• Malin och två prinsar

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?

• Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
  • Malin och två prinsar

Moi Mokulat skrev 2008-06-19 15:09:38 följande:

Inte fått min lill knoddis än! Men i Kalmar bor jag. BF 27/8
    Oj, då närmar det sig med stormsteg! Kul att du hittat hit! Kikade in på din sida lite, så otroligt fint det är att vara gravid, det blir nästan så att man saknar magen lite =) (Nog för att det blir ÄNDÅ bättre då den lilla väl bestämmer sig för att komma ut!)

Reagerade så på "namnet ditt"..ett välanvänt citat i norrland!
  • Malin och två prinsar

Oj, då närmar det sig med stormsteg! Kul att du hittat hit! Kikade in på din sida lite, så otroligt fint det är att vara gravid, det blir nästan så att man saknar magen lite =) (Nog för att det blir ÄNDÅ bättre då den lilla väl bestämmer sig för att komma ut!)

Reagerade så på "namnet ditt"..ett välanvänt citat i norrland!
  • Eleora

Moi mokulat: Hej! Kul att se dig i en tråd igen! Hur har du mått nu hittills under graviditeten? Är du spänd?

Jaha....varit vaken en timme. 05.22 hör ajg såna brakare från spjälisen så jag hade trott att min far låg där om ajg inte visste att han inte skulle få plats. Megafull blöja = svinpigg kicka. Bara att gå upp.

nu sitter jag i soffan med laptopen i knät och frukost på bordet. Lillan är bytt och äten och håller på att somna om i babysittern. Jag somnar nog också om en stund när jag ätit klart om hon fortfarande sover då.

Vad händer nästa vecka då? Funderar på att åka in till Kalmar på onsdagen, jag behöver köpa lite små sista saker inför vårt bröllop + dop på lördagen.

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Bei Bei

Kul med lite aktivitet i bägge trådarna igen

Vi skulle firat midsommar på ön Blå jungfrun, men nu blev det tyvärr inte av Blir en mysig dag/kväll hos mina föräldrar istället. Har ÄNTLIGEN fått babyinsatsen till cykelvagnen så nu tar vi oss med lätthet överallt, me like! Eftersom vi inte har bil underlättar det enormt att kunna cykla in till stan och sedan göra om cykelvagnen till en shopping vagn
    Kommer även till dagis på 2 röda numera, skönt att slippa gå i ösregn t.ex.

Lilla Ia: Åh vad skönt det var att gå och lägga sig igen när dottern somnade om, det kommer jag ihåg. Våra mornar är ungefär som era, med undantag att den stora tösen vaknar oftast när den lilla somnat precis. Idag fick vi sova till 6.30, helt ok ändå.
    Vad duktig Liv är, stark liten tös!

Välkommen!

Malin: Saknar du graviditeten? Jag tycker det är superskönt att vara sig själv igen. Men när jag precis fått Ronja (första barnet) så saknade jag magen med. Nu är det precis tvärt om, men så hade jag en mkt jobbigare graviditet denna gången med foglossning och en pigg 2,5 åring utan dagisplats (kan ha bidragit )
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Eleora

Hmmm...hon somnade inte om. Så fort nappen trillat ut tog det max 2 minuter innan hon började söka efter den igen. men behövde ändå handla lite saker, så vi drog på promenix till Willys så snart de öppnat. Då somnade hon. När jag kom tillbaka sov hon, men då kunde inte jag somna av någon anledning, så det blev fika och mysa i soffan med sambon barnfria, inte fel det heller. Små guldstunder av lugn.

Bei bei: Ah...Ronja är ju morgonpigg med ja!

Hmmm....jag saknar INTE att vara gravid. Jag känner faktiskt att förlossningen klarar ajg igen, trots att min var utrdagen och jobbig, men vara gravid? Fy....

• Malin och två prinsar

Glad midsommar tjejer!!!
    Vi har haft så mycket besök här sedan Theo föddes så denna helgen har vi bara tänkt låsa in oss hemma, helt själva med god mat och kanske ett eller annat glas vin! Lite Quality time med familjen, ska bli gott!

Känner så igen mig i dig Lilla Ia, med Theo är det precis likadant! Och när han väl somnar igen har man själv precis vaknat till liv och då är det hoppplöst att försöka somna in igen! Men jag klagar inte..den stunden själv är rätt mysig!

Vad skönt med cykelvagn och babyinsats till den Bei Bei! kanske skulle vara något för oss också...vi har bil men det känns så grymt onödigt att använda den inom Kalmar, eftersom staden är så pass cykelvänlig som den är! (och bätte såväl miljömässigt som ekonomiskt dessutom!) Vad är det för cykelvagn ni har?

Joo...jag står fast vid att jag kan sakna graviditeten ibland! Hade iofs en underbar graviditet, utan såväl illamående som foglossning eller ryggont! Får väl se hur det blir för mig med nummer två då =)

sköt om er tjejer!

• Eleora

Malin och två prinsar: Kan väl säga varför jag tvekar inför en graviditet till... Jag hade foglossning, lågt blodtryck och problem med sköldkörteln. Svimmade på jobbet och mådde skitdåligt. Lågt HB, som lägst var det 102. Illamående med receptbelagd medicin till ca. v.15, när det försvann kom foglossningen smygande. Plussade 20/7 på BIM +1, illamåendet började två veckor senare, helt utslagen. I skiftet okt/nov blev jag halvt sjukskriven för foglossningen, blodtrycket och sköldkörteln, två veckor innan jul helt sjukskriven. Hon kom 39+1, sista tre veckorna innan det tog jag mig knappt ur huset.

