• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Vix
    seSSa skrev 2008-06-14 07:16:34 följande:
    hehe vilken tur du hade då??? Hur har d gått nu?? glöm inte skriva i min GB så fort du testat Vår lilla León ska bli STOREBROOOOOR *överlycklig*Kunde inte hålla mig så jag frågade maken ifall man kunde me o testa redan igår kväll.. självaste "gravidstrecket" kom fram innan kontrollstrecket på CB.. Jaha så gravid var man jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! *storskriker*
    GRATTIS
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens gosigaste Hampus ♡ ¸.?°´¯)
  • Eva Lotta

hej, har oxå börjat med glandin25...håller tummarna för oss alla!!
    kramis
    Lotta

• seSSa
    Vix skrev 2008-06-14 08:37:52 följande:
    GRATTIS
    tack
    ♂ L E Ó N ♂
  • Joffe
    seSSa skrev 2008-06-14 09:45:24 följande:
    tack
    Grattis!!! Jag som skrev igår att min Leon ska bli storebror
    Leon ska bli storebror
  • Camilllla

Har den här tråden sparad i favoriter för jag tycker det kan va ett bra tips om man känner behov av det längre fram så jag kikar in ibland...

Sessa: Grattis!! Kom in i vår tråd och skvallra också, alla är ju nyfikna

• Majbjörn70
    hehe vilken tur du hade då??? Hur har d gått nu?? glöm inte skriva i min GB så fort du testat
    Vår lilla León ska bli STOREBROOOOOR *överlycklig*Kunde inte hålla mig så jag frågade maken ifall man kunde me o testa redan igår kväll.. självaste "gravidstrecket" kom fram innan kontrollstrecket på CB.. Jaha så gravid var man jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! *storskriker*
    GRATTIS!!!!
    Hur lång tid tog det med Glandin25?
  • Åttan

Nej då jag lovar..

Grattis.. vad roligt... !!

hehe vilken tur du hade då??? Hur har d gått nu?? glöm inte skriva i min GB så fort du testat
    Vår lilla León ska bli STOREBROOOOOR *överlycklig*Kunde inte hålla mig så jag frågade maken ifall man kunde me o testa redan igår kväll.. självaste "gravidstrecket" kom fram innan kontrollstrecket på CB.. Jaha så gravid var man jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! *storskriker*
  • mmelody

jeskan: har du varit på utredning om du har PCO eller ?

Grattis seSSa fyfasiken va kul !!

• seSSa
    Joffe skrev 2008-06-14 11:19:07 följande:
    Grattis!!! Jag som skrev igår att min Leon ska bli storebror
    hehe såå skoj
    Camilllla skrev 2008-06-14 12:26:24 följande:
    Har den här tråden sparad i favoriter för jag tycker det kan va ett bra tips om man känner behov av det längre fram så jag kikar in ibland...Sessa: Grattis!! Kom in i vår tråd och skvallra också, alla är ju nyfikna
    hehe ne ni får suga på karamellen lite till
    Majbjörn70 skrev 2008-06-14 12:30:16 följande:
    GRATTIS!!!!Hur lång tid tog det med Glandin25?
    tog aldrig glandin.. bara rosenrot...
    mmelody skrev 2008-06-14 16:10:13 följande:
    jeskan: har du varit på utredning om du har PCO eller ?Grattis seSSa fyfasiken va kul !!
    tack... jo d e skitsköööj
    Åttan skrev 2008-06-14 15:48:29 följande:
    Nej då jag lovar.. Grattis.. vad roligt... !!
    väntar ängsligt på ditt resultat nu ju...
    ♂ L E Ó N ♂
  • Åttan

Här är jag.. har nyss kommit hem från svärföräldrarna... MEN det verkar som om det inte blir nått denna månaden heller.. testade med morgonurin men det kom bara upp en svag svag skugga som man knappt kunde ana... så jag antar att det bara är att sätta sig ner å vänta på mensen för femtielfte gången... Varför kan vi aldrig få lyckas för?? :´-( *gråter*

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...