Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?
Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?
Det är nog tyvärr babysång (upp till 6 månader tror jag, men jag är inte helt säker!!) på torsdagar har dom sångstund också vet jag, då är det också klockan 14, men för alla (utom denna torsdag, då är det midsommarfirande med dans runt stången med start vid 10 tiden! Ett förslag skulle kanske vara att gå dit? Men jag ska höra med Spallen, hon var tydligen där förra året och om jag inte minns fel så tyckte hon att det var lite väl mycket folk...)
Det där med städningen lät som en bra idé, tycker lägenheten helt har förfallit efter helgen (det får man väl kanske ta då det är fotbolls EM)
Hur mår lille Hannes nu då?
Spallen! Hoppas ni hann i tid till dagmamman i tisdags, själv vart det ett himla åkande fram och tillbaka. Dessutom ville barnmorskorna här i Kalmar ha fokussamtal med oss efter träffen, om hur vi upplevde föräldraträffarna..vi var inte hemma förän efter 7! Puuhh!!
Någon som vet vad lille bullen har för öppettider över sommaren?
Malin: Hehe, jodå det gick så där att städa. Dammsög hela lägenheten med en Hannes på armen. Han ville vara i famnen hela dagen igår. Storhandlade sedan med honom ammandes också, gick det med Min mamma var med och tog hand om Ronja, tur det!
Blev lite sur för det första jag gjorde nu när jag klev upp nu i morse var att kliva i grus. Min käre make (konstigt att inte skriva sambo längre ) hade glömt matlådan som vanligt och stövlat in med sina grusiga arbetsskor på sig... GRR! Han är billig en stund nu.
Hannes mår toppen, äter som en häst och vill gärna vara nära hela tiden. Han är så superlätt på nätterna hitills, så jag får sova rätt bra. Vaknar bara för att äta och somnar om direkt sen. I natt fick jag sova 4h i sträck, wow! Han är ändå bara 5 veckor. Men jag vet att det kan ändras...
Ska vi bestämma någon dag att träffas för en fika nästa vecka?
Min stora tös går på dagis tis-ons-tors mellan 9-14, Annars har jag inga tider alls att passa.
Ska höra med några tjejer i en annan Kalmar-tråd om vi inte skulle slå ihop dessa två trådar? Vad tycker ni? Roligare om vi blir några stycken som kan träffas?
Har tyvärr ingen aning... Kan man inte ringa dit?
Bei Bei skrev 2008-06-13 07:32:59 följande:
Bei Bei skrev 2008-06-13 07:31:20 följande:
Hej!
Jag har skrivit med Bei bei i en annan Kalmartråd, kikar in här nu på förslag från henne!
Jag bor i Nybro (ok med folk utanför Kalmar med hoppas jag) och 25/3 08 fick jag min lilla flicka Liv. Ska börja med att stolt meddela att hon vände sig själv första gången igår, rygg till mage! *stolt och paff*