• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Marizela81

Hej ville säga att jag har ett barn men längtar att ha ett till men kan ej bli med barn vet inte varför vet nån hur snabbt man kan bli med barn 

m.v.h

M

• elizaa
    vilket skitsnack! det funkar ju inte alls! det enda den gör är att försena ÄL eller få den att helt utebli!!
    Jag och många andra har tråkigt nog kommit fram till detta och billigt var det inte heller!
    Vill man bli gravid så testa rosenrot, det funkar iallafall på riktigt!
  • lovely storm

undrar om det BARA var glandin 25 man skulle äta eller var det något annat man skulle ta samtidigt??

• scaniae

bidrottninggele ska vara bra om man vill bli gravid men bidrottninggele och glandin25 är två helt olika saker

• scaniae
    ÄrtaMärta skrev 2010-05-29 15:29:12 följande:
    Ja det är det =) ... men som jag skrev så åt jag båda sakerna för att de ska vara bra för olika saker enligt dem som vet ngt om hälsokost iaf =)
    JAG jobbar i en hälsokostaffär...
  • lovely storm

okej.... skulle man använda båda eller inte? {#lang_emotions_tongue_out}

• Majzzaren
    elizaa skrev 2010-05-28 11:45:15 följande:
    vilket skitsnack! det funkar ju inte alls! det enda den gör är att försena ÄL eller få den att helt utebli!!
    Jag och många andra har tråkigt nog kommit fram till detta och billigt var det inte heller!
    Vill man bli gravid så testa rosenrot, det funkar iallafall på riktigt!
    Jag har försökt i snart 10 år och rosen rot fungerar inte!
    Dom skriver även att man kan bli piggare och det blev jag inte heller!
    Men för dom som funkar grattis!!!
  • Verra88
    scaniae skrev 2010-05-31 18:33:06 följande:
    Endast Bidrottninggelé
    Jag hoppas det är sant att du jobbar på Hälsokost Affär och att du vet vad du pratar om jag och sambon har försökt få barn i 3 månader nu kan tyckas inte så länge men jag vill verkligen bli det snart helst nästa m¨ånad iaf innan nyår, så tänkte köpa  bidrottninggele och testa www.bodystore.com/3/sv/artiklar/peking-royal-jelly-bidrottninggele-kapslar men står inget där om att det ska bli lättare att bli gravid :S borde det inte stå om det hjälper en att bli gravid

För uppenbarligen säger ju folk här att glandin25 ska vara bättre och att det blev gravida på stört hur ska man veta vad som är bra då det inte står att man kan få lättare att bli gravid?
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...