• Malin och två prinsar

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?

• Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
  • Bei Bei

Vart ligger måsen? Jag går till den i norrliden (kommer inte ihåg vad den heter)
    Nu sitter Ronja på våran terass i solen och äter en smörgås. Jag diskar och donar lite i köket. Skönt att hon kan vara ute och leka en stund själv

spallen skrev 2008-04-02 13:47:53 följande:
    Hallå allihopa! Hoppas att allt är bra.Malin m 2 prinsar: Hur är det med Theo? Blev det nån förkylning?Bei Bei: Visst är det härligt att vara ute mycket, försöker åxå att vara det så gott det går. Vilken öppna förskolan går ni till?Jag går mest till måsen, har fått för mig att det är den som ligger närmst.Ha det bra allihopa!!!
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Bei Bei

Hej och välkommen!

2006ängel skrev 2008-04-02 13:51:57 följande:
    Här är en till nybliven mamma i Kalmar, fick vår 2:a flicka 5 mars-2008
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Malin och två prinsar
    2006ängel skrev 2008-04-02 13:51:57 följande:
    Här är en till nybliven mamma i Kalmar, fick vår 2:a flicka 5 mars-2008
    Hej Hej och Välkommen!
  • Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-04-02 13:47:53 följande:
    Hallå allihopa! Hoppas att allt är bra.Malin m 2 prinsar: Hur är det med Theo? Blev det nån förkylning?Bei Bei: Visst är det härligt att vara ute mycket, försöker åxå att vara det så gott det går. Vilken öppna förskolan går ni till?Jag går mest till måsen, har fått för mig att det är den som ligger närmst.Ha det bra allihopa!!!
    Hej allihopa!

Hoppas helgen har varit bra för er med! Själv passar jag på att njuta för fullt som vanligt av varje stund som går. Har haft en barndomskompis på besök i en vecka vilket har varit jätteroligt. Det är även hon som kommer att bli Theos gudmor, vi har äntligen bestämt oss för att döpa honom i sommar.

Tack för omtanken spallen men som tur var slapp vi förkylningen =)

Hur har ni det? Hur gamla var föresten era barn då ni tog med dem på öppna förskolan första gången?
    Kram!
  • spallen

Här är det bara bra.
    Oscar var nog 5 månader när vi gick till kyrkan första gången. Tilda var 5-6 veckor när vi gick till öf första gången. Så det var ju lite skilnad, hade nog väntat lite med Tilda om hon inte hade haft en storebror som vill komma ut och busa lite och träffa andra barn.
    Har du varit på massagen än?

Tillbaka igen till öf, jag tror att dom har en pyttegrupp för bebisar upp till 6 månader ute i oxhagen. Har inte varit där, fast det kanske är trevligt.

• ikon1998

Hej

Hittade precis till denna tråd. Jag är 31 år och fick mitt 3:e barn i oktober, nu har vi tre tjejer 7 år, 3 år och minsta då 6 månader. Vilket vårväder vi har fått nu, helt otroligt att det kan vara så olika, hörde att det snöat utanför Luleå igår och var minusgrader!

• spallen

Hej och välkommen till tråden, ikon1998!

javisst är det underbart väder vi har, känns som att man har väntat i en evighet på detta.
    Vart bor ni då?

• ikon1998

Vi bor i Smedby. Har bott här 2 år, bodde inne i stan innan.
    Jag har inte riktigt lärt mig hur det funkar här på Familjeliv...allt tar så lång tid för mig att hitta å särskilt med en bebis i famnen som gärna vill skriva! Får jag upp denna tråd på min sida när jag gjort inlägg eller måste jag söka upp tråden varje gång jag vill läsa här?

• Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-04-07 13:47:00 följande:
    Här är det bara bra.Oscar var nog 5 månader när vi gick till kyrkan första gången. Tilda var 5-6 veckor när vi gick till öf första gången. Så det var ju lite skilnad, hade nog väntat lite med Tilda om hon inte hade haft en storebror som vill komma ut och busa lite och träffa andra barn.Har du varit på massagen än?Tillbaka igen till öf, jag tror att dom har en pyttegrupp för bebisar upp till 6 månader ute i oxhagen. Har inte varit där, fast det kanske är trevligt.
    Då ses vi kanske i kyrkan till hösten då. Vi har bestämt oss för att börja till hösten, Theo blir ganska precis ett halvår då. Jag är väldigt sugen på att komma ut och träffa andra mammor, känner mig ganska isolerad här på ståthållaregatan =). Har du varit på denna öf i Oxhagen eller har du bara hört talas om den?

Vår massage börjar i morgon, ser verkligen fram emot det! Hoppas att Theo uppskattar den! Har du varit än? Eller tidigare med Oscar?
    Sköt om Er, ska ut och njuta av det härliga vårvädret nu!
    Kramar!
Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?