• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Oj då lilla D syns det så tydligt? :( Jag trodde att mina inlägg var ganska neutrala. Ah, jag skulle inte säga att jag ser allt i svart snarare i grått. Där är det flera nianser....
    Eh, jag är bara trött, hormonerna gör sitt också.
    Jag testade minus för en vecka sedan.

Min semester var för mycket andras barn och graviditet, det var ansträngande att inte tappa tråden till Manen då han finner det inte så jobbigt att träffa småttingarna och deras föräldrar. Det var inte så mycket vila, lugnet och nöjet som jag behövde utan snarare bita i och stå ut. Nu har det släppt i ett par dagar men då kom alla känslor och reaktioner på en och samma gång. Hade jag kunnat så hade jag ändrat semestern. Men jag har 19 dagar kvar...

Prata med någon, tja...vem då alla har semester.. Har börjat springa för att komma i form, men vare sig kondition eller gå ner i vikt vill komma i gång. ÄL är på gång tror iaf. Sedan nu är det snart 1,5 månad som vi har lämnat prover för kromosomanalys. Den 5:e har vi tid på RMC. Om de inte avbokar vilket de i regel har gjort hittills.

En bra bok har jag läst i all fall: "Tillsammans är man mindre ensam" och det skulle jag gärna döpt denna tråd till. Sedan har jag även köpt och sett film gjort efter boken. Det var AVKOPPLANDE!
    semesterns höjdpunkt.

• EMND

Hej Nenne!
    Vi pratade med dr Christiansen just och försökte få en tid hos honom. Han var jättetrevlig men för att komma till så lite som informationsmöte så krävs det i princip en remiss (förstod vi det som). Men du har inte heller remiss till honom eller? Tja jag har redan försökt få remiss från en privat gyn och från distriktsläkare men blev avvisad. Ugh.

• EMND

"Trevligt" att flera inte gör bra ifrån sig på jobbet. Jag börjar jobba i morgon. var inte tydlig förut. Jag har 19 semesterdagar kvar att utnyttja. Det tar jag nog senare till höst när jag blir gravid. HIHIHI.

MW, efter att jag läste vad du tyckte om dr D och som tiden går ifrågasatte jag behov att gå till Karolinaklinik. Vi har en tid hos vår läkare i början av nästa vecka. Det känns lite dumt att ställa dem mot varandra. Men efter nästa tisdag tar vi nog och går till karolina iaf. Däremot vill vi gärna satsa på dr B eller C.

Vi lämnade prover måndag efter midsommar. Läkaren jobbade 2 veckor till och lovade meddela oss om hon fick svar innan hon går på semestern. Svaret har kanske kommit men hon är borta. Därför väntar vi och väntar.

Vad gäller akupunktur Marianne som är sköterska på Karolinaklinik är akupunktör och jobbar på Hälsohuset 1 dag i vecka. Jag gick hos henne innan jag blev gravid sist. Jag tycker hon är OK men även jag letar efter någon som dr Nie.

ma

• EMND

Grattis Sandra!

Stakars Vida, och vet att det ännu är värre för dig Finesssan. Väninnans dotter hade så i ett par veckor och hon ringde och grät i telefonen men sjukvårdsupplysningen sa till henne att det inte fanns något att göra. Min mamma har dock alltid sagt att kamomillte te tillagt med ett par kummin hjälper. Det gav hon till mig, min syster och syrans barn. Det går över iaf. Kram till er båda.

Och vad gäller remisserna, jag tror att det handlar om pengar. Landstinget är i kris och det är besparingar överallt. Det är fortfarande mycket billigare om patienter behandlas inom samma län att inte säga land. Att remittera utomlands måste ha en rejäl anledning och att det inte finns lämplig vård i länet. Hur motiverar man sådant. Jag motiverar nog läkarna men det räcker inte att dem tar ansvaret på sig.

• EMND

mw, lycka till i morgon. Varför funderade du att ändra tiden? Min man var lite förvirrad idag av mina trådar och försök att gå till massa möjliga läkare. Gick på stan och var nästan på väg till Karolinakliniken. Min motivation var att en läkare kan mycket men flera mer iom att dem har olika metoder och sätt att undersöka patienter. Jag har fått tips om en akupunktör, kompis till min väninna som sysslar med alternativ medicin i Stockhol. Hans namn har jag på jobbet. Jag ska försöka hitta tips om honom i morgon. Jag meddelar när jag har hittat honom.