Visserligen vet man ju inte hur det blir en andra gång, men risken finns ju att det blir likadant igen, så vi har sagt att vi tar stälning till om det blir syskon alls när hon är runt 3, då börjar vi försöka då i så fall....

• Bei Bei

Malin: Vi har en croozer (för två barn) 3 in 1 (cykelvagn, joggingvagn, cityvagn)
    croozer.se/ (klicka på 3 in 1) Adels cykelaffär i Funkabo säljer den. (det tog dock nästan 3 veckor för dem att beställa och få babyinsatsen så det är först nu vi kunnat börja använda den. (grr) Kostar 4700:- Men den är så mkt mer än bara en cykelvagn eftersom man kan lätt koppla om den till barn/joggingvagn.
    Ha så mysigt idag!

Lilla Ia: Låter som ni hade en ganska mysig morgon ändå
    Ja det där med syskon är inte helt lätt. Jag skulle vilja ha ett gäng barn till men tyvärr kanske vi inte kan få det (pgr av mina två snitt) Vi får se. Som det är just nu för stunden är jag nöjd

Nu ska vi cykla till mina föräldrar och fira midsommar där. Min mans chef med fru kommer dit och min farbror. (min pappa och min mans chef är "bästisar" )

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Skriver i denna tråden med.

Jag fikar/träffas gärna denna veckan. Är sista veckan Ronja går på dagis.
    Hon går tis-ons-tors 9-14.

Någon som vill träffas?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Moi Mokulat

Malin och två prinsar: eftersom gubben min är halvfinsk så kom det väl till användning! Första ordet jag lärde mig på finska. Sista för den delen med hihi

Ja nu är det snart dags.
    Börjar fundera på vad man ska köpa och inte köpa.
    Tips på vad som är bra att ha?

• Moi Mokulat

Lilla Ia ja jag råkade radera den så hittade jag den äntligen igen (tråden alltså).
    Jaoo jag har varit sjukskriven mkt pga foglossning m.m.
    Knodden mår bra, men jag är mkt trött och mår från och till hela tiden. Mår illa och känner mig svag ofta.

• Eleora
    Moi Mokulat skrev 2008-06-23 09:40:54 följande:
    Lilla Ia ja jag råkade radera den så hittade jag den äntligen igen (tråden alltså).Jaoo jag har varit sjukskriven mkt pga foglossning m.m. Knodden mår bra, men jag är mkt trött och mår från och till hela tiden. Mår illa och känner mig svag ofta.

Oki, förklarar saken!
    Stackare, vet ju hur det är. Mot slutet ville jag ha ut lillan så snart som möjligt för att få chansen att må som en människa igen och kanske kunna ta mig utanför huset. Sällskap på dagarna med. Blev så uttråkad av att sitta hemma.

Men passa på nu....vet att det är lättare sagt än gjort med en del av grejerna, men:

- Ta fotbad. Du kanske inte når att fila, men avslappnande.

- Sov så ofta du kan även om det bara är korta snuttar. Då har du mer reserver ifall det skulle sätta igång.

- Ät sånt som barnet kanske kan reagera på (om du kan för illamåendet). Typ choklad, jordgubbar, bönor, lök, vitlök. Man vet aldrig...

- Hitta på nåt själv utan killen, Träffa kompisar. Orkar du inte ta dig ut får du slänga ut honom för kvällen så får de komma till dig!

Myyys!

• LoMsBebis

Hej! Här är jag, lycklig mamma till en snart fyra månaders liten kille! Vi bor också i staden Kalmar! Hur mår era bebisar och framförallt ni som mammor?
    Mvh Linda

• Moi Mokulat

Lilla Ia Åhh låter underbart, men vi är mitt i en flytt också.
    Från lägenhet till hus och det ska renoveras och städas och mkt annat. Så jag bor i en banankartong just nu hihi

Nu ska jag faktiskt in till stan och färga och klippa håret.
    Det känns verkligen som det är något bra och uppfriskande.
    Så ska jag träffa bästa kompisen och gå på stan och fika.

Sen någon annan dag så ska jag med gubbens syster och svärmor på bio. Jag har bara svårt att sitta still pga foglossningen.

Ska se om jag hittar något till kondden på stan. Filtar behövs och påslakan och kläder och jaaooo allt. hihi

• Malin och två prinsar
    LoMsBebis skrev 2008-06-23 09:54:09 följande:
    Hej! Här är jag, lycklig mamma till en snart fyra månaders liten kille! Vi bor också i staden Kalmar! Hur mår era bebisar och framförallt ni som mammor?Mvh Linda
    [/citat]

Hallå och kul att du hittat hit! Min lille kille är också fyra månader, en glad liten prick som redan vet hur han ska linda mamma och pappa runt lillfingret!

Trött idag..så fruktansvärt trött...och såklart bestämde Theo sig för att inte somna om efter han ätit 05.10 =(

Bei Bei skrev 2008-06-23 08:47:35 följande:
    [citat]
    Skriver i denna tråden med. Jag fikar/träffas gärna denna veckan. Är sista veckan Ronja går på dagis. Hon går tis-ons-tors 9-14. Någon som vill träffas?
    Hur blev det med fikat? Var det någon som var sugen? Jag har haft fullt upp hela veckan, men tar gärna en fika en annan gång eller denna fredag...?

Moi Mokulat, hoppas du hittade mycket fint till knodden! Det finns ju en hel djungel där ute =)

Kram på er tjejer!
Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?