• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Mammiztill2
    Lillymarleen skrev 2008-06-21 12:08:43 följande:
    Jag har testat med vanliga æl-tester i två månader køpta från nætet. Tror att jag måste køpa flera æl-tester. Min gyn rekommenderade ett æl-test från apoteket, undrar vad det ær før speciellt æl-test dær, någon som vet?
    CLEAR BLUES DIGITALA ÄGGLOSSNINGS TEST?
  • Minnie69

Tja, apoteket säljur ju även Apoliva och ev. något märke till som jag inte minns, men CB-digitala är ju "idiotsäkra" då du slipper jobbet med att tolka referensstrecken. Så jag gissar också att hon menade det digitala

• gfs

2:a månaden med glandin 25 och jag är gravid!!!!
    Vi har försökt i 1 1/2 år innan.

Vet någon om man kan äta dem under graviditeten eller om man måste sluta?

• Champagne77
    gfs skrev 2008-06-21 14:09:51 följande:
    2:a månaden med glandin 25 och jag är gravid!!!!Vi har försökt i 1 1/2 år innan.Vet någon om man kan äta dem under graviditeten eller om man måste sluta?
    Stort grattis . I denna tråd rekommenderas det att man slutar med dem, men det ska inte vara farligt att fortsätta...
  • Zharlotte

Blir nog till att åka in till hälsokost nu.

• flowerLowa
    2:a månaden med glandin 25 och jag är gravid!!!!Vi har försökt i 1 1/2 år innan.Vet någon om man kan äta dem under graviditeten eller om man måste sluta?
    jag åt mina tills de tog slut, i v8 ungefär.. sen köpt ejag mumomega istället som jag ska äta även när jag ammar.. lycka till! och GRATTIS!!!!!!!!
    ~~Tredje gången gillt?? v 11~~
  • seSSa
    åhh grattis varför vill du fortsätta äta de ifall de "fullgjort dess uppgift"?
    ♂ L E Ó N ♂ o G R O D A N BF 090216
  • Fru O Mamma Kokkonen

Hej!

Har varit lite i tråden innan, men det var ett tag sedan. Av ren nyfikenhet undrar jag hur många som har ätit pillrena som plussat sedan dess? Jag vet en i en annan tråd som åt sådana tabletter och samma månad vart hon gravid. Otroligt!!!! Iaf så är det min första månad med glandin25, har försökt att bli gravid i sju månader, har testat rr innan, men ja, givetvis utan resultat.

Sorry det bidde lite långt, lycka till alla som vill plussa ;)

• flowerLowa
    seSSa skrev 2008-06-21 14:54:57 följande:
    åhh grattis varför vill du fortsätta äta de ifall de "fullgjort dess uppgift"?
    jag fick iaf för mej att om jag slutade äta pillren så skulle slemhinnan i livmodern bli tunnare och embryot lossna.. fungerar säkertt inte så, men eftersom de int eär farlia att äta vid graviditet så fortsatte jag... och det har ju gått bra såhär långt.. v 12 imorgon..
  • flowerLowa
    Nuttans Mamma skrev 2008-06-21 14:56:14 följande:
    Hej!Har varit lite i tråden innan, men det var ett tag sedan. Av ren nyfikenhet undrar jag hur många som har ätit pillrena som plussat sedan dess? Jag vet en i en annan tråd som åt sådana tabletter och samma månad vart hon gravid. Otroligt!!!! Iaf så är det min första månad med glandin25, har försökt att bli gravid i sju månader, har testat rr innan, men ja, givetvis utan resultat.Sorry det bidde lite långt, lycka till alla som vill plussa ;)
    kika in i bim-tråden, där ser du all statistik och alla som plussat med borago! länk finns uppe i ts!
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...