• Malin och två prinsar

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?

• Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
  • spallen

Malin o 2 prinsar:Den gick igenom besiktingen, tycker alltid att man är lite nervös innan( ser tusenlapparna fladdra iväg).

Idag var i oxhagen o tog kort, dom blev faktiskt jätte-bra. Och så fick vi en hyfsad promenad åxå, det är ju aldrig fel( skulle vilja gå ner ca 10kg)

Självklart så kan vi träffas en annan dag, kanske ta ett barnvagnsrace??

Bei Bei: Hoppas att allt är bra m er, det tar ju ett tag att landa i rollen som 2-barnsmor(tyckte jag iallafall)

Kram på er allihop!!

• Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-05-14 20:53:41 följande:
    Malin o 2 prinsar:Den gick igenom besiktingen, tycker alltid att man är lite nervös innan( ser tusenlapparna fladdra iväg).Idag var i oxhagen o tog kort, dom blev faktiskt jätte-bra. Och så fick vi en hyfsad promenad åxå, det är ju aldrig fel( skulle vilja gå ner ca 10kg)Självklart så kan vi träffas en annan dag, kanske ta ett barnvagnsrace??Bei Bei: Hoppas att allt är bra m er, det tar ju ett tag att landa i rollen som 2-barnsmor(tyckte jag iallafall)Kram på er allihop!!
    Lite nervös är bara förnamnet =) för oss tog det hela tre besiktningar innan vi fick den godkänd, och då gällde det enbart små skitsaker (Amatörer) Skönt att det är över nu iaf!

Vad kul att bilderna blev bra! Vi tänkte ju också knäppa, men Theo vaccinerade sig den morgonen och fick såklart feber direkt efter (något jag anade så jag avbokade tiden under tisdagens sångstund)!

Barnvagnsrace låter toppen, längtar också efter att bli av med mammakilorna (men vännen....tio kilo skulle innebära att det inte var mycket av dig kvar!) Jag kan alla dagar utom tisdag och eventuellt onsdag nästa vecka...så det är bara att höra utav dig så tar vi en tur!!

Kram på er!
  • spallen

Vad typiskt att Theo fick feber, hoppas att han mår bättre nu.
    Tilda hade ingen feber men var däremot väldigt grinig både på em o på kvällen.

Vad tycker du om att träffas på torsdag fm? Typ runt 11-tiden?

• ikon1998

Hej

Det var ett tag sen det var aktivitet i denna tråden ser jag. Jag har haft så mycket att göra...vi håller på att renovera köket, har haft en massa aktiviteter i skolan och på dagis så här inför sommaren. Sen har vi en ganska stor trädgård men tusen rabatter som ska rensas.. Måste lägga igen några, dels så har jag inte speciellt gröna fingrar och dels så har jag inte tid!

Brukar ni träffas några av er? I så fall hänger jag gärna med på nån träff om jag har möjlighet, fast ni kanske gör uppehåll under sommaren? Vore trevligt att komma ut lite och träffa folk ihop med den minsta tjejen i alla fall :)

• Bei Bei

Ikon1998:

Jag träffas gärna.
    Har haft lite mkt på senaste bara. Gifte mig i lördags
    Är ju hemma nu med våran minsta som födde 4:e maj, så jag träffas gärna.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Malin och två prinsar
    ikon1998 skrev 2008-06-11 22:34:14 följande:
    HejDet var ett tag sen det var aktivitet i denna tråden ser jag. Jag har haft så mycket att göra...vi håller på att renovera köket, har haft en massa aktiviteter i skolan och på dagis så här inför sommaren. Sen har vi en ganska stor trädgård men tusen rabatter som ska rensas.. Måste lägga igen några, dels så har jag inte speciellt gröna fingrar och dels så har jag inte tid!Brukar ni träffas några av er? I så fall hänger jag gärna med på nån träff om jag har möjlighet, fast ni kanske gör uppehåll under sommaren? Vore trevligt att komma ut lite och träffa folk ihop med den minsta tjejen i alla fall :)
    Hej tjejer!
    Jag träffas också gärna för en fika eller så. Jag och Spallen har börjat gå till Öppna förskolan på Oxhagen varje tisdag på sångstund med våra små. En riktig mysig stund och alltid roligt med nya bekanta! Vad sägs om att träffas någon dag i mitten eller slutet av nästa vecka?

Bei Bei grattis till brölloppet!!! Försöker själv att pika min sambo så gott det går om att en ring på fingret skulle sitta fint =) Vilket underbart bröllopsväder ni hade!!
  • Bei Bei

Malin:
    Tack, ja det var helt perfekt! Är så nöjd med dagen. Vigselförättaren var helt klockren, hon passade in så bra! Kunde inte varit bättre.
    Jag trode aldrig jag skulle bli gift, men när vi väntade Hannes så friade min älskling. Vi bestämde oss i september, men har hållt det hemligt så det var ett överraskningsbröllop.
    Du får väl fria på skottåret Bara 3 år kvar nu

Följer gärna med er på tisdag om jag får, stora tösen är på dagis 9-14. Hur dags är ni på Öppna förskolan?
    Jag kan träffas nästa vecka, spelar ingen roll vilken dag

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Malin och två prinsar

Bei Bei det hade varit supertrevligt! ÖF öppnar dock först kl 1, så vi brukar träffas där då (om vi inte promenerar, då brukar vi gå kring 12.30) sedan har dom sångstund där klockan två och efter den brukar vi börja röra oss hemmåt igen!

Annars kan jag också ses nästa vecka, dock inte på måndag eller tisdag!

Kram på er tjejer!

• Bei Bei

Malin; Attans Blir svårt för mig att hinna med. Är det babycafe eller får man ha med större barn? Dottern går bara nästa vecka på dagis, sen har hon sommarlov.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Nu blir det "guffu" (frukost enligt min 2-åring) Sen blir det dagis, jag ska tvätta och städa medans hon är och leker av sig, hoppas Hannes sover mkt så jag hinner röja av lite.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?