Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
de ringde från Lucina nu, dr B är sjuk och inlagt på Södra sjukhuset. Så trist, vi skulle träffa honom i morgon. Jag är så ledsen!...
de ringde från Lucina nu, dr B är sjuk och inlagt på Södra sjukhuset. Så trist, vi skulle träffa honom i morgon. Jag är så ledsen!...
Ash, vilken dag. Förutom att manen fick fästingsbet, drB ställde in vårt besök, så råkade jag få parkeringsböter 700 :- och vid sen lunch då som jag tänkte äta i lugnt och ro för at varva ner en otursdag insåg jag att oturen har inte släppt än då den där gravida kollegan satte sig vid mitt bord och började snacka om sin graviditet, klaga på tröttheten, illamåendet och undra om mina missfall, planer? Jag as ju till henne redan i juli månad (då hon också mallade på och undrade att jag inte vill prata om det.) Jag var på gränsen att hälla salladen över henne. Men stolt och sansad sa jag att jag inte orkar prata om graviditet på jobbet. Så nu har jag dessutom skuldkänsla att den här dagen gick år spillo. Så typiskt att dr. B ska bli sjuk nu.
MW: Nej vi fick ingen ni tid då I viste inte hur akut hans tillstånd var och när han kommer tillbaka. Hon lovade ringa om han piggnar till annars får vi ringa onsdag eller torsdag nästa vecka. När var det du skulle prata med honom?
Vilka mer ska prata med honom (dr B) i veckan eller nästa? Ni säger väl till om han är tillbax? Vi tänkte åka bort om 2 veckor, nu vet man inte om man ska få tid just den där veckan/veckor. Att allting ska vara så treligt. Varenda en tid för vår utredning har blivit förflyttad.
Min akupunktör sa idag att i KTM man rekommenderar uppehåll av 150 dagar efter mf. Han tycker att man visst kan sätta systemet i gång tidigare men meningen är att göra ett bra ägg, alltså inte tillvärka ett eller flera under press. Han vill fylla mig (för jag själv har tomt mig ordentligt) med energi för att det ska gå bra nästa gång. Det är 2 månader efter mf nu, mitt system är inte i gång än men jag tänker inte vänta i 5 månader utan starta (hm inte skydda oss) efter mensen om den kommer. Jag ska äta T då iaf.
Min akupunktör (PS) anser att det inte är farligt=OK att ta lågdos blodförtunnande i samband med akupunktur. Däremot om man äter waran (antikoagulant) och behandlas med akupunktur måste man som västerländsk läkare kolla upp och anpassa styrkan ofta. PS är KM terapeut men han anser att det bästa för patienten är kombination av kinesisk och västerländsk medicin. Förresten han har rekommenderat mig en bok om infertilitet och akupunktur som finns att köpa på nätet. Ska surfa nu och försöka hitta boken.
MW,jag tror inte att PS skulle behandla mig under graviditeten. Hans mål med mig är att uppnå optimal vitalitet som ska ge goda förutsättningar för fosterutveckling.
Mamarazzi, jag känner igen det. jag kunde inte sluta gråta när jag tittade på Mamma Mia. Kram.
ch jag blev träffad av I have a dream, ... I believe in angels... påminde mig om mina tre änglar. Varje gång tårarna kommer bara jag tänker på låten...även nu
Är det möjligt att ingen har varit inne sedan kl 12? Jag har iaf kommit så ångt till som att trycka på kanppen och skicka iväg 2 pek. Tjooohooo.
Hur är det med er alla som krånglar med ÄL, trista blödningar, små krabbater och små söta bebisar?
Kram
Hur skulle världen se ut om vi inte fanns för varandra...
hej poppy, tack att du tänker på mig. Jo du nog har jag återhämtat mig trots samma person klarade sig även idag utan att få min sallad i ansikte. Det verkar va flera på jobbet som är irriterade på henne. De frågade faktiskt mig idag hur jag står ut med hennes j.... oavbrutna ego-snack. Skönt att se på andra det man känner själv :)
Nu kom vi hem från syrans party. Vi var yngsta där bland alla medelålders med nästan vuxna barn. Helst det än nyblivna föräldrar...Syrans barn är mysiga, de springer faktiskt fortfarande i min famn. :) Ibland känner jag ångest att mina mf har förändrat mig som moster. Det är inte samma band mellan oss nu som för 2 år sedan.
poppy grattis, gumman. JAg var "ledig" över helgen och så roligt att komma tillbaka till tråden och se nya glada "PLUS"
A80: Håll i er ! Kram.