• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Oj, oj oj hit kom det tårar också, så underbart... Kram till alla er i familjen.

• EMND

Magis jag har en fråga om du orkar: hur gick det till att läkaren misstänkte Ashermans Syndrom (sammanväxningar). Vilken undersökning gjorde hon/han?

• EMND

Oo vad skönt Lilleskuttan! Och så bra att du skippar städa, hi, hi, hi nu får manen lida pinan. :), :), :)

just det: är det bara tjejer som föds här... :) jag slogs ibland av tankar att mina tre första barn var pojkar och att det slutade med mf. Ni vet det där med kromosomerna och immunitet. Min kropp kanske stöter bort y-kromosomer.(har inte dr C skrivit något om det fast när det gällde sekunder barnlöshet). Så hm, finns det någon recept för tjejtillverkning, tror? :)

förresten min mamma har tjatat i hela mitt liv att inte gå barfota, att ta tofflor på. Min man skrattar jämt åt mina tofflor överallt hemma. Men jag har själv insett att mamma hade rätt, (det brukar mammor göra), för så snart jag blev/är kall om fötterna kan jag känna obehag i underlivet-oftast äggledarna, hm kanske urinledarna, men jag har aldrig förstått sambandet. Tack Finesssan, nu fattar jag. Den här tråden är helt otrolig. Vilken styrka vi är tjejer, va?

• EMND

På jobbet, det går trögt ...

CIA: Spännande med ännu en bebis. Lycka till!

a80: Vilken tuff inställning gumman. Du verkar vara så rationell. Håller tummarna för dig. Har du börjat med Innohep förresten?

Jag undrar hur det är med Franka, Primorse, bubbla00. Primorse och bubbla00 är väl i mitten av sina graviditeter nu?

Vi ska till RMC i morgon. Hoppas att resultaten från kromosomutredningen är klar nu och att allting ser bra ut. Jag var ganska lugn tidigare men nu börjar nerverna bråka med mig igen. "Tänk om...!" den läskiga tanken spåkar igen. Hm, om min oro och tankar hade makt så hade allting i världen bli bara frid och fröjd.

• EMND

Mammarazzi: JA just det, vem kan man klaga till? Man kan inte förbanna sig på chefen iaf... :). Jag förstår gumman att du är less men bättre mens än mf, eller hur? Se på det så. Snart kan ni försöka igen. Med mf får man vänta ett tag.

Jag skulle vilja starta direkt men i morgon är det 6 veckor sedan missfallet och jag har fått bara en (trolig, men inte så normal) mens tre veckor efter med. abort. Väntar ännu en mens och tid hos läkarna. ÄL var väldigt smärtsam och annorlunda, dessutom, jag är off - helt och hållet, trött, trött, trött, men smärtor i hela kroppen. Var tvungen att börja med kaffe igen (fy på mig!) ty blodtrycket ligger på 80/40. Fast kaffe tar jag bara när det är riktig kris. Jag höll på att köra mot rött i förigår, koncentration är nästan obefintlig- då måste man höja blodtrycket!!!!

Jag är alltid förvirrad med det där: man får tid för undersökning, väntar i ett par månader och sedan när det är dags, man har hamnat i mitten av cykel och är osäker om man är gravid. Tiden skjuts upp... Vad ska man prioritera, väntelistan eller sin biologiska klocka? Hur gör ni?

Poppy: Vad gäller avhandling, jag håller med dig. Själv har jag givit upp hoppet att det bli den bästa någonsin. Bara den blir klar någon gång.

Nej, nu får man jobba?

• EMND

Krusbär: jag känner så. Har nog alltid gjort fast när jag var yngre brydde jag mig inte om det. Jag har dock inga spotings. Jag mår bäst 3-4:e mensdagen, sedan kommer cirkusen i gång, aktivitet i äggstockarna, uppblåsthet. Jag besväras mest av uppblåstheten och humörsvängningar. Och så har jag alltid fått värre ont i vänstra äggstocken. Konstigt nog alla mina 3 grav verkar ha startat från den vänstra.

• EMND

A80. vad ska man säga---grattis, håller tummarna, trist med cystan, hoppas det ordanr sig... Kram

• EMND

Hej trebarnsmamma,min kompis på jobbet berättade om att henens sladdis fastnade precis intill spirallen. Jag vet inte om hon tog bort den men pojken är typ 14-15 nu.

• EMND

Vet inte om jag ska vara glad, ledsen, förbannat eller inget idag. Vi var och träffade läkare dr J på RMC. Det är inget fel på kromosomerna -ah vilken lättnad, MEN jag ska ha hysteroskopi på måndag. Doktorn gjorde VUL och konstaterade en förändring i livmodern. Jag undrade om det var grav. rest men det kunde hon inte svara men hon antog det. Jag undrade om det hade synats förut men det kunde hon inte säga för DET VAR INTE HON SOM UNDERSÖKTE MIG DÅ. Agf, ugh, grrrrrrrrrrrrrr.
    Jag som hade oroad mig för äggstockscysta!

Hur än hon visste att jag hade begärt kopia av journalen då vi tänkte besöka en annan doktorn (som i telefonsamtal sa till mig att en skiljeväg i livmoder är oftast felet till upprepade mf och samt så klart- kromosomfelet). Hur som, nu kommer jag inte behöva göra undersökning och ev. operation hos honom. Det blir billigare och enklare så här. Men jag är arg då dr G (samma som har skrapat mig förra gången, träffat mig efter med abort sist och som ska utföra hysteroskopi) inte ens ville att jag ska kollas upp efter med. abort. Enligt henne det var ovanligt med rester. Om det nu inte är en polyp vilken jag hoppas att det inte är!.
    Jag frågade dr J idag om hon kunde se något sådant när hon gjorde VUL under graviditeten, men hon sa att om det fanns något konstigt då skulle hon säkert ha sett det. Så nu är det bara att hoppas att mensen inte kommer samtidigt med undersökning. Förresten jag frågade om bakteriell vaginos och jag hade ingen.

A80 det verkar att jag sitter ni i din båt! Kan du säga några ord till mig, raring? Jag glömde fråga om min förändring var på samma plats där graviditeten var.

LillaD, vad gäller vänner är en sak men min egen syster och jag har kommit ifrån varandra med mina mf. Hon finns ju men det har växt en vägg mellan oss. Jag har förändrats från att alltid vara den som är positiv, hjälpsam, tröstar, tar hand om, umgås med hennes barn till en tråkmöss som är non-stop inne sin egna plågsamma värld. Jag försvarar inte de vännerna som försvann men det är svårt att förstå oss. Vi kan förstå varandra men folk som inte vet vad det här innebär är på andra sidan verkligheten. Det är inte troligt att de kan komma över på vår sida men det är bara att hoppas att vi är där någon gång igen. Kram,

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7