Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
Kikar in!
Är född Kalmarbo, men har bott i Göteborg i 6 år tills nyligen när vi bestämde oss för att flytta tillbaka.
Vi har en Ronja 2,5år och jag väntar hennes syskon nu i slutet på april.
Kikar in!
Är född Kalmarbo, men har bott i Göteborg i 6 år tills nyligen när vi bestämde oss för att flytta tillbaka.
Vi har en Ronja 2,5år och jag väntar hennes syskon nu i slutet på april.
Hej hej!
Vi har redan flyttat Vi har bägge två våra föräldrar här och jag har en del syskon också här. Vi var rätt trötta på boendesituationen i Göteborg (bodde i en 2:a inte ens centralt och betalade 7500:- i hyra) och köpa lägenhet eller hus kändes uteslutet med de priserna...
Nu bor vi i det nybyggda området i Funkabo (Vasallparken). Härliga 2-planshus med radhuskänsla Trivs jättebra.
Vart bor du?
Jodå, Göteborg är en underbar stad att bo i. Vi bodde i Östra delen av Göteborg i ett villakvarter. Därav priset på hyran. Vi hade dottern på en underbar förskola (ur och skur) och vi hade 10 min promenad ned till en härlig badsjö och naturområde precis utanför lägenheten. Men vi saknade familjen och ville ha närmare till dem. Våran dröm är också att inom några år köpa en hästgård och ha lite hästar på fritiden. Ska man köpa gård i Göteborg får man antingen vara väldigt rik eller sikta in på att pendla långt till och från stan/arbete.
Då kände vi att vi lika gärna kunde bo i Kalmar.
Vi hade samma boendekostnad i Göteborg som om vi skulle ha ett hus med lån här. Kändes sjukt mkt pengar för en lägenhet...
Så kände vi och med facit i handen känns det så rätt nu.
Vi har precis fått förskoleplats för dottern, så hon och jag har varit hemma tills denna veckan sedan flytten i julas. Nu har jag knappt 4 veckor kvar till BF så jag varken vill ha jobb eller tror jag kommer få något. Har haft rätt stora besvär med foglossning så jag tror inte jag kan jobba på som vanligt ändå. Har ett litet extrajobb (pappersarbete) men det är bara lite strötimmar.
Annars så är vi ute mkt dottern och jag. Hon gick på naturförskola i Göteborg och är van att vara ute väldigt mkt. Jag gillar djur och natur så vi brukar åka till 4H, Öland eller bara ta hennes lilla cykel ned till fågeldammen i närheten.
Vi har ju även hennes farmor & farfar 25 min bort med bil och de bor på en stor härlig gård med hästar, katter, hund osv.
Brukar även åka till Öppna förskolan någon dag i veckan.
Är du hemma mammaledig?
Vart ligger måsen? Jag går till den i norrliden (kommer inte ihåg vad den heter)
Nu sitter Ronja på våran terass i solen och äter en smörgås. Jag diskar och donar lite i köket. Skönt att hon kan vara ute och leka en stund själv
Hej och välkommen!
spallen: Nej, ingen bebis ännu. Tur det för jag har varit sjuk nu i en vecka. Skulle inte orka med en förlossning nu. Vill hinna städa (ordentligt) innan också. Nu har sambon bara dammsugit på hela denna veckan... Men den är djupt nere och fixerad så det kan ju bli när som nu.
Nya magbilder finns i mitt galleri under mappen "lillebror/lillasyster bf maj 08" (skapade mappen innan UL)
Kikar in, ingen bebis ännu. Rätt skönt ändå, för jag är fortfarande sjuk. Inte värre än att vi orkade ta oss till 4h idag och njuta av solen och en picnic. Härligt väder ute, man blir ju på så gott humör!
Hej hej. Nej ingen bebis ännu. Vilket är tur, för vi är sjuka hela familjen fortfarande. 4:e veckan som sjuka. Börjar bli enormt trött på detta Dottern blev sjuk igen igår med falsk krupp och skyhög feber. Det var meningen att hon skulle gå på dagis i dag efter att ha varit borta i 4 veckor, men det går inte. Saknar avlastningen och är dödstrött.
Tur att bebis inte kommer nu, ändå. Hade inte orkat en förlossning och det skulle kännas fel att inte vara där för Ronja när hon är så sjuk. I natt hade hon 40 graders feber och var skyblöt trots febernedsättande. Var nära att vi åkte in med henne. Lilla stumpan
Tyvärr bara pip & gnäll från oss...