• seSSa

Tips till alla som vill bli gravida...

e83 skrev 2008-04-26 23:24:42 följande:
    "susen" och "destination unknown" om ni bor i sthlm kan man köpa Glandin -25 billigt vid hälsokosten skanstull. stort grattis till froggy 2008!själv har jag äl nu och känner verkligen av det, sedan jag börja med glandin så har jag mkt tydliga känningar av äl. Känns men ser det som positivt då vet jag att jag har äl (har även testat med äl-sticka som var starkt positiv)!!! dock sitter jag här på jobbet och ska jobba natt hela helgen.
    hur mkt för?? jag bor i sthlm
  • seSSa
    Paw Print skrev 2008-05-09 11:05:08 följande:
    Almafa, ok men det låter ju bra! Tack för svaret!Vill dock gärna ha svar från er andra också, på de andra frågorna innan jag köper, men vill ju veta om det finns något samband mellan de som plussat och val av sort tex...
    precis vad jag vill veta också... ska man köra på glandin 25 eller borago??? verkar vara fler som plusat me borago i den andra tråden tycker jag...
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    fallingstar skrev 2008-05-10 15:47:04 följande:
    Hur är det med omega 3 kapslar, det står att man ska rådfråga med läkare innan man tar det som gravid, varför? Kan det vara farligt...har ätit det länge och slutade idag pga att det jag läste på burken :/
    jag har knaprat omega3 länge nu... försökte ta d extra mkt/nogrannt nu när jag hade ÄL, dvs denna månaden på första försöket, för att vara säker på att kroppen har sina rätta "vitaminer" m.m men jobbigt ifall d skulle vara så att det varit pga DE som man INTE blivit gravid... har BIM på måndag...
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    tess1987 skrev 2008-05-13 11:25:39 följande:
    Vad äter ni för omega 3 tabbletter, vart har ni köpt de.??Kramar
    min man beställde de från gymgrossisten.. de är slut nu, tog de sista runt ÄL!

Någon som vet ifall man måste börja me borago på mensens första dag eller ifall man kan börja när som?? e inne på mensdag nr 3 nämligen o tänkte börja snart i sånna fall.. måste bara köpa hem
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa

hur funkar d me RR?? tänkte köra me d denna månaden istället då jag har d liggande hemma.... jag tog mitt första "piller" igår men mensen började i måndags... ÄL kommer om 2 veckor ungefär... när ska jag sluta ta de?? EFTER eller INNAN ÄL?

♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    TuSSen09 skrev 2008-05-15 11:14:12 följande:
    du kan kombinera, vet en som tog rosenrot fram till äl och sen började med bisolvon och körde glandin hela vägen, hon vart på smällen
    hmm.. e glandin o borago samma sak? tänkte kila ner till centrum idag o kolla ifall de har något av dessa i hälsokosten..
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    TuSSen09 skrev 2008-05-15 11:56:31 följande:
    Båda innehåller gurkfröolja (det är det som ska va miraklet)
    hehe okej bra o veta e d bäst o börja me en kapsel om dagen eller ska man köra hårt hela vägen o ta 2 om dagen??
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Ia 70 skrev 2008-05-15 16:51:42 följande:
    Har du handlat i dag? Vad vart det??
    jag gjorde faktiskt aldrig d... ska försöka hinna imon.. dock 2:a dagen me RR
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Amalthea skrev 2008-05-15 21:11:02 följande:
    Ska man ta en el två kapslar om dagen?.. bärjade i morse, en på morgonen och en på kvällen? kanman det el är de itne bra?
    har för mig att man kan ta 1-2 kapslar EN gång om dagen.. dvs så ska man kanske ta kapslarna ihop och inte 2 ggr vid 2 olika tillfällen...?
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    TuSSen09 skrev 2008-05-15 23:13:57 följande:
    humjag har ändrat känsla ikväll tanken har slagit mej att jag är kanske gravid ändå, så har jag inte känt mej på typ ett ÅR!! Så det är nytt... men men jag får väl bakslag och fanskapet kommer
    neee säg inte så ska bli kul o se
    ♂ L E Ó N ♂
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...