lördagen. Det gick upp till 40 C. Hemskt jag trodde att termometer var trasig. På sjukvårdsrådgivningen sa dem att det kunde vara influensa. Redan!!!!, sa jag?! "Vaddå redan, influensa finns året om "-fick jag till svar. Nu är det att hoppas att pappa blir bättre och att han inte smittat oss andra.

• EMND

Tack alla ni snälla gulliga forumänglarna för uppmuntran. Nej, influensan passar inte in just nu när vi ska hälsa på dr B och sedan åka en vecka på semester. Det är synd om pappan dock! Och så ibland undrar jag om mitt immunförsvar behöver några dagar i sängen för att känna sig underlägsen, hm fast det har jag inte lust att få bekräftat just nu:) Den jäkeln för sammarbeta nu!

• EMND

Sitter här lite rörd och lite rastlös. Ni är så härliga! Jag menar det verkligen.
    Och människa behöver så lite för att inte känna sig ensam.

Jag är så glad att a80, Idun, poppy finns med sina små i magar. Förresten hur är det med lillskutten?

Och Cia och Finesssan ni är typ som våra mormödrar här. Missförstå mig rätt. Vi stampar i era fotspår.

mw yes nu är det snart vår tur. hm om min mens vill ju komma någon gång. 28 dagar från hysteroskopi nu.

LillaD, hoppas du jobbar mindre och vilar mer.

Bling jag vet precis vad du skriver om. (det gör väl alla andra här :)) men jag är lite stressad av det att allting ska vara tip-top med mig innan jag blir gravid igen. Man känner att man inte har råd att riskera, ändå rör vi inte över hur det utvecklas.

• EMND

ush a80 lider med dig. Hoppas det inte är någon fara med räkan. Tycker synd om din man också. Själv har jag en far som har opererats för hjärntumör och klarar sig inte själv. Min mor tar mest hand om honom och och jag försöker avlasta mamma så ofta jag kan. Ofta är jag splittrad själv mellan föräldrarna och mitt eget liv. Båda är jätte viktiga men den sidan som behöver hjälp måste prioriteras...-tufft!

Lilleskuttan, som tiden går. Grattis.

Bebis igen: jag förstår dig, men ni som har lyckats är ju hpp för oss som går i era fotspår.

BP. Är det dr M du väntar på. Du minns väl att det var konferans här i LKP. Han behandlar nog med heparin (Innohep), och vad jag har förstått han ville göra en svensk randomiserat studie om behandlingen.

• EMND

vad skönt a80. Grattis.

Vi kom just från drB. Jag är rätt trött och orkar inte läsa alla inlägg. Utom resa så fick jag äntligen en vanlig och normal mens med allt vad den innebär!!! Ush, vilken lättnad.

DrB tyckte, självklart, att min TSH på ca 3 är ruskigt högt. Så f.o.m. idag går jag på Levaxin. Hm hoppas det gör att några kilo försvinner och flera sidor blir skrivna på jobbet.
    Hur som drB tog 20-tals prover och ordinerade 2 st T/d förebyggande med uppehåll för mens. Han föredrog att vi väntade en cykel så att sköldkörtel och blodkoagulation vänjer sig till medicineringen samt invänta eventuell behandling med kortison i fall *TNF-alfa visar sig vara hög. Kanske blir det även heparin sen.

Jag måste bara hitta en annan doktor i L ty till DR J går jag inte igen. Först när man träffar sådana pärlor som dr B fattar man hur skönt det är med en läkare som förstår hur jobbigt det här med mf är.

Jag hoppas att även DR B ordinerar heparin då det föreslog dr M i sitt brev till mig (fick svar från honom med). Men som sagt vårt problem är att hitta läkare som ska ta hand om oss i Linköping men det löser sig snart nog.

• EMND

poppy, jag har också läst teori med dataprogram hemma. Det gick jätte bra.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7