Inlägg från: Malin och två prinsar |Visa alla inlägg
  • Malin och två prinsar

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?

• Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
  • Malin och två prinsar

Jag fick också i februari, den 15:e närmare bestämt! Hur gamla är dina?

• Malin och två prinsar
    Svar på #4

Oj oj! Mitt vatten gick redan den 13:e, så jag var in på BB flera gånger för att ta fostervattensprov, kanske har stött på varandra där i korridorerna =)

jag bor så gott som granne med sjukhuset, så vi bor på samma sida av stan också!
  • Malin och två prinsar
    Svar på #3
    Hej Hej! Igen skriver du..hur många barn har det blivit? *nyfiken*
  • Malin och två prinsar
    Svar på #7
    Oj! Inte illa =) Vad mysigt...har själv 6 syskon plus 4 plastsyskon, så jag om någon vet hur mysigt det är med en stor familj! Hur gammal är den äldsta då?
  • Malin och två prinsar
    Svar på #9
    Det kan jag tänka mig! Vi vill också ha en stor familj...men har ju som sagt bara börjat babyproduktionen =) Theo är först ut..och han är bara drygt 1.5 månad..
    Förhoppningsvis blir det fler framöver!
  • Malin och två prinsar

Jag är helt klart för en stor familj...man har så mycket glädje och nytta av varandra...jag är äldst i skaran och minstingarna som är tvillingar har redan hunnit fylla 11!

• Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-03-28 07:19:56 följande:
    Jag läste i din blogg att du funderade på babyrytmik, hade du tänkt att gå till kyrkan då??
    Jag vet inte....det är dock dom enda jag sett som anordnar rytmik i Kalmar, så jag tror det...är själv inte vidare troende så på sätt å vis känns det lite fel...
    Går du eller har du tänkt gå?
  • Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-03-28 13:46:29 följande:
    Jag är inte heller troende, fast jag gick med min son och jag har tänkt att gå med lill-tjejen åxå. Jag har gått för att jag tycker det är en mysig stund och för att träffa andra mammor + barn. Man känner sig lite osocial annars tycker jag när man är mammaledig.
    Precis vad jag har tänkt! Börjar bli mer och mer sugen på att aktivera oss lite, och precis som du sa, för att träffa fler mammor och barn! När tycker du att det är lämpligt att börja? Jag såg att kyrkan hade babyrytmik upp till 9 månader, men jag funderar lite på när det är lämpligt att gå första gången...Theo är 6 veckor idag och det kanske är lite väl tidigt!?!?
  • Malin och två prinsar

Bei Bei skrev 2008-03-28 17:12:13 följande:

Hej hej!Vi har redan flyttat Vi har bägge två våra föräldrar här och jag har en del syskon också här. Vi var rätt trötta på boendesituationen i Göteborg (bodde i en 2:a inte ens centralt och betalade 7500:- i hyra) och köpa lägenhet eller hus kändes uteslutet med de priserna...Nu bor vi i det nybyggda området i Funkabo (Vasallparken). Härliga 2-planshus med radhuskänsla Trivs jättebra.Vart bor du?
    Hej Bei Bei! Vad kul att ni trivs! Jag bodde också på norra sidan stan tidigare, i studentlägenheterna på Djurängen och jag gillar verkligen det nya området i Funkabo! Själv är jag från Luleå och känner väl också att jag längtar hem till familjen och föräldrarna allt mer! Men jag känner också att Göteborg skulle vara ett alternativ, men det är alltså inget som du rekommenderar?
Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?