Cia tack för uppmuntran. JAg var och träffade en KGB läkare i våras men han ville inte börja behandla mig då jag planerade graviditet. Han menade att det kan ta tid och att mitt tillstånd kan bli värre vilket kan påverka graviditeten på ett mer negativt sätt. Hur som jag fick återkomma i september.

• EMND
    NenneN skrev 2008-07-29 16:32:11 följande:
    Men....konstigt.Jag fick tid till infon nu den 9 de september.Har ingen remiss alls.Ringde dit och sa att jag har fått tre missfall och läkarna här verkar inte bry sig värst.
    [/citat]

Vad konstigt att vi fick olika svar...Iofs min man pratade med honom och han är försiktig att beklaga sig över läkarna här.
    grynet80 skrev 2008-07-29 19:19:15 följande:
    [citat]
    DND, en fråga ang gamp:s tester... fungerar de som billiga testers att de visar svagt länge innan de ger "riktigt" utslag?
    Det fungerade bra för mig. Man testar 5 stickor och ser tydligt när LH ökar. Sista ÄL innan jag blev gravid prickade vi rätt fast sträcket var inte så stark som månaden innan. Undrar om det var orsak till mf-dåligt ÄL alltså. tja...
  • EMND
    Finessan skrev 2008-07-29 22:23:39 följande:
    DND, som om det inte skulle vara en rejäl anledning...Jag dricker te som jag gjort på fänkål, anis och kummin. I det har jag en påse komomillte. Har hört om de som ger bäbisarna det samma, men jag har inte vågat mig på att ge V det eftersom hon är så liten.Det ska finnas någon fänkålste i Tyskland som är speciellt för bebisar med gaser och som ska vara riktigt bra. Ingen som har kontakter i Tyskland?
    Ah, för mig är mina 3 mf mer en rejäl anledning att bli ordentligt behjälpt. Det har det blivit redan efter mf nr 2 men som jag sa tidigare varken då eller nu visar läkare förståelse och vilja till att hjälpa oss. Har möjlighet att besöka en läkare i Kroatien så nu letar efter biljetter dit. Han är världsberömd gynekolog.

Jag har väninna i Tysklad som är båda nybliven mamma och barnläkare. Jag ska kolla med henne.
  • EMND

Mamarzzi, kram..... känner igen den situationen. Jag hade fruktansvärt smärtsam ägglösning i natt och sov dåligt. Dessutom har börjat jobba i dag. Tala om dåligt humor. Min man är snäll och kärleksfull men jag med mina hormoner och smärtor i hela kroppen och själen vill ibland bara skrika av frustration och känslan att det är bara jag som lyder av dessa. De känner inte ens 10-de del av detta vi plågas med. Och sedan allt utredning på oss gör att det känns som att det är vi som sabbar det hela. Så orättvisst! Ändå ska vi prestera hemma, på jobbet, inför familjen, vänner... Jag önskar ibland ha en sådan trålstav och byta våra roller i en vecka. Vem vet jag skulle kanske inse att det är skitjobbigt att vara en man och handlingsmaktlös.

Cia jag har ganska tuff bakgrund och massa år av framåtkämpande som var täckmantel för alla undertryckta känslor och jag tror att det är därför läkaren var försiktig att börja gräva i min själ. Annars kan jag igen bara beklaga mig över sjukvården.

• EMND

Hej Lucki. Jag testade efter 2 veckor och det var starkt plus ff. Vecka efter fick jag mens och efter mensen testade jag igen och då blev det minus. Så för mig tog det 4 veckor. Jag har gjort medicinskt abort och har inte testat efter tidigare skrapningar.

• EMND

MW vad skönt att det blir ordning där.

Själv har jag bokat oss hos en vis doktor Eliasson på AndroVitae i Stockholm. Han lägger ner värksamheten i början av september men vi kunde få en tid redan nu på fredag. Hans riktlinije är infektioner och han tar även TNF-alfa. Vi ska försöka hos drB men i fall han avvisar oss så ville vi inte missa chans hos denna doktorn. Han har ju i alla fall skrivit ca 100 publikationer inom område andrologi-människans fortplantning.

Finesssan, min väninna skriver så här:
    "...teet är vanligt fänkålste för bebisar(här finns det olika produkter), man kan också ta ett ekologiskt fänkålste (krav) för att vara säker att det inte finns skadliga substanser i (rester av sprutningsmedel mm). Man ska helst inte använda lösligt te för det finns socker i...". Jag bad henne om några namn så jag återkommer när hon har svarat.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7