• Bei Bei

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Malin & Spallen: Tack! Har varit uppe hela natten. I går morse började jag få värkar så fort jag stod upp. Vilade mig hela dagen (min mamma hade hand om Ronja) sov rätt mkt.
    Värkarna har inte avtagit och jag kommer ringa förlossningen efter frukosten. Ska bara försöka duscha först. Är fortfarande sjuk, men det kan inte hjälpas.

Värkarna kommer allt från 3-7 min mellanrum. Hoppas så det fortsätter!

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Bei Bei

Vi är hemma igen. Var bara öppen 1,5 så jag fick sömntablett och bricanyl. Har sovit en stund och nu har värkarna kommit var 9:e minut i flera timmar. Gör skitont. Tycker det antingen kan speeda upp lite eller lägga av... *trött*

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Bei Bei

Hej allihopa! Hannes har kommit till världen

Åkte in igen på natten i lördags, hade så himla ont då och åkte in fast värkarna bara kom med 9 min mellanrum efter bricanylen.
    Var inne på förlossningen igen vid 00 och denna gången sa bm att jag skulle få stanna för jag var i förlossning! Jippi!
    Öppen 3 cm när vi kom in. Fick akupunktur och efter det tog jag ett bad. Slemmisen gick i badet och värkarna tilltog ännu kraftigare. Vid 03 kände bm efter igen och då var jag öppen 4cm och hjärtljuden hade gått upp lite för högt på bebisen. En läkare beslöst att bm skulle sätta skalpelektrod för ha lite bättre koll på hur bebisen mådde. Hinnorna togs och skalpelektroden sattes. Men det visade inte rätt värden och en ny fick sättas, men inte heller den visade rätt och nu hade jag rejält ont. Eda skule sättas och en läkare kommer för att sätta eda. Då säger hon att bebisen ligger i säte

Ett UL bekräftar det hon sa och ett akutsnitt lades 30 min senare. Hannes fick 10 i apgarpoäng och mådde toppen direkt Blev ett snopet slut, men jag är så glad att det upptäcktes i tid! Han vägde 3880 och var 50 lång.

www2.ltkalmar.se/webbisar/info.asp
    Här är bild på webbisar och det finns lite bilder under mappen "Hannes" i mitt galleri.

Hoppas allt är bra med er tjejer. Träffas gärna för en fika när jag återhämtat mig.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Ikon1998:

Jag träffas gärna.
    Har haft lite mkt på senaste bara. Gifte mig i lördags
    Är ju hemma nu med våran minsta som födde 4:e maj, så jag träffas gärna.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Malin:
    Tack, ja det var helt perfekt! Är så nöjd med dagen. Vigselförättaren var helt klockren, hon passade in så bra! Kunde inte varit bättre.
    Jag trode aldrig jag skulle bli gift, men när vi väntade Hannes så friade min älskling. Vi bestämde oss i september, men har hållt det hemligt så det var ett överraskningsbröllop.
    Du får väl fria på skottåret Bara 3 år kvar nu

Följer gärna med er på tisdag om jag får, stora tösen är på dagis 9-14. Hur dags är ni på Öppna förskolan?
    Jag kan träffas nästa vecka, spelar ingen roll vilken dag

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Malin; Attans Blir svårt för mig att hinna med. Är det babycafe eller får man ha med större barn? Dottern går bara nästa vecka på dagis, sen har hon sommarlov.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Nu blir det "guffu" (frukost enligt min 2-åring) Sen blir det dagis, jag ska tvätta och städa medans hon är och leker av sig, hoppas Hannes sover mkt så jag hinner röja av lite.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Malin: Hehe, jodå det gick så där att städa. Dammsög hela lägenheten med en Hannes på armen. Han ville vara i famnen hela dagen igår. Storhandlade sedan med honom ammandes också, gick det med Min mamma var med och tog hand om Ronja, tur det!
    Blev lite sur för det första jag gjorde nu när jag klev upp nu i morse var att kliva i grus. Min käre make (konstigt att inte skriva sambo längre ) hade glömt matlådan som vanligt och stövlat in med sina grusiga arbetsskor på sig... GRR! Han är billig en stund nu.

Hannes mår toppen, äter som en häst och vill gärna vara nära hela tiden. Han är så superlätt på nätterna hitills, så jag får sova rätt bra. Vaknar bara för att äta och somnar om direkt sen. I natt fick jag sova 4h i sträck, wow! Han är ändå bara 5 veckor. Men jag vet att det kan ändras...

Ska vi bestämma någon dag att träffas för en fika nästa vecka?
    Min stora tös går på dagis tis-ons-tors mellan 9-14, Annars har jag inga tider alls att passa.

Ska höra med några tjejer i en annan Kalmar-tråd om vi inte skulle slå ihop dessa två trådar? Vad tycker ni? Roligare om vi blir några stycken som kan träffas?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Har tyvärr ingen aning... Kan man inte ringa dit?

2006ängel skrev 2008-06-13 07:19:19 följande:
    Någon som vet vad lille bullen har för öppettider över sommaren?
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Kul med lite aktivitet i bägge trådarna igen

Vi skulle firat midsommar på ön Blå jungfrun, men nu blev det tyvärr inte av Blir en mysig dag/kväll hos mina föräldrar istället. Har ÄNTLIGEN fått babyinsatsen till cykelvagnen så nu tar vi oss med lätthet överallt, me like! Eftersom vi inte har bil underlättar det enormt att kunna cykla in till stan och sedan göra om cykelvagnen till en shopping vagn
    Kommer även till dagis på 2 röda numera, skönt att slippa gå i ösregn t.ex.

Lilla Ia: Åh vad skönt det var att gå och lägga sig igen när dottern somnade om, det kommer jag ihåg. Våra mornar är ungefär som era, med undantag att den stora tösen vaknar oftast när den lilla somnat precis. Idag fick vi sova till 6.30, helt ok ändå.
    Vad duktig Liv är, stark liten tös!

Moi Mokulat skrev 2008-06-19 15:09:38 följande:
    Inte fått min lill knoddis än! Men i Kalmar bor jag. BF 27/8
    Välkommen!

Malin: Saknar du graviditeten? Jag tycker det är superskönt att vara sig själv igen. Men när jag precis fått Ronja (första barnet) så saknade jag magen med. Nu är det precis tvärt om, men så hade jag en mkt jobbigare graviditet denna gången med foglossning och en pigg 2,5 åring utan dagisplats (kan ha bidragit )
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Malin: Vi har en croozer (för två barn) 3 in 1 (cykelvagn, joggingvagn, cityvagn)
    croozer.se/ (klicka på 3 in 1) Adels cykelaffär i Funkabo säljer den. (det tog dock nästan 3 veckor för dem att beställa och få babyinsatsen så det är först nu vi kunnat börja använda den. (grr) Kostar 4700:- Men den är så mkt mer än bara en cykelvagn eftersom man kan lätt koppla om den till barn/joggingvagn.
    Ha så mysigt idag!

Lilla Ia: Låter som ni hade en ganska mysig morgon ändå
    Ja det där med syskon är inte helt lätt. Jag skulle vilja ha ett gäng barn till men tyvärr kanske vi inte kan få det (pgr av mina två snitt) Vi får se. Som det är just nu för stunden är jag nöjd

Nu ska vi cykla till mina föräldrar och fira midsommar där. Min mans chef med fru kommer dit och min farbror. (min pappa och min mans chef är "bästisar" )

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Skriver i denna tråden med.

Jag fikar/träffas gärna denna veckan. Är sista veckan Ronja går på dagis.
    Hon går tis-ons-tors 9-14.

Någon som vill träffas?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?