• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Fru O Mamma Kokkonen

Hihi missade, tack så mycket.. ha en god forsättning på midsommarhelgen ;)

flowerLowa skrev 2008-06-21 15:52:43 följande:
    kika in i bim-tråden, där ser du all statistik och alla som plussat med borago! länk finns uppe i ts!
  • flowerLowa
    Nuttans Mamma skrev 2008-06-21 15:54:26 följande:
    Hihi missade, tack så mycket.. ha en god forsättning på midsommarhelgen ;)
    vassegod!! trevlig fortsättning till dej också!!! kramar
    ~~Tredje gången gillt?? v 11~~
  • Fru O Mamma Kokkonen

Tack, men alltså wow, blev du också gravid efter 1a försöket med pillrena.. wow.. dom inger en hopp.. :)

flowerLowa skrev 2008-06-21 15:59:30 följande:
    vassegod!! trevlig fortsättning till dej också!!! kramar
  • flowerLowa

haha, japp, dety blev jag! helt underbart! har gått längre än nånsin nu v12 imorgon... haft två mf i v7 innan så man har vart nojjig!!

• Fru O Mamma Kokkonen

Förstår jag det.. men nu så.. :) Är bebisen här för att stanna förstår jag ;) Det är ju helt underbart! All lycka till er i framtiden å bebben

• flowerLowa

tack så hemskt mycket!!! önskar dej stooort lycka till med!

• Lillymarleen
    Mammiztill2 skrev 2008-06-21 12:29:43 följande:
    CLEAR BLUES DIGITALA ÄGGLOSSNINGS TEST?
    Är hemma nu från jobbet så nu återgår jag till vanliga å och ä

Ja det kan det ha varit, undrar om det är värt köpet? Hon sa att man alltid ska testa tre dagar i rad! Det påpekade hon som viktigt. Min gyn är en bestämd dam.

Tack för svaret.
  • Lillymarleen
    Minnie69 skrev 2008-06-21 13:59:26 följande:
    Tja, apoteket säljur ju även Apoliva och ev. något märke till som jag inte minns, men CB-digitala är ju "idiotsäkra" då du slipper jobbet med att tolka referensstrecken. Så jag gissar också att hon menade det digitala
    Ja jag tror ju också det du skriver att hon menade, får väl köpa ett paket, tror nog att det kan vara värt det!

Tack!
  • Lillymarleen

* Det ska självklart stå: Jag tror ju också att hon menade så som du skriver*. Är trött efter jobbet nu.

• tomcar1

flowelowa...hade du Boraho eller Glandin ?

Mvh en nyfiken tomcar1

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...