• Malin och två prinsar

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?

• Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
  • Malin och två prinsar
    ikon1998 skrev 2008-04-07 14:25:12 följande:
    Vi bor i Smedby. Har bott här 2 år, bodde inne i stan innan.Jag har inte riktigt lärt mig hur det funkar här på Familjeliv...allt tar så lång tid för mig att hitta å särskilt med en bebis i famnen som gärna vill skriva! Får jag upp denna tråd på min sida när jag gjort inlägg eller måste jag söka upp tråden varje gång jag vill läsa här?
    Hej och välkommen ikon1998! Jag är från Luleå, tyckte att det var rätt roligt att du tog det exemplet! Mina föräldrar och familj bor där uppe än och det är helt otroligt vilken väderskillnad det är! Här är det vår, medan de fortfarande har full vinter!! =) På så sätt längtar jag inte hem!

Om du vill komma enkelt till denna tråd så kan du lägga till den i dina favoriter (längst ner på sidan!)
    Ska som sagt ut i det härliga vädret nu!
    Kramar!
  • spallen

Jag var aldrig på massage med Oscar. Vi började i slutet på denna månaden, hoppas att hon gillar det.
    Hur gick det för er?? Tyckte Theo om det??

Jo jag har varit i oxhagen med Oscar, fast aldrig på denna pyttegruppen. Är faktiskt åxå lite sugen på att gå dit ensam med Tilda.
    Hon får ju tyvärr inte lika mycket uppmärksamhet som Oscar fick , fast det är väl så när man är andra barnet!!

• ikon1998
    Svar på #41
    Jaha, vad kul :) jag är också därifrån, eller en bit utanför Luleå bodde jag.
    Tack för tipset att lägga till tråden som en favorit!

Jag brukade gå på Oxhagens öppna förskola med mellantjejen, där tyckte jag det var superbra. Väldigt trevliga fröknar och oftast lagom mycket folk. Denna gång hinner jag inte riktigt ut lika mycket, det är så mycket man ska hinna med. Stora tjejen går ju skola, mellantjejen på dagis 15h/vecka osv.
  • Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-04-08 12:37:57 följande:
    Jag var aldrig på massage med Oscar. Vi började i slutet på denna månaden, hoppas att hon gillar det.Hur gick det för er?? Tyckte Theo om det??Jo jag har varit i oxhagen med Oscar, fast aldrig på denna pyttegruppen. Är faktiskt åxå lite sugen på att gå dit ensam med Tilda. Hon får ju tyvärr inte lika mycket uppmärksamhet som Oscar fick , fast det är väl så när man är andra barnet!!
    Massagen tyckte jag var toppen! Roligt att lära sig och vi har tränat hemma både igår och idag! Theo verkar gilla det och blev väldigt avslappnad direkt! Lite för avslappnad också, eller så vet jag inte vad det var..men han lyckades med att kissa på mig 3 gånger inom 1 timma och 15 minuter! Jag kunde bara skratta åt eländet! Gruppen bestod av 7 par, vilket kändes rätt lagom. En av mammorna låg på BB med mig och födde en son samma dag, lite roligt var att han också hette Theo!

Jag har kollat upp minigruppen nu, och den är på tisdagar och torsdagar..funderar på att gå dit nästa vecka, eller veckan därpå och kolla hur det verkar! Förstår att det är svårt att ge henne lika mycket uppmärksamhet. Jag har fullt upp med en, så jag kan tänka mig hur det är med två =)

Vilket väder!!!
  • Malin och två prinsar
    ikon1998 skrev 2008-04-08 13:44:14 följande:
    Svar på #41Jaha, vad kul :) jag är också därifrån, eller en bit utanför Luleå bodde jag.Tack för tipset att lägga till tråden som en favorit!Jag brukade gå på Oxhagens öppna förskola med mellantjejen, där tyckte jag det var superbra. Väldigt trevliga fröknar och oftast lagom mycket folk. Denna gång hinner jag inte riktigt ut lika mycket, det är så mycket man ska hinna med. Stora tjejen går ju skola, mellantjejen på dagis 15h/vecka osv.
    Vad roligt med en till norrlänning! Jag längtar faktiskt hem en del sedan jag själv gått och blivit mamma. Det lutar nästan åt att vi tar flyttlasset norrut inom det närmsta året.
    Förstår att det är fullt upp med många så små! Tack för tipset om oxhagen, tror att jag ska kolla in det den närmaste framtiden!
  • spallen

Malin m 2 prinsar: Du får skriva och berätta hur det var i oxhagen när du har vatt där, tänkte åxå gå dit nån gång. Får se när jag gör det, fast jag går nog på en tisdag isånnafall eftersom att det är för dom allra minsta.
    Var det sång på tisdagar åxå??

Idag har vi vatt på måsen och busat och nu sover mina älsklingar på balkongen. Det hör ju inte till vanligheterna att dom sover samtidigt, så man får passa på att njuta!!!

Bei Bei: Har du fått nån bebis än?

Ha en bra dag allihopa!!!!

• spallen

Är det nån som har varit i oxhagen än?
    Tror att man kan göra hand och fot avtryck i gips där, så jag får väl traska dit snart.

Malin m 2 prinsar: Hur går det på massagen?

• Bei Bei

spallen: Nej, ingen bebis ännu. Tur det för jag har varit sjuk nu i en vecka. Skulle inte orka med en förlossning nu. Vill hinna städa (ordentligt) innan också. Nu har sambon bara dammsugit på hela denna veckan... Men den är djupt nere och fixerad så det kan ju bli när som nu.

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Bei Bei

Nya magbilder finns i mitt galleri under mappen "lillebror/lillasyster bf maj 08" (skapade mappen innan UL)

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-04-16 15:00:05 följande:
    Är det nån som har varit i oxhagen än?Tror att man kan göra hand och fot avtryck i gips där, så jag får väl traska dit snart.Malin m 2 prinsar: Hur går det på massagen?
    Hej tjejen!
    Jag har inte hunnit med att vara på Oxhagen än..funderar på att kanske ta en tur dit nästa vecka, om det inte krockar med vår massage som ju är på tisdagar i vanliga fall. Jag vill också göra hand och fotavtryck!!! =)

Massagen är mysig! Jag gillar den och Theo uppskattar den mer och mer! Nu klarade vi oss undan olyckliga kissincidenter iaf =) Förra veckan gick vi igenom benen och denna vecka var det dags för magen också och så byggs det suggsesivt på hela tiden. Barnen är mellan 1 och 4 månader gamla så det är stor variation! Kul att se så tydligt hur fort de faktiskt växer då de är så små!

Hur har ni haft det sista tiden? Och hur är det föresten på Måsen? Det är en öppen förskola det med va?

Kramar!
Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?