• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

mamarazzi: Visst är det roligt med "Tillsammans är man mindre ensam." Jag skrev tidigare att jag läste den och sedan såg även filmen. Och, du, det är jag som det är alltid något med. (Ville hellre skriva "VAR NÅGOT MED" men börjar vänja mig att det inte tar slut. :() Beundrar din beslutsamhet. :) :)

Poppy, helt rätt, vi är två om det här. Jag snäste bittert till min man igår: "Din kropp ha inte fått en enda skrapa av det här*!", vet inte varför jag var så bitter, ser väl att han mår psykiskt bättre än jag och att han är ganska less för att jag är deppig. Men, så klart är jag deppig jag fick avsluta graviditeten i juni och än är det inte över. Är så less på RMC.

• EMND

MW,Grattis till kromosomutrednigens goda svar. :) Så du fick grav. rester också! Skit med Cytotec. Hoppas vi har tagit våra för hela livet. Självklart får du skriva i min inbox och fråga så mycket du vill. :)
    Jag har referensvärdena för: TSH 3-11 (follikelfas dag 3-11);  6-21 (midcykel); 1-9(lutealfas dag 20-24); 22-150 (menopause) och för LH:  1-12 U/L (Follikelfas dag 3-11); 17-77 U/L (Midcykelfas); mindre än 15 U/L (Lutealfas dag 20-24); 11-40 U/L (Menopaus).
    Så om du hade LH på 2,7 ligger du rätt om provet inte var tagen i mitten av cykel.

Bling: Fragmin och innohep är samma sak- Heparin preparat alltså. Jag hoppas jag får den nästa gång.

Jag har jätte strul med mensen. Inte nog med mf utan även skrapning och hysteroskopi. Äter antibiotika men det kommer gulbrunaktiga spår på bindan. Ena stund liknar det mensens sista dag och nästa tror jag det är flytningar. Men det luktar inte illa. Bör jag kontakta KK igen? Har inte ont utan mer som mensvärk.

• EMND

mw: jag tror att mIE/mL är samma som U/L, dvs milliinternationell enhet/milliliter = Units/liter. Hysteroskopin gjordes för en vecka sedan.

Jag surfade på von Linne klinikens hemsida och började misstro dr B (fy på mig) men sedan hittade 3 nya artiklar om samband mellan TNF-alfa och RSA.

• EMND

a80, gulligt med pyjamas. Jag hade beställt mamma-kläder sista 2 ggr jag var gravid. Första gången skickade jag tillbaka, men nu sist sparade jag kläderna och tom använde.

Hella, vad struligt med salthalterna. Men bebisen mår bra eller hur? Kram till dig.

stella: håller med dig, det är skönt med en plan.

vad gäller det där med vetenskapen, jag håller med: så fruktansvärt trögsynt. Det är så många som har avvisat mig i frågan om TNF-alfa och även ANA. Har lust att smyga till Konsert och kongress om 2 veckor och lyssna på föredraget som handlar om TNF-alfa och RSA. På Lucina frågade de om man har tagit TNF-alfa på mig?! Är det bara dr B som tror på det? Vem vet han kanske gör någon forskningsstudie på TNF-alfa. Jag läste en kanon bra artikel från 2007 iaf.

• EMND

BP, just det att TNF-alfa är lätt förhöjd hos många är anledning att många andra läkare inte tar det provet. Som en signalsubstans den höjs vid den minsta infektion eller smärta i kroppen, då är det inte konstigt att den är ofta förhöjd. Men å andra sidan det finns studier och forskare som har tittat på sambandet och påvisat det. Vi vet att det ofta inte finns ett säkert svar på våra mf men det är skönt att det finns läkare som engagerar sig i att hitta en nära förklaring. Jag förväntar mig inte en mirakel av DR B, men hoppas få veta lite mer efter att jag har träffat honom, så slutar jag undra om de proverna inga andra läkare jag träffar tar.

• EMND

popy jag har testat med T sista gången men det misslyckades, nu hoppas jag på heparin, men jag ska ta T innan jag blir med barn igen, bara jag får min mens igen,...

• EMND

a80, ja eftersom min RMC läkare hade ingen plan så var jag tvungen att skaffa en själv. :) Jag vet inte om jag får heparin på RMC men jag hoppas att dr B ordinerar den. Och egentligen en gynekolog gav mig råd att äta 1/4 albyl innan hela tiden. Jag fick andra hälsoproblem så jag följde inte hans råd. Blev gravid på första försöket och så började med T från pluset. Men nu så snart jag får min mens- (nu har det gått 5 veckor sedan sista blödningen och 1 veck afrån hysteroskopin!), ska jag köra med T eller Albyl. Tåg du 75 eller 150 mg? Och du, ge inte upp- DU ÄR MITT SÄKRA KORT! :)

• EMND

Cia: Tack för citatet även om du skrev till a80. Jag gillade den såååå....

• EMND

Sist jag var hos RMC frågade jag om BV. Läkaren tog ett prov, tittade under mikroskop och sa att jag inte hade det. Hon brukade aldrig diskutera provsvar med mig så jag försökte inte ens fråga om BV kan leda till mf- (antar att svaret skulle vara: "det finns inga vetenskapliga bevis"... :), ), men jag har läst någonstans att BV inte orsakar mf, men tillsammans med andra faktorer kan vara en bidragande faktor. Alltså bara BV orsakar inte mf.

Jag var på min första nya akupunktur idag. Härlig kille som behandlar mig! Idag fick jag te jag ska koka när jag har slutat med småpiller jag fick av honom förra veckan. Det ända tråkiga är att han vill att jag väntar med en ny graviditet 3-6 månader. Iofs tiden går. Nu är ju redan 2 månader sedan aborten. Vem vet när ny mens kommer. Det kan ju dröja ett par veckor till nästa ÄL, så det kanske blir som vi båda vill.

Idun och poppy: håller tummarna

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7