• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Leanbh
    tomcar1 skrev 2008-06-22 21:22:26 följande:
    leanbh...när skulle du haft mens ?
    den 10/6
    Leanbh uttalas lanev
  • Åttan

Ska du inte testa då.. det är ju mer än 10 dagar sen.. !!

Leanbh skrev 2008-06-23 19:24:09 följande:
    den 10/6
  • tomcar1

Leanbh...när ska du testa, ska du vänta ända till fredag ?

• Champagne77
    ÄrtaMärta skrev 2008-06-24 07:58:15 följande:
    Vi kommer oxå köra naturellt.Tack vare glandinet har mensen blivit betydligt rikligare.Och det stämmer ju om den gör så att hinnan i livmodern blir tjockare, blir man inte gravid så rinner ju allt ut!Nej tack till Glandin!
    En tjock slemhinna är ju mer optimalt för en graviditet, så har du uppnått det hade jag fortsatt . Det är ju bästa tänkbara miljö .
  • Februari

Ja tjock slemhinna gör ju att ägget fäster bättre. Men i mitt fall fäste ett ägg som inte borde ha fäst. Jag vet inte, men jag tror att det rätta ägget fäster ändå, och de som inte ska bli nåt vill jag inte behålla.

• flowerLowa
    Februari skrev 2008-06-24 10:04:09 följande:
    Ja tjock slemhinna gör ju att ägget fäster bättre. Men i mitt fall fäste ett ägg som inte borde ha fäst. Jag vet inte, men jag tror att det rätta ägget fäster ändå, och de som inte ska bli nåt vill jag inte behålla.
    fast inte för att vara negativ eller så, så händer det ju ganska ofta att "fel" ägg fäster även utan tjock slemhinna... av alla som blivit gravida med borago änsålänge tycker jag inte dte är fler som fått mf än vanligt.. missförstå mej inte, det är absolut jättetråkigt att mf händer, vet själv har varit med om 2 - utan borago... menar bara att det inte betyder att det mer troligt är friska ägg som fäster utan borago...
    (¯`°?.¸♥ Gravid i v.12♥¸.?°´¯)
  • Lillymarleen

Men kan ju också gå till gynekologen för att få ett utlåtande om sin slemhinna! Jag gick och hon sa att min slemhinna såg väldigt bra ut. Bla därför lägger jag ner med Boragon, och kör a la naturelle, någon gång får vi hoppas att det tar sig!

• elvinaOstefan

Köp hund ^^
    Det gick för ett par bekanta som hade försökt i två år, så dom gick och köpte sig en hund att ge kärlek till istället, en månad senare va hon gravid

Devin, det finaste vi har
  • flowerLowa
    elvinaOstefan skrev 2008-06-24 10:17:45 följande:
    Köp hund ^^Det gick för ett par bekanta som hade försökt i två år, så dom gick och köpte sig en hund att ge kärlek till istället, en månad senare va hon gravid
    haha.. min hund är 3 år, har inte givit oss nån vidare fertilitet.. haha
    (¯`°?.¸♥ Gravid i v.12♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...