• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • flowerLowa

jag åt borago jamsrot

~~Tredje gången gillt?? v 11~~
  • seSSa
    flowerLowa skrev 2008-06-21 15:52:09 följande:
    jag fick iaf för mej att om jag slutade äta pillren så skulle slemhinnan i livmodern bli tunnare och embryot lossna.. fungerar säkertt inte så, men eftersom de int eär farlia att äta vid graviditet så fortsatte jag... och det har ju gått bra såhär långt.. v 12 imorgon..
    äsch då så e d ju inte
    ♂ L E Ó N ♂ o G R O D A N BF 090216
  • tomcar1

flowerlowa...okej, jag äter också det och fick min mens nu efter första försöket.

Jag själv reagerar på att den inte var som den brukade och jag undrar om någon mer känner så ? Jag är svullen och uppblåst om magen och har fortfarande svag mensvärk, sä rä det alltid innan och under mens. Blödde rikligt två dagar och har sedan enbart haft blodiga flytningar. det sista var i morse och det började i lördags den 14/6. Mina tuttar ömmar inte längre, så det är som det brukar. Vågar inte testa med grav.test, tror ändå på ett minus. Men är detta normalt ? Jag äter två kapslar Borago/dag.

/tomcar1

• challan82

jag har ett tipps....ha sex varannan dag...varken mer eller mindre..... jag vart gravid på 1 ½ månad ;)

• tomcar1

challa82...grattis, det vars anbbt jobbat : )

• challan82
    tomcar1 skrev 2008-06-21 19:20:41 följande:
    challa82...grattis, det vars anbbt jobbat : )
    Jo :) första gången tog de 2 år... :)
  • flowerLowa
    challan82 skrev 2008-06-21 19:15:26 följande:
    jag har ett tipps....ha sex varannan dag...varken mer eller mindre..... jag vart gravid på 1 ½ månad ;)
    tror det är mycket individuellt hur ofta man ska ha sex för at optimera sina chanser... vi försökte med allt, varannan dag, var tredje dag, var fjärde dag, var femte dag, bara pricka ÄL m.m. men denna gången grejade vi biffen genom att ha sex VARJE dag över heeela ÄL, dvs 5 dagar med möjlighet att bli gravid.. och vips, så kom där ett pluss
    ~~Tredje gången gillt?? v 11~~
  • challan82
    flowerLowa skrev 2008-06-21 19:34:12 följande:
    tror det är mycket individuellt hur ofta man ska ha sex för at optimera sina chanser... vi försökte med allt, varannan dag, var tredje dag, var fjärde dag, var femte dag, bara pricka ÄL m.m. men denna gången grejade vi biffen genom att ha sex VARJE dag över heeela ÄL, dvs 5 dagar med möjlighet att bli gravid.. och vips, så kom där ett pluss
    jo det är olika...var bara ett tipps... :) va kul att det gått bra för er...jag vet hur den känslan är när det inte går :(
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...