HJÄLP! Jag är livrädd för att föda!
Hej!
Jag är gravid i vecka 33 och vår lilla pojke är beräknad till den 26 April.
Problemet är bara att vissa dagar är jag livrädd för att föda!
Vi går på Föräldragrupp och igår var vi på rundvisning på Ystad-BB.
Precis när vi kommit innanför dörrarna på BB och barnmorskan börjat informera; "här har vi då förlossnings-salarna", då hör man en kvinna som skriker, och då menar jag verkligen SKRIKER!! Det lät som ett riktigt skräckfilms-skrik, och jag blev ju livrädd!
Jag försökte samla mig, men till slut brast det och tårarna sprutade!
Likadant var det förra gången vi hade föräldragrupp, då kollade vi på en sån här förlossningsfilm, där 3 olika mammor födde sina barn. Jag hade redan sett filmen, när jag var på glukos-belastning och då var det en helt annan reaktion, då blev jag rörd till tårar för att det var så fint och stort.
Men denna gången var det hemskt, de sista 15 minuterna av filmen fick jag vända bort blicken och kämpa för att inte börja gråta! Sedan efter filmen, när vi sagt hejdå till gruppen då brast det och tårarna kom.
JAG SKULLE BEHÖVA ALLA RÅD OCH TIPS JAG KAN FÅ.
De viktigaste frågorna är nog:
1. Vad är det som gör ondast? När barnet ska ut genom hålet, eller värkarna?
2. Epidural, fungerar den bra?
3. Vilken ställning känns bäst?
...men häng inte upp er på bara dessa frågor, jag behöver all information jag kan få! Och då helst POSITIV information.
Hoppas ni är många som svarar!
I need you!
MVH Sally
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 11:26
Vill bara tillägga. Då jag är mest rädd för att det ska göra ont mellan benen (i mitt kön), så vill jag inte höra några detaljer om hur ont det gjorde där eller på vilket sätt det gjorde ont där. För då blir jag bara mer rädd!!
Men att man svarar på frågan; VAR det gjorde mest ont, om det var i könet eller om det var värkarna... Det är det jag är intresserad av att veta